niet op de hoogte van verhuizing

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
janboeren
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:49

niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door janboeren »

Hallo,

Mijn ex heeft mij 2 weken voor haar geplande verhuis datum via een e mail op de hoogte gebracht van een verhuizing met mijn zoon naar een andere stad.

Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, via mediation zijn we er niet uit gekomen. Mijn ex gaat samen wonen met haar nieuwe partner. Ik heb hem nog nooit ontmoet en heb nu meerdere keren om een ontmoeting gevraagd aangezien hij een belangerijke factor in de opvoeding van mijn zoon gaat zijn.

Nu heeft mijn ex vervangende toestemming tot verhuizing aan de rechter gevraagd. Ze heeft het huis al wel geaccepteerd en woont er ook al. Nu breng ik mijn zoon naar mijn ex schoonouders (hier woonde mijn ex) waarna zij een kwartiertje later met mijn zoon weg rijdt naar haar huis. (dit heb ik zelf gezien).
Ze liegt hierover als ik haar hiermee confronteer, dan zegt ze ik moest luiers halen want die waren op, maar ik zag dat ze naar de auto liepen met 3 kleding tassen waarvan een tas van mijn zoon.

Wat kan ik hier juridisch mee. Het is echt te belachelijk dat ik geen eens weet waar mijn zoon woont op dit moment.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door Leermoment »

Ik maak uit je verhaal niet op hoe ver die andere stad van jouw woonplaats verwijderd is. Zij heeft jou van de verhuizing op de hoogte gesteld dus als het goed is, weet je wel waar je zoon woont. Ik zou echter je zoon niet naar het nieuwe adres brengen omdat je ex dan gaat zeggen dat het geen probleem is en dat je je zoon daar toch al heen brengt. Zorg voor een goeie advocaat. Suc6 ermee.
janboeren
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:49

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door janboeren »

Leermoment schreef: 02 aug 2018, 15:32 Ik maak uit je verhaal niet op hoe ver die andere stad van jouw woonplaats verwijderd is. Zij heeft jou van de verhuizing op de hoogte gesteld dus als het goed is, weet je wel waar je zoon woont. Ik zou echter je zoon niet naar het nieuwe adres brengen omdat je ex dan gaat zeggen dat het geen probleem is en dat je je zoon daar toch al heen brengt. Zorg voor een goeie advocaat. Suc6 ermee.
Het is van Almelo naar 'een locatie' in de gemeente Hellendoorn, ik weet dus niet waar ze woont wel welke gemeente. Ongeveer zal dit rond de 20 a 25 km zijn.
Ik weet dat dit opzich nog veel erger kan. Alleen gaat dit wel tegen het ouderschapsplan in. Ik heb ook bewust een Almelo een huis gekocht zonder dat ik binding heb met Almelo omdat moeder en zoon hier woonde. Met als oogmerk dat als mijn zoon ( 3 jaar) straks wat ouder is hij ook na schooltijd even langs mij kan fietsen of iets dergelijks.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door Leermoment »

Dat je bent verhuist naar Almelo voor je kind, maakt je een stuk sterker. Ze kan niet verwachten dat je achter haar aan blijft verhuizen en een rechter zal dat hopelijk ook zo zien.
Papppa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2018, 20:38

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door Papppa »

Beste,

Zoals ik begrijp hebben jullie in een ouderschapsplan late vastleggen dat jullie bij elkaar in de buurt blijven wonen?
Zoja, dan sta je juridisch zeer sterk. Zonder toestemming van de andere ouder verhuizen kan niet en zal ook door de rechter worden teruggedraaid. Of te wel, moeder wordt verplicht om terug te verhuizen. Wacht alleen niet te lang met naar de rechter stappen!! Als je zoon straks naar een basisschool in een andere plaats gaat zal het voor de rechter meewegen dat hij daar al "geworteld" is.
Dus; zorg asap voor een goede advocaat en zorg dat de zaak met spoed voorkomt.
Succes!
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door WaVe! »

ik weet dat het buiten de 25km niet mag

inderdaad heel snel bij een advocaat aankloppen!
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door Leermoment »

Ik mag aannemen dat je al bij je advocaat geweest bent en dat je al een kort geding hebt aangespannen.
robbert71
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2018, 13:39

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door robbert71 »

je loopt als vader constant achter de feiten aan want dat is bij mij al 7 jaar zo mn ex verhuist constant de laatste 4 jaar al 4 x verhuist scholen van mn dochtertje idem dito
nu is dat wel in belgie want ze is nederland uitgevlucht en was zover met allerlei instanties in belgie dat ze onderzoek nu gingen doen
en wat denk je staat ze weer in nederland ingeschreven ze doet dit allemaal doel bewust om mij niet bij de kinderen laten komen en heeft overal schijt aan en dat alles gaat gewoon door kun je niet veel tegen doen advocaat ook niet
vechtvader
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:17

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door vechtvader »

Ouders die gezamelijk belast zijn met het ouderlijk gezag mogen nimmer verhuizen zonder toestemming van de andere kant ook al is het maar 10 km. echter zal de rechter de hoeveelheid aan omgang met je zoon en de afstand laten mee wegen in zijn besluit of de moeder mag verhuizen en welk belang zij hierin heeft , dat is bijvoorbeeld werk of nieuwe partner. en natuurlijk het recht om een nieuw leven op te bouwen. Ook weegt hij mee in hoeverre zij de verhuizing heeft voorbereid en zij met de ex-partner heeft overlegt en op de hoogte heeft gesteld van de geplande verhuizing. belangrijk is ook dat je via mail of brief meerdere keren hebt aangegeven dat je het met haar beslissing van de verhuuizing niet eens bent.

Heb hetzelfde mee gemaakt met mijn ex-partner die 200 km verderop wilde verhuizen. Een ouderschapsplan heeft op zich niet zoveel waarde . Wat wel waarde heeft is dat het in de wet vastgesteld is dat ouders met gezamelijk gezag zonder toestemming niet zomaar mogen verhuizen.(ontrekking uit het ouderlijk gezag) .

zoals sommige voor mij al hebben genoemd , zou ik ook snel een advocaat nemen . De raad van rechtsbijstand kan dit vergoeden als je inkomen als alleenstaande ouder niet hoger is dan 36000euro. dit word gerekend van je inkomen 3 jaar terug zover ik weet. Maar dat weet de advocaat ook.

succes
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door ll2014 »

vechtvader schreef: 06 sep 2018, 14:01 De raad van rechtsbijstand kan dit vergoeden als je inkomen als alleenstaande ouder niet hoger is dan 36000euro. dit word gerekend van je inkomen 3 jaar terug zover ik weet. Maar dat weet de advocaat ook.
Kleine aanvulling: je mag ook geen vermogen hebben hoger dan dat wat heffingsvrij is in box 3
vechtvader
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:17

Re: niet op de hoogte van verhuizing

Bericht door vechtvader »

ll2014 schreef: 06 sep 2018, 14:46
vechtvader schreef: 06 sep 2018, 14:01 De raad van rechtsbijstand kan dit vergoeden als je inkomen als alleenstaande ouder niet hoger is dan 36000euro. dit word gerekend van je inkomen 3 jaar terug zover ik weet. Maar dat weet de advocaat ook.
Kleine aanvulling: je mag ook geen vermogen hebben hoger dan dat wat heffingsvrij is in box 3
Inderdaad :wink: bedankt voor de aanvulling :D
Plaats reactie