Verzoekschrift ex artikel 1:253a BW =wijziging hoofdverblijf

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Verzoekschrift ex artikel 1:253a BW =wijziging hoofdverblijf

Bericht door sdwv »

sleepless Geplaatst: 04 Jul 2005 08:18 pm Onderwerp: Verzoekschrift ex artikel 1:253a BW =wijziging hoofdverblijf

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi mede-strijders!

Ik ben een(dwaze) vader van Ilja 6 jaar en Mylene 8 jaar. Ruim 3 jaar geleden gescheiden en.....ik heb wel een goede omgangsregeling kunnen regelen indertijd. Voordat ze het in de gaten had stond mijn ""uitgebreide omgangsregeling" in het convenant....dat was dus (een beetje) geregeld...
De ene week 2 dagen andere week 4 dagen...
Natuurlijk verliep het allemaal wel enorm stroef, geen normale vakantie kunnen houden de afgelopen jaren, enorme druk, kids mochten geen eigen leven bij papa hebben etcetc
Enfin, februari dit jaar stonden de kids op achterin de auto en zeiden "pap, we gaan jou de waarheid vertellen" we worden geslagen en bedreigd.........
Ok, tijd voor onderzoek en aktie en dat heb ik gedaan op 29 maart dit jaar..., ik heb zo'n beetje elke instantie in nederland aangeschreven met mijn 'Vermoeden van lichamelijke en met name geestelijk/emotionele mishandeling' door de moeder en haar huidige partner......... op advies van Jeugdzorg een civiele procedure gestart (het korte traject) en aanmelding bij Jeugdzorg (het lange traject) en daarna de kids bij mij houden ook op advies van Jeugdzorg.....dat is mij zo'n 3 weken ''legaal'' gelukt...maar ik denk dat je wel kunt invullen voor mij dat je ECHT tot het gaatje moet gaan.....
Bizarre verhalen: ook de kinderen van die partner worden mishandelt (het gaat dus om 4 kids!) en staan onder onderzoek van de raad v kinderbescherming....maar die grijpen niet in omdat ze het als 2 zaken zien.........4 kids, hebben 2 verhalen......Bizar....
Vanaf het moment dat de moeder van die kids en ik de handen ineen sloegen om te strijden voor de kinderen....Ik wil dat deskundigen uitzoeken wat er nou in dat gezin gebeurd.....
Iedereen is op de hoogte, meldingen worden genegeerd of teruggestuurd etc (het verhaal is te lang om te schrijven in dit forum...eerder goed scenario voor een of andere ""tearjerker"" ).
Mijn vraag: wie herkent iets van wat ik kort heb verteld.... en/of is ook aan het vechten tegen de regels en richtlijnen van scholen/jeugdzorg/raadvK/AMK etcetc.....De civiele procedure/zaak (Verzoekschrift ex artikel 1:253a BW =wijziging hoofdverblijf) moet binnenkort voorkomen. En ondertussen wordt de veiligheid van mijn kinderen en die van 2 andere kids gewoonweg GENEGEERD!!!!
Ik wil graag met je in contact komen als je (of je kids) in een vergelijkbare situatie zit of bent geweest.....reageer ook als je iets herkent/ervaring hebt, maar natuurlijk ook als je zelf aan het begin staat van de procedure om je kinderen in veiligheid te krijgen. Ik ben nu 3 maanden bezig (waar de meesten al jaar(en) strijden....heb het wel in het openbaar gekregen, maar ik heb daar krankzinnige dwaze vader akties voor moeten uitvoeren....
Ik wil tevens kijken of we met een aantal verwanten in deze zaak bijv. juridische procedures kunnen starten tegen deze instanties, omdat we als vaders niet blijkbaar niet geloofwaardig genoeg zijn........
sl


