nooit samen gewoond, toch alimentatie ?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
quit
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2010, 22:26

nooit samen gewoond, toch alimentatie ?

Bericht door quit »

Beste lot genoten en anderen,

Ik heb met mijn werkloze ex een zoon van 2 maanden, ze heeft het uit gemaakt kort na de bevalling.
Echter hebben wij nooit samen gewoond, wel heb ik het kind erkend. de afspraak zou zijn dat ze zou tekenen dat ik ook het gezag zou krijgen, helaas is ze die afspraak niet nagekomen
frappant is , is dat ze bij de vader van haar eerste zoon exact hetzelfde heeft gedaan, wel is hij slim genoeg geweest het kind niet te erkennen.

Verder ben ik zoals je het mooi zegt "nieuwe nederlander", alhoewel ik wel in nedereland opgegroeid ben en zij is zelf ook licht getint.
maar het kind zelf is volledig blank en heeft blauwe ogen, dus ik twijfel of het wel mijn kind is.

Nu heeft ze een advocaat ingeschakeld en zal ze alimentatie gaan eisen, ik weet nog niet wat de hoogte daarvan is .

ik vraag me af wat jullie mij kunnen advieseren:

- moet ik allimentatie betalen, ondanks dat we nooit samen hebben gewoond ?
- is er een verschil kwa alimentatie als je nooit samen heb gewoond?
- volgens haar is ze verplicht alimentatie aan te vragen, klopt dat ?
- kan ik zomaar een dns test aanvragen ?

Ik hoop van harte wat advies van jullie te mogen ontvangen.

Alvast bedankt.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: nooit samen gewoond, toch alimentatie ?

Bericht door Casper »

Een vraag: waren jullie getrouwd?

Het zou me wat zijn als na iedere liefde die "uit" gaat er alimentatie betaald (of zelfs: geeist) zou moeten worden!

Maar let op: er is verschil tussen partner- en kinderalimentatie. Je hebt het kind erkend, dus ben je wel verplicht dit mede te onderhouden. Je kunt dit niet afhankelijk maken van de vraag of je wel of geen gezag hebt. Wellicht kun je inderdaad verzoeken om een DNA test, omdat je gegronde redenen hebt om te denken dat het kind niet van jou is.
Casper
quit
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2010, 22:26

Re: nooit samen gewoond, toch alimentatie ?

Bericht door quit »

Het ging mij inderdaad om kinderalimentatie.
Maar goed, duidelijk, jammer dat ze enkel via advocaat de alimentatie wil laten afhandelen, en niet via een bemiddelaar of immers een volwassen gesprek.
inderdaad zal ik een DNA test aanvragen.
Heeft iemand daarin ervaring mee?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: nooit samen gewoond, toch alimentatie ?

Bericht door Casper »

Casper
Gesloten