frustreren omgang

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
trotsvader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2012, 13:07

frustreren omgang

Bericht door trotsvader »

Ben nieuw hier dus goeie dag. Zal het kort proberen te houden. Mijn ex en ik zijn sinds 2009 uit elkaar. We hebben samen een geweldig mooi kereltje van nu ruim 2 jaar. Hij is geboren nadat we al uit elkaar waren. Ik heb de afgelopen 2 jaar geknokt (en nu failliet :lol: ) :lol: om een goeie omgangsregeling en gezamenlijk gezag te verkrijgen. dat is gelukt. Nu is moeders sind deze maand afgekeurd en in de WIA terecht gekomen. Ze wist dat dit ging gebeuren. Nu heeft ze mij voor het voldongen feit gesteld dat ik of meer alimentatie ga betalen of mijn zoon op kom halen want zij kan het niet meer betalen. Zij is naar het westen verhuisd terwijl ik nog in het oosten woon. De afspraak is dat zij hem brengt en ik hem zondags weer terug breng. Zo staat het ook omschreven in de uitspraak. Nu zegt ze dus dat ze mijn zoon niet meer brengt tenzij ik dus meer alimentatie ga betalen of hem ook ga ophalen. Er zijn nog wel wat meer dingen die spelen maar dit is toch wel het meest frustrerende. Nu heb ik wat gelezen over frustreren van de omgang en een aantal uitspraken die daarover gedaan zijn. Maar moet ik nu meteen al bij de eerste keer dat mijn ex hem niet brengt aangifte gaan doen bij de politie ? of pas na meerdere keren? Of zijn er andere mogelijkheden ?

een trotse vader
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: frustreren omgang

Bericht door Casper »

Trotsvader, welkom!

misschien zijn anderen het hierin niet met me eens, maar ik zou hier niet te hard aan tillen. Geef haar die paar centen meer of rij die extra keren. Wat je wel heel goed kunt doen, is vragen (of beter: een concreet voorstel doen) of er iets tegenover kan staan: bijv. een langer of extra verblijf. Zo behouden beide kanten hun "gezicht" en gaan beiden er naar eigen inzicht op vooruit. Uiteraard moet je oppassen dat je niet verder op gaat schuiven door chantage.
Casper
trotsvader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2012, 13:07

Re: frustreren omgang

Bericht door trotsvader »

dat is het hem nou net. ik heb gevraagd of we een aantal dingen op papier konden zetten zoals de verdeling feestdagen (en daarin zegt zij ook nog dat 30 april en hemelvaart geen feestdagen zijn) maar dat weigert ze. en zo zijn eer nog wel wat dingen. maar het is gewoon betalen bij haar of ze brengt hem niet meer. En makkelijk gezegd die paar rotcenten maar we hebben nog samen een huis wat nog steeds niet verkocht is en ik betaal daarvan de hypotheek en alle verdere vaste lasten. zij betaalt sinds het uit elkaar gaan helemaal niks. En als men dan realiseert dat de hypotheek op beide salarissen verkregen is anders lukte het niet dan weet je ook wel dat er nu ik het alleen moet betalen er niet veel over blijft. Maar goed het kan volgens mij niet zo zijn dat mevrouw maar blijft bepalen hoe alles loopt ondanks uitspraak rechter
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: frustreren omgang

Bericht door The Driver »

30 april en Hemelvaartdag geen feestdagen ?

Dan moet ze maar eens op een muurkalender kijken, daar zal ze zien dat die datums een andere kleur hebben dan de overige dagen.

Hahahahaha.

Ik heb zelfs een werkgever gehad, die zei dat 30 april geen feestdag was, totdat ik hem op zijn eigen bedrijfsmuurkalender wees, daar was die dag echt in het rood gedrukt, terwijl de rest van de werkdagen gewoon zwart was. Hahahahahaha

En verder : wie betaald, die bepaald
Gesloten