Tips voor top-advocaat in noordholl. en tips ongehuwde case

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
ceesdeboer
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:45

Tips voor top-advocaat in noordholl. en tips ongehuwde case

Bericht door ceesdeboer »

Dit is mijn case:

Ik heb 6,5 jaar een relatie gehad met mijn vriendin (niet getrouwd, geen samenlevingscontract). Zij had al een kind van 3 ginmiddels bijna 12). Haar heb ik na 1 jaar erkent (schatje). Samen hebben we daarna nog 2 kinderen gekregen (nu 3 en 5 jaar). We hebben gezamelijk gezag. Toen de jongste 1 was, is ze bij ons 4-tjes weggegaan. Inmiddels 2 jaar geleden.

We hebben nooit formeel iets vastgelegd, maar praktisch is het de afgelopen 2 jaar zo geweest dat de 3 kinderen elke vrijdag en om het weekend bij haar zijn.

Sinds 1 jaar heeft ze een nieuwe relatie (hij is pas 30 en geen kids). Ze wil ineens de kids opeisen. Argument: in die 2 jaar zijn er 3 verschillende au pairs en 1 oppas zijn geweest wat instabiel en slecht voor ze is vind ze. Ze is al bij een advocaat geweest voor info maar ze wil nu eerst mediation proberen.

Graag jullie tips voor een topadvocaat en tips in deze case voor de te voeren strategie? Uit welke elementen bestaat, in de ogen vd rechter, het belang van het kind (beschikbaarheid ouders om voor kind te zorgdn, continuiteit omgeng, school,etc)? En welke telt zwaarder?

Dank, Cees.
Laatst gewijzigd door ceesdeboer op 21 mar 2012, 00:54, 3 keer totaal gewijzigd.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Tips voor top-advocaat in noordholl. en tips ongehuwde c

Bericht door EDA »

Alles wat je buiten een advocaat om kunt regelen, middels een overeenkomst, is winst.
Kan dat nog? Dan doen.
Ga conflicten uit de weg.

Hebben jullie gezamenlijk het gezag? Zo niet, samen naar de kantonrechter daar voor. Niet mogelijk en je wilt bij je kids blijven --> dan naar de rechter, advocaat nodig. Kan voor jullie samen 1 advocaat zijn, dan zo min mogelijk strijd. Strijd wil je niet, ook al wil JIJ dat mss wel, of zij dat mss wel.

Loopt het toch vast, dan wordt het nasty. Hoe, dat is hier veel te lezen.

Blijf in overleg, slijm desnoods de boel bij elkaar. Blijf in je kracht en blijf liefdevol.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Tips voor top-advocaat in noordholl. en tips ongehuwde c

Bericht door Casper »

Als er geen zwaarwegende redenen zijn om de situatie van de kinderen te wijzigen, dan zal een rechter dat niet snel doen. Het een paar keer wisselen van au pair valt daar zeker niet onder.

Toon aan dat het de kinderen goed gaat, dat ze gebaat zijn bij de huidige situatie (en dus niet bij een verandering daarvan), leg moeder geen strobreed in de weg bij haar omgang met de kinderen en blijf met haar in gesprek.
ceesdeboer
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:45

Re: Tips voor top-advocaat in noordholl. en tips ongehuwde c

Bericht door ceesdeboer »

Enorm bedankt voor jullie reacties! Die geven hoop.

Ik zal dan zeker ingaan op haar verzoek voor mediation en me daar ook co-operatief opstellen. mijn emotie heb ik al uitgezet in alle communicatie (-:

uiteraard vind ik ruime omgangsregeling prima. dat lijkt me ook goed voor de kinderen. tot nu heeft zij echter geweigerd de kinderen meer te willen zien (terwijl ze 10 huizen verder woont). ze geeft aan binnenkort te gaan verhuizen en samen te gaan wonen en haar baan op te gaan zeggen om zich volledig te wijden aan de zorg voor de kinderen (die na de zomervakantie allemaal naar school gaan).

nog tips HOE en WAARMEE ik (in de ogen van een rechter) goed en geloofwaardig kan aantonen dat het bij mij goed me ze gaat (dat is ook echt zo) en dat ze niet gebaat zijn bij een verandering daarvan)?

Wat voor rol speelt haar beschikbaarheid van 5 dagen hierin? Ik zelf werk sinds zij weg is (2 jaar) nog maar 3 dagen om door de week 2 dagen zelf voor ze te hebben kunnen zorgen?

Iemand een idee wat de rol van mijn oudste niet biologisch (maar wel door mij erkend en dus juridisch) kind hierin speelt?

Verder zou ik graag mijn case gaan bouwen, maar weet niet goed in welke stijl, of hoe dat werkt. heeft iemand van jullie wellicht een voorbeeld (namen, etc. mag je uiteraard weghalen) of tips? Dan kan ik in die stijl alvast gaan schrijven, verzamelen, etc.). Scheelt weer een hoop advocaatkosten later en structuurt alvast mijn verhaal.

Veel dank alvast, Cees.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Tips voor top-advocaat in noordholl. en tips ongehuwde c

Bericht door Casper »

nog tips HOE en WAARMEE ik (in de ogen van een rechter) goed en geloofwaardig kan aantonen dat het bij mij goed me ze gaat (dat is ook echt zo) en dat ze niet gebaat zijn bij een verandering daarvan)?
Hou een overzicht bij van alles wat belangrijk kan zijn, ziekenhuis/huisartsenbezoek, voortgang creche/kleuterschool/lagere school, eventueel eigen foto's, communicatie met ex, etc. etc. Zorg dat je alles goed vindbaar opbergt.
Wat voor rol speelt haar beschikbaarheid van 5 dagen hierin? Ik zelf werk sinds zij weg is (2 jaar) nog maar 3 dagen om door de week 2 dagen zelf voor ze te hebben kunnen zorgen?
Dat is maar een heel klein voordeel voor haar. Ook je ex zou mogelijk weer kunnen gaan werken (bijv. vanwege noodzakelijke extra inkomsten). Jouw stap terug wat werkdagen betreft spreekt boekdelen voor de rechter als concreet voorbeeld dat je (bijna fulltime) wilt en kunt zorgen voor de kinderen.
Iemand een idee wat de rol van mijn oudste niet biologisch (maar wel door mij erkend en dus juridisch) kind hierin speelt?
Een loyaliteitsconflict zou dit kind misschien het hardst kunnen treffen. Vanaf twaalf-jarige leeftijd wordt het kind ook (eventueel) gehoord door een rechter. Geef zoveel mogelijk aan dat de kinderen bij elkaar horen, en elkaar ook steunen. Vermijd getouwtrek om de kinderen. Stimuleer ze altijd om naar moeder te gaan.

Je staat er uiterst sterk voor en je kunt elke zaak met vertrouwen tegemoet zien. Je ex hoort dat ongetwijfeld ook van haar advocaat. Ook haar zou ik adviseren geen juridische strijd aan te gaan (en zo een smak geld uit te sparen) en de verhoudingen zo goed mogelijk te houden.
Gesloten