internaat

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

internaat

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 25 Jan 2006 10:04 am Onderwerp: internaat

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb een vraag mijn ex heeft het gezag over de kinderen , ik heb officieel co ouderschap. maar zie de kinderen niet vaak nou blijkt dat ze een van de kinderen in een internaat wil stoppen dit tegen mijn zin .
de kinderen zijn haar eigelijk tot last maar ze wil ze niet bij mij laten wonen want dan krijgt zij geen allimentatie en kinderbijslag meer.
heb het idee dat zij het grootste deel van de allimentatie weglegt voor later dat zij met haar nieuwe vrouwelijke partner als de kinderen de deur uit zijn lekker kunnen gaan reizen . de kinderen hebben zelden nieuwe kleren
lopen op stukkende schoenen enz enz
mijn ex houdt zich niet aan haar plichten en geeft mij nooit bericht als er wat met m´n kinderen aan de hand is.ook schoolkeuzes en prestaties licht zij mij nooit in.
mijn vraag is kan zij mijn kind zonder mijn toestemming in een internaat stoppen. en als dat mag moet ik dan nog allimentatie voor dat kind betalen aan haar of aan het internaat. ik hoop dat iemand hier antwoord op weet. ze wil m´n kind niet bij mij laten wonen ook al wil mijn kind dit zelf wel hij is 16 jaar maar durft niet voorzichzelf op tekomen.


Anonymous Geplaatst: 07 Feb 2006 01:42 pm Onderwerp: Internaat

--------------------------------------------------------------------------------
Even heel vervelend: co-ouderschap bestaat niet, volgens de wet.
Je hebt gezamenlijk ouderlijk gezag of niet.
In jou geval dus niet.
De keus om het kind wel of niet in het internaat te "stoppen" ligt dus enkel bij haar.
Tenzij... Tenzij je een verzoek bij de rechter indient voor gezamenlijk ouderlijk gezag. Vanaf het moment dat je ouderlijk gezag draagt, kun je het pas uitoefenen. Zo kun je bijvoorbeeld tegenhouden dat je kind wordt ingeschreven bij het internaat.
Nu heb je echter geen -juridische- poot om op te staan.
Nou... dat is niet helemaal waar: je kunt ook voor de rechter brengen dat je het niet verantwoord vindt om het kind in een internaat te "stoppen" en dat je bereid bent om hem op te nemen. Dan moet zij met sterke tegenargumenten komen.

Succes.
Gesloten