rechtsongelijkheid moeder-vader 10-0

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
welwillend
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2022, 21:25

rechtsongelijkheid moeder-vader 10-0

Bericht door welwillend »

Er is in Nederland sprake van een enorme rechtsongelijkheid tussen moeders en vaders. Hierbij de feitelijke weergave van mijn situatie:
Moeder verbreekt de relatie met vader en vertrekt van de ene op de andere dag met een paar maanden oud kind. Vervolgens staat moeder slechts heel beperkt toe dat vader zijn kind ziet. Moeder gaat steeds meer eisen stellen en het contact steeds verder beperken, na een maand of 4 is er helemaal geen sprake meer van contact. Na weer 4 maanden schakelt vader dan maar een advocaat in, die heeft echter 4 maanden nodig voor het opstellen van een simpel verzoekschrift. Advocaat nummer 2 bakt er letterlijk niks van (draagt de zaak zonder ook maar iets gedaan te hebben na 4 maanden over aan een kantoorgenoot), advocaat nummer 3 blijft tegen beter weten in brieven schrijven aan de moeder en zo loopt dit nu al weer ruim 2 maanden.
Ik ondervind aan den lijve dat in Nederland moeders kinderen met alle gemak van de wereld volledig aan het ouderlijk gezag van de vader kunnen onttrekken. De vader heeft op papier misschien net zo veel te vertellen als de moeder, vooropgesteld dat het kind erkent is en beiden ouderlijk gezag hebben, maar in de praktijk helemaal niets. Als de moeder het belang van de kinderen totaal niet ziet en de vader volledig uit haar leven wil bannen, wordt haar werkelijk geen strobreed in de weg geglegd! Wat de vader rest, is een gang naar de rechter om een verzoekschrift tot vaststelling van een omgangsregeling in te dienen. Dat is, zoals wederom tot mijn verbazing blijkt, een lange weg. Hoe langer het duurt, hoe meer je als vader op achterstand komt te staan omdat je zo lang geen contact met je kind hebt gehad.
Ik sta momenteel aan het begin van een proces waarbij ik rustig door blijf gaan omdat ik vertrouwen heb op een goede afloop (hoe lang het ook mag duren). Nu geen enkel contact met mijn kind, het doel is volwaardig co-ouderschap. Ik ervaar een enorme rechtsongelijkheid in Nederland tussen man en vrouw op dit gebied, de vader is volledig machteloos bij een onwelwillende moeder. In hoeverre de rechter hier verandering in gaat brengen, laat ik hier zeker weten.
Serdar
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2022, 09:55

Re: rechtsongelijkheid moeder-vader 10-0

Bericht door Serdar »

Ik maak precies hetzelfde mee..!! Waar zijn de rechten van de vader die vecht voor zijn kind?
LievePapa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2022, 16:30

Re: rechtsongelijkheid moeder-vader 10-0

Bericht door LievePapa »

Heel herkenbaar dit verhaal. Ik maak ongeveer hetzelfde mee. Ik ben getrouwd en mijn vrouw is er met mijn kind vandoor gegaan. Mijn kind wordt nu gegijzeld. Ik moet maar de scheidingspapieren ondertekenen en haar uitkopen(120k) als ik mijn kind wil zien. Dit is gewoon ontvoering maar op de politiebureau kon ik geen aangifte van ontrekken ouderlijk gezag doen omdat er geen omgangsregeling is, huh???
Ook co-ouderschap gaat niet lukken ivm de jonge leeftijd van mijn kind. Dit wordt pas vanaf 4-5jaar gedaan.
Plaats reactie