Zitting

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Zitting

Bericht door Pinda32 »

Hoi allen,

Zittingsdatum is bekend :D of :( tis maar hoe je het bekijkt. Mijn vragen zijn hoe en wat na zo´n zitting. Uitspraak zal niet gelijk zijn maar na x aantal weken denk ik, pas geleden een kennis van mij er zou 21 uitspraak zijn maar uitgesteld naar 18 april (kan dat)? . Mag ik mensen meenemen familie, vrienden?

Alvast dank voor de antwoorden.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Zitting

Bericht door NogEenPap »

Tijdens de zitting mogen alleen jij en hex + advocaat v/d duivel naar binnen.
uitspraak v/d zitting wil nog al wat eens wat later zijn dan beloofd.

Ze hebben het nogal druk??? bij die rechtbanken
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Zitting

Bericht door Pinda32 »

NogEenPap,

Bedankt voor het reageren. Dus alleen de ouders van het kind mogen plaatsnemen. Uitspraak wat staat er gemiddeld voor 2 weken, 4 weken?
En hoe gaat het er aan toe ? Hoe moet ik reageren als me ex vanuit het niets valse beschuldigingen of met zwart makerij gaat beginnen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Zitting

Bericht door EDA »

Pinda32 schreef:En hoe gaat het er aan toe ? Hoe moet ik reageren als me ex vanuit het niets valse beschuldigingen of met zwart makerij gaat beginnen.
Modder gooien is DE standaard methode, daar kun je vanuit gaan. Weerleg wat beslist onwaar is op een rustige zakelijke manier, zodra je daartoe in de gelegenheid wordt gesteld. Mijn ervaring is dat er niet al te veel naar dat moddergooien beslist wordt. Dus zo koel mogelijk blijven onder het moddergooien.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Zitting

Bericht door NogEenPap »

Niks te danken.

Klopt alleen jij hex en advocaten + een Pipo (kan ook een Mamaloe zijn) v/d RvdK
Als je hex met modder gaat gooien (zal vrijwel zeker gebeuren).
Gewoon rustig blijven jij en je advocaat zitten naast elkaar en je kunt gewoon met elkaar fluisteren.
In geen geval advocaat of hex of rechter onderbreken tenzij het te gortig wordt maar laat je advocaat dit dan doen.

Weerleg alle loze beschuldigingen rustig en merk erbij op dat je dit jammer vindt en verder ook niet in het belang van jullie kind is.
En dat het belang van je kind voorop staat en ook de reden is dat je daar bent.
Zeg ook dat de communicatie goed of normaal is en wees de rustige communicatief vaardige en redelijke vader (wat je denkt doet er niet toe op dat moment). Zo'n zitting is één grote poppenkast en iedereen mag liegen dat ie barst.

Als je al weet (of vermoedt) met welke modder je hex gaat komen, bespreek dit dan van tevoren met je advocaat, zodat jullie daar in ieder geval direct een pasklaar antwoord op hebben.

Uitspraak is meestal met een week of twee drie maar kan soms ook later en gaat schriftelijk naar je advocaat. In een enkel geval wordt er wel eens mondeling gelijk een uitspraak gedaan.

Succes als je nog wat wilt weten vraag het gerust
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Zitting

Bericht door Pinda32 »

EDA en NogEenPap,

Ik zal jullie adviezen in acht nemen. Me rustig houden de vermoedelijke modder onderscheppen en een pasklaar antwoord erop hebben.
Poppenkast of niet er zal flink gelogen worden helaas.
Hoelang duurt zo'n zitting eigenlijk???
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Zitting

Bericht door EDA »

3 kwartier tot een uur. Dan willen ze wel weer naar de koffie.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Zitting

Bericht door NogEenPap »

Dat is het kenmerk van een poppenkast verzonnen verhaaltjes en 1 iemand die de zaak bestuurt (de rechter) lol

Zo'n zitting duurt ca. half uur of 3 kwartier maar ik heb wel eens dingen gehoord van anderhalf uur omdat de hex met een hele map met modder aan kwam zetten en alles voorgelezen moest worden.

Rustig houden is echt van belang, een goede vriend zei tijdens een alimentatie zaak alleen maar tsss (tijdens het moddergooien van de hex) en kreeg direct een berisping v/d rechter
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Zitting

Bericht door Pinda32 »

Hahahahah willen ze weer aan de koffie. Hopelijk zijn ze al wakker genoeg om te zien dat ons kind zijn beide ouders nodig heeft. Dat ik ook een betrokken vader ben.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Zitting

Bericht door The Driver »

Ik heb al eens een vrouwelijke kinderrechter gehad, die vooraf al zei, dat ze niet wilde, dat er gekucht werd, dat er met het hoofd geschud werd, dat er met balpennen nee geschud werd enz enz. toen kon ik alleen maar even glimlachen en kreeg gelijk een zeer boze blik. Hahahahaha
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Zitting

Bericht door NogEenPap »

hahahaha alsof je weer op de middelbare school zat.
:P
Zo heb ik een mediator gehad ik kon haar bloed wel drinken alleen na paar gesprekken keerde het tij en toen liep hex boos weg
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Zitting

Bericht door JCC »

Ben al een aantal keren geweest zonder advocaat. Eerste keer was wel spannend eerlijk gezegd, daarna was ik gerust. Ik kon mijn eigen verweer voeren waar ik ook gelegenheid voor kreeg en ex werd meerdere malen in het gareel geroepen. Het lijkt wel of sommigen compleet doordraaien voor een rechter. Tranen en al komen er aan te pas... Maar goed, blijf zelf koel en vooral zakelijk(moeilijk, weet ik). Probeer je emoties te bewaren voor als je weer thuis bent.

Suc6!
Gesloten