Moeder verdwijnt met kinderen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Moeder verdwijnt met kinderen

Bericht door Chris71 »

Voor de tweede keer in vijf jaar is mijn ex-vrouw met mijn kinderen verdwenen (verhuisd) zonder mij hierover te informeren. De kinderen zijn afgelopen week van school gehaald en nog niet ingeschreven op een nieuwe school.
Wat kan ik doen om er achter te komen waar zij nu wonen?

Dankzij een flutrechter heb ik geen omgangsregeling meer, maar ik heb wel ouderlijk gezag.

Help!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Moeder verdwijnt met kinderen

Bericht door The Driver »

Aangifte doen bij de politie wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Moeder verdwijnt met kinderen

Bericht door Chris71 »

De laatste keer dat ze dit deed, is de politie op zoek gegaan en toen ze haar (en de kinderen) hadden gevonden, hebben ze alleen gekeken of het "goed" ging met de kinderen. Ondanks ouderlijk gezag kreeg ik niet eens hun adres. Het heeft toen 6 maanden geduurd en bij toeval kreeg ik het in handen.

Inmiddels zijn er 4 AMK-meldingen geweest, evenals een OTS, drie rare schoolwisselingen zoals nu het geval is en niemand doet iets. Ik heb er geen vertrouwen in dat een aangifte van mij iets uithaalt.

Ik wil alleen weten of ik recht heb om bij iemand/een instantie het adres van mijn kinderen op legale wijze te bemachtigen? Heeft iemand hier ervaring mee?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Moeder verdwijnt met kinderen

Bericht door EDA »

Ben je al met een Kort Geding bezig?
Direct in gang zetten, is mijn advies.
Wat je ex doet kan niet, want gezamenlijk gezag.

Ikzelf heb geen ouderlijk gezag en een rechter staat mij niet toe het woonadres van mijn kind te weten. Jij hebt gezag, dat is anders.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Moeder verdwijnt met kinderen

Bericht door Chris71 »

Kort geding? Nee, geen geld meer voor. Ik heb jaren moeten sparen om een rechtszaak aan te spannen. Toen die er eindelijk was, heeft de Raad een advies gegeven tegen omgang omdat de moeder zo fel tegen was en de kinderen nog meer zou belasten met haar strijd. (ondanks dit advies zegt de Raad daarentegen dat omgang met mij wel het meest ideale zou zijn voor de kinderen, wat een belachelijke en zelf-instandhoudende organisatie).

De rechter nam klakkeloos alles over, ondanks keiharde bewijzen dat zij dit heeft veroorzaakt.

Ik kan geen nieuwe rechtszaak betalen en ben dus op zoek naar een "kosteloze" oplossing, als die er is. De politie geeft mij deze info niet vanwege privacy van mijn ex en mijn kinderen.
Is m.i. in strijd met mijn gezag, maar ze doen het gewoon niet.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Moeder verdwijnt met kinderen

Bericht door EDA »

Toevoeging aanvragen en toch KG??
Gesloten