janos Geplaatst: 05 Jul 2005 02:34 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Tja wat is kennen ,ieder scheiding is anders ,Nou ik heb twee kids een jongen (14) meisje (19) , mijn dochter woont bij mij ,bij de advokaat hadden we afgeproken dat ik om de 3 weken mijn zoon kom halen en zij mijn dochter ,nou we zijn bijna 3 jaar verder , ik probeer iedere 3 weken mijn zoon te halen ( is per keer 150 km dus 4 keer)tewijl mijn dochter nog op de eerste keer wacht .
Als ik mijn zoon ga halen moet ik mijn hart vasthouden of er weer iets mis is met hem ,dat hij komt met een kapote broek of schoenen met gaten tja daar wen je wel aan maar dat hij met blauwe plekken op zijn lijf heeft en niet weet waar hij die van heeft of zijn rug zit vol bloed of luizen op de kop ja daar ga je van huilen ,en dan komt hij bij mij dan eet hij in anderhalf uur de ijskast leeg en te horen krijgen dat hij de hele week al gebakken eieren heeft gehad nou wat doe je dan .
terwijl de lieve man van mijn ex een brief geschreven heeft ,dat mijn dochter niet meer naar haar moeder mag . tja wat moet je er mee niks dus altans niet veel ,ik ben er mee naar het A.M.K. gegaan en ze hebben het onderzocht en het klopt allemaal maar er veel uitgekomen , het raport is naar de kinderbescherming gegaan nou dat duurde 2 maanden dat ik er iets van hoorde en verder niks meer .
Ik sta met de rug tegen de muur ik weet dat hij hulp nodig heeft hij slikt al pillen voor de stress .
Wat kan ik verder doen .


sleepless Geplaatst: 05 Jul 2005 09:34 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Jouw zoon is ouder dan 12 jaar. Hij mag zelf beslissen bij wie hij wil wonen.....heb je het met hem eral over gehad?
sl


lia Geplaatst: 25 Jul 2005 01:52 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
vanaf 12 jaar heeft een kind het recht om de rechter te zeggen wat hij?zij wil, geen beslissingsrecht. meestal zal de rechter dit inwilligen, maar bij zwaarwegende argumenten kan de rechter er van afwijken.
vell succes
lia


sleepless Geplaatst: 14 Aug 2005 10:21 am Onderwerp: dwaze vader aktie

--------------------------------------------------------------------------------
Heb flink wat reacties gekregen de afgelopen tijd....
Ik heb gemerkt dat er behoefte is aan informatie over mijn akties...bij deze verwijs ik met deze link naar het uitgebreide verslag en het verzoek om onderzoek van bureau jeugdzorg naar de raad van kinderbescherming.
groet Sleepless

http://sleeplessdwazevader.web-log.nl/


mindfield Geplaatst: 01 Nov 2005 12:23 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Als je met een groep vaders wilt strijden om de wetgeving
omtrend omgangsregelingen aan te gaan pakken dan ben
ik zeker van de partij !!!

De politiek neemt ons als vaders totaal niet serieus, dat wij
onze kinderen niet mogen zien dat is aan het te danken !!!
We zijn wel de vaders !!! van onze eigen kinderen...

Bij iedere instantie heb ik al bemerkt dat je als vader simpelweg
wordt genegeerd en weggekeken.
Dit was zelfs al zo toen ik met mijn inmiddels ex-vriendin bij
de verloskundige en later bij het cosultatiebureau zaten..
Als vader is het OOK erg spannend en nieuw om vader te worden
en ik vind het erg respectloos dat de verloskundige en de
vrouwen van het consultatiebureau lekker gaan zitten kleppen
met elkaar terwijl je er als vader maar als een zoutzak bij moet
gaan zitten.. Als je tussendoor dan ook wat zegt, om je er als
vader zijnde een beetje in het gesprek te kunnen mengen wordt
je door de verloskundige en consultatiepersoon een beetje
schuin aangekeken om vervolgens weer lekker verder te gaan..

Ik dacht in eerste instantie dat dit toeval was, maar als cameraman
kom ik super veel verschillende mensen van alle rangen en standen
tegen waar je na dagen toch wat persoonlijker mee wordt, zeker
als je net vader geworden bent... en van iedere vader hoorde ik
hetzelfde verhaal.... Instanties hebben in erg veel, teveel gevallen
de neiging om de vader respectloos te behandelen...

Nadat het uit is gegaan tussen mij en mijn ex-vriendin wilde ik graag
kijken waar mijn rechten liggen en natuurlijk ook voor mijn rechten
als vader opkomen... Daarin heb ik bemerkt dat instaties mijn als
vader zijnde vrij grof behandelen en de behoefte snel hebben om
de deur dicht te willen staan...


Ik wil graag mijn rechten als vader opeisen...
naast deze rechten wil ik ook als vader zijnde wat meer respect eisen..
Gesloten