Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe echt

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe echt

Bericht door TrotsePa »

Wellicht kunnen leden van stichting dwaze vaders aanvulling geven op het lopende onderzoek

http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... elling-bij
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door The Driver »

Vergeefse moeite, als de ombudsman aan het beleid van BJZ niets kan veranderen.

Wat is er terecht gekomen van zijn onderzoek/advies over Bureau Jeugdzorg en de RvdK dat ze toch echt aan waarheidsvinding moeten gaan doen : Helemaal niets
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door TrotsePa »

Tja,

niet geschoten is altijd mis natuurlijk
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door The Driver »

Dat is waar, maar als je met een pijl en boog van Bart Smit gaat schieten op een olifant, dan kan je wel raak schieten, maar die olifant loopt gewoon door hoor.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door EDA »

Dat kunnen die leden heel goed zelfs.

Enne, het is al goed DAT er gesproken wordt over het schieten op een olifant met een BS pijl en boog.
Het gaat tenslotte om een proces van bewustwording van....
En elke weg daarheen is een juiste.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door The Driver »

Ik weet het EDA,

Jij bent van de softe aanpak, maar het is net die aanpak waarop moeders, BJZ en RdvK al tientallen jaren kunnen rekenen en gewoon overal mee wegkomen.

Als de vaders nu net als de moeders in de jaren zestig ( baas in eigen buik ) nu eens de straat opgingen en hun rechten gingen opeisen, dan zou het heel snel een ander verhaal worden.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door EDA »

The Driver schreef:Ik weet het EDA,
Is dat zo?
The Driver schreef:Jij bent van de softe aanpak, maar het is net die aanpak waarop moeders, BJZ en RdvK al tientallen jaren kunnen rekenen en gewoon overal mee wegkomen.
Het label "softe aanpak" is louter jouw perceptie, maar klopt dat wel met de werkelijkheid?
The Driver schreef:Als de vaders nu net als de moeders in de jaren zestig ( baas in eigen buik ) nu eens de straat opgingen en hun rechten gingen opeisen, dan zou het heel snel een ander verhaal worden.
Het is nu al lang niet meer de jaren 60. De maatschappij is al verder ge-evolueerd. Er zijn andere manieren nu, andere behoeften ook.

De maatschappij evolueert van kudde(-gedrag) over individualisering, naar groep(s-gedrag). In die groep overheerst het WIJ-gevoel waarin de volledig tot individu ge-evolueerde mens de ander, die geheel verschillend kan zijn voor wat betreft mogelijkheden en capaciteiten, accepteert als zijn gelijke. Zo leeft de timmerman op gelijke voet met de notaris. Het meisje van de bloemenstal geheel op gelijke voet met de rechter. Maar zo ver is het nog niet.

Leven betekent het hebben van de mogelijkheid tot bewustwording.
Wij als Dwaze Vaders hebben bij uitstek, door de HEVIGE pijn die wij lijden, de mogelijkheid ons bewustzijn te verruimen. En dit is geen uitnodiging tot het tot je nemen van drugs, nee, dit is de uitnodiging om al die pijn, die woede, dat verdriet, die ANGST !! te beleven. Door het te beleven, te doorleven, wordt het minder. En dan zul je kunnen bouwen op wat je achter je hebt en dan ben je inmiddels een sterker, wat zelfbewuster mens. En die ontwikkeling gaat verder, gaat door.
Is dat soft? Ik vind het een KEIharde leerschool, waarin geen ruimte is voor uitstel, of afstel van het be- en doorleven van je pijn. I.p.v. soft is het juist hard. Trek jij je pleister langzaam van je arm, of doe je dat snel. Ik zeg doe het snel. Dat is niet soft.

Angst kent 2 verschijningsvormen: vechten en vluchten. Bezie alles wat je ervaart in de situatie met die bril. Wat in jouw casus is vechten en wat is vluchten. Helpt het? Kun je zonder?
Als jouw antwoord op de eerste vraag nee is en op de tweede ja, dan kun je afstand nemen van die angst en de daaruit voortvloeiende keuze voor of vechten of vluchten en maak je de weg vrij voor Liefde. En DAT is een verrijking zeg...

Onvrede kan alleen door zelfinzicht worden verdreven en niet door daden.

Eigenlijk ben je nooit kwaad om de redenen die je denkt. Woede is een bescherming om de achterliggende pijn niet te hoeven voelen. Achter woede verschuilt zich altijd pijn en angst. En achter angst ligt verlangen...

Het is een illusie te denken dat onvrede overgaat als je haar maar uit tegenover degene op wie je kwaad bent. Als je de ander maar eens goed de waarheid zegt. Het is meer dan genoeg om je woede te voelen. Méér hoef je er niet mee te doen. Ik heb het niet over het onderdrukken van woede, maar over het in jezelf toelaten ervan. Met begrip voor jezelf en zonder anderen ermee lastig te vallen. Je hoeft woede alleen maar te erváren en te beseffen waaróm je kwaad bent. Het is op zich een heel plezierige en mooie gave dat je een spontaan gevoel kunt hebben, dat je kunt ontvlammen - ook al is het in woede. Hoeveel mensen geloven er niet dat zij zelfs hun meest intense emoties verstandelijk moeten benaderen om ze de baas te blijven... Dat is bijzonder onaangenaam. Als je woede gewoon toelaat, zul je er nooit door overweldigd worden.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door The Driver »

Mooi verhaal, maar krijg je daarmee ook een omgangsregeling met je kinderen ?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ombudsman onderzoekt ondertoezichtstelling bij complexe

Bericht door EDA »

The Driver schreef:Mooi verhaal, maar krijg je daarmee ook een omgangsregeling met je kinderen ?
Daarover beslist voor een groot deel de RvdK, in mijn casus.
En dat is dus afhankelijk van hoe "ver" die lieden zijn met hun ontwikkeling, hun zelfbewustzijn.
In NL is het zo geregeld, nog, en dat is een gegeven.
Ik kan alleen maar mijn waarheid aan hen verkondigen, maar of ze het tot zich nemen?

You can lead a horse to the water, but you can't make it drink.

Er zal wel een "standaard"-regeling uitrollen, waarmee ik weinig opschiet en mijn kind al helemaal niet. En dat is weer aanleiding voor pijn, angst en die zal ik weer moeten voelen, net zo lang tot het minder wordt.

Ondertussen ben ik wel druk met pogingen op andere wijze mijn relaas en mijn verworvenheden onder de aandacht te brengen van de rechterlijke macht, mediators, advocaten en zo. Lieden die betrokken zijn bij de processen van scheiden en omgang.
Maar ook daar ben ik weer afhankelijk van de openheid en de mate van ontvankelijkheid van de andere kant... Dat beseffende/begrijpende !! wordt het voor mij draaglijker.
Gesloten