En zo kan het ook!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

En zo kan het ook!

Bericht door sdwv »

Marco/Monique Geplaatst: 26 Okt 2005 08:36 am Onderwerp: En zo kan het ook!

--------------------------------------------------------------------------------
Wij hebben een tijd geleden een noodkreet geplaatst omdat wij de dochters van mijn partner niet mochten zien van zijn ex vrouw (zie vorige berichten).

Ik zal nog even vertellen hoe het plots een goede wending heeft genomen.

Wij hebben op de verjaardag van de jongste haar een noodkreet brief gezonden dat wij de kinderen ontzettend miste en dat we ze heel heel graag wilde zien. Op dat moment kregen wij ook een hartverscheurend kaartje van de oudste dochter gericht aan haar hondje (welke bij ons woont).

Een dag of 2 later werden wij gebeld door de ex met het verzoek dat zij met de kinderen had gepraat en dat haar oudste dochter had geeist dat zij eerst met haar ex man om de tafel moest gaan zitten. Die afspraak tussen de vader en moeder was natuurlijk zo gemaakt.

Het bleek dat zij toch maar met de kinderen had gepraat (10 en 11 jaar) en dat hun hadden aangegeven dat zij hun vader ontzettend miste en juist wel heel graag naar hem toe wilde gaan. De meisjes hadden ook wat noten op hun zang.
Ze wilde graag zelf bepalen wanneer, hoelaat ze kwamen, dus de omgangsregeling loslaten en het zelf bepalen.

Natuurlijk is hun vader daarmee akkoord gegaan. De kinderen zijn onderhand best oud genoeg om dat zelf te bepalen en wij waren hardstikke blij dat we ze na 4,5 maand weer te zien kregen.

De kinderen zijn vorige week woensdag een middag geweest en het was beregezellig. De moeder van de kinderen heeft alle ellende achter haar gelaten, wij dus ook en we gaan met zijn allen met een schone lei beginnen.

Dit zonder verwijten en met een nieuw begin.

Zo ziet u dat de kinderen uiteindelijk meestal zelf bepalen wat er gebeurd (dit ook onderschreven door Meldpunt Stichting Kindermishandeling) waar wij veel steun en advies van hebben gehad en deze moeilijk periode.

Wij weten heel goed dat het sommige vaders niet is gegund en ons hart leeft met hun mee maar probeer toch niet op te geven en vraag aan diverse instanties advies wat te doen.

afz.
Een hele blije vader en stiefmoeder + stiefbroertjes.
Marco/Monique


michiel Geplaatst: 22 Jan 2006 01:25 pm Onderwerp: Man wat een geluk ken je dan!

--------------------------------------------------------------------------------
tranen in m'n ogen! Ik ben heel blij voor jullie.
maak er een mooi leven van!
kom je af en toe 's een deskundige blik op het forum gooien?
Je weet 't is een mager aantal lui die 't kaf van 't koren kunnen scheiden, en ervarings deskundigen hebben we hier heeeel hard nodig...
want ook ik kan niet nog 7, 8, 9 jaar op een relatie met m'n dochter wachten
(zij ook niet trouwens). Geniet wees vrij en lach!


Rick Geplaatst: 22 Jan 2006 05:59 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Gefeliciteerd, zo een bericht geeft ook mij weer moed.


Marco/Monique Geplaatst: 27 Jan 2006 04:19 pm Onderwerp: Re: en zo kan het ook

--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt nog voor de berichtjes naar aanleiding van ons verhaal. Hier nog een update:

De kinderen komen zowiezo elke week bij ons op bezoek en het kontakt gaat nog steeds heel goed tussen vader en moeder.

Wij concluderen met zijn allen dat de kinderen opbloeien. Dat wordt zowel door moeder als vader gezien.

Ik hoop dat wij door dit verhaal andere vaders en moeders een hart onder de riem kunnen steken.

Allemaal veel wijsheid en geluk, samen met je kinderen, toegewenst,

Marco/Monique
Gesloten