alleenrecht vrouw???

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

alleenrecht vrouw???

Bericht door sdwv »

henry1 Geplaatst: 27 Dec 2005 07:28 pm Onderwerp: alleenrecht vrouw???

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik ben een gescheiden man, vader van twee kinderen van 5 en bijna 3.
Mijn ex is destijds uit ons huwelijk "weggelopen"zonder opgaaf van een duidelijke reden, en heeft daarbij de kids meegenomen.
Ze heeft bij de scheiding de kids toegewezen gekregen, ik kreeg een bezoekregeling en een alimentatieplicht, vast een bekend ritueel voor de meeste gescheiden vaders.
Sindsdien probeert ze mij het leven zuur te maken, waarom is mij nog steeds niet duidelijk.
Ik heb nu bv. recht op de halve vakantieperiodes met mijn kinderen door te brengen, natuurlijk ben ik niet alle vakanties gelijk met de kids vrij, maar nu in januari komt het zo uit.
Mijn ex bepaalde ( zoals zij alles bepaald omtrent de kids), dat ik ze dan maar op 1 januari MOET ophalen en ze 8 januari om 18 uur MOET terugbrengen.
Er wordt niks overlegd met mij.
Daarop heb ik haar te kennen gegeven dat ik de kids niet op 1 januari op kom halen maar op 2 januari, en op dat moment heeft zij besloten dat ik de kids dus helemaal niet meer krijg die dagen!!!
Mijn vraag in deze is dan ook,:
Wie heeft er nog meer ervaring mee dat de ex die de kinderen heeft toegewezen gekregen alles alleen beslist, daarin schijnbaar ook nog alle rechten toe heeft, want mijn advokaat zegt dat hij daar niks aan kan doen.
Ik weet mij geen raad, want ze probeert op alle mogelijke manieren, onder andere door dit soort acties mij het te belemmeren om een normale omgangsbeleving met mijn kinderen te genieten.
Henry1


Rick Geplaatst: 21 Jan 2006 10:52 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Beste Henry,
Even mezelf voorstellen. Ben Rick 38 5 jaar gescheiden 2 meiden van 6 en 7. Ik heb mijn kinderen tot 1 maand na uitspraak van de scheiding mogen zien. Sinds die tijd ben ik aan het vechten om mijn kinderen te zien. Mijn ex houdt alles wat ik wil doen tegen. Ook wordt elk voorstel met betrekkking tot bezoekregeling standaard beantwoord met NEE.
Het blijkt in de praktijk dat de ouder waarbij de kinderen wonen werkelijk alles uit kan halen. In mij geval, niet aanwezig zijn op de afgesproken dagen, de deur niet open doen etc..
Ik blijf knokken om mijn meiden te zien maar het is een lange heftige strijd. Op dit moment is mijn enige hoop gevestigd dat mijn meiden zelf komen dat ze me willen zien. Mijn enige advies is, blijf rustig en hou vol.

Veel geluk en sterkte toegewenst in je strijd.


NBC-master Geplaatst: 31 Jan 2006 11:48 am Onderwerp: kinderen

--------------------------------------------------------------------------------
Hi ik ben andre' nieuw op het forum
heb dit alles al meegemaakt nu moet ik het weer mee maken
heb een baby van 2 jaar maar met enig verschil ...
eerste rechtzaak heb ik het op een akkoord gegooid van ouderlijke
macht in stand houding.
later kinderen niet meer terug gebracht dus met als gevolg weer een rechtzaak
deze gewonnen kinderen verblijven dus bij mij .
nu met de baby die woon hier haha moeder er van door
en ik zorg voor hem .
er is geen een rechter die de kinderen uit zijn vertrouwde
omgeving gaan hallen dus dit is
een voorsprong voor mij .ik hou jullie op de hoogte van dit verloop als jullie
dit willen teminsten ?



Rick Geplaatst: 01 Feb 2006 12:26 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Goede berichten zijn altijd welkom al is het maar om een beetje hoop te houden.

Slechte berichten ook welkom, al was het maar zodat je eventuele frustratie ff kan luchten


Trees Geplaatst: 20 Apr 2006 06:44 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Henry!

Ik snap dat je het moeilijk hebt dat je vrouw zonder verklaring bij je weg is gegaan. Ik wil en kan verder niet oordelen, maar probeer dit soort gevoelens los te laten. Dit kost je onnodig veel energie en niet overal is een reden voor te vinden....
Jammer om te horen dat jij het gevoel hebt dat de moeder van je kinderen jou het leven zuur probeert te maken. Heb jij wel eens aan haar gevraagd wat de reden is/was dat jij persee de kinderen op 1 januari moet ophalen? Ik krijg het gevoel dat er bij jullie niet gepraat word, maar dat jullie voor elkaar gaan denken. Ik ben van mening, dat wanneer je vooriemand gaat denken of een bepaalde reactie verwacht dat je dit dan ook krijgt. Ik wil verder niet oordelen, maar ben wel nieuwsgierig....
Het kan ook zijn dat de moeder van je kinderen toevallig iets voor haar zelf heeft gepland en een beetje teleur gesteld is. Maar hier kun je maar op 1 manier achter komen, en dat is gewoon vragen zonder ondertoon. ik weet uit ervaring dat dit heel erg moeilijk is.

Ik wens je succes en hopelijk komt alles inorde. als jullie net gescheiden zijn, dan is dit een proces waar jullie door heen gaan. Een soort van positie uitvechten. Laat je kinderen hier niet de dupe van worden!!!

Groet,
Trees


John Geplaatst: 30 Apr 2006 08:07 pm Onderwerp: Re: alleenrecht vrouw???

--------------------------------------------------------------------------------
henry1 schreef:
Hallo,
Ik ben een gescheiden man, vader van twee kinderen van 5 en bijna 3.
Mijn ex is destijds uit ons huwelijk "weggelopen"zonder opgaaf van een duidelijke reden, en heeft daarbij de kids meegenomen.
Ze heeft bij de scheiding de kids toegewezen gekregen, ik kreeg een bezoekregeling en een alimentatieplicht, vast een bekend ritueel voor de meeste gescheiden vaders.
Sindsdien probeert ze mij het leven zuur te maken, waarom is mij nog steeds niet duidelijk.
Ik heb nu bv. recht op de halve vakantieperiodes met mijn kinderen door te brengen, natuurlijk ben ik niet alle vakanties gelijk met de kids vrij, maar nu in januari komt het zo uit.
Mijn ex bepaalde ( zoals zij alles bepaald omtrent de kids), dat ik ze dan maar op 1 januari MOET ophalen en ze 8 januari om 18 uur MOET terugbrengen.
Er wordt niks overlegd met mij.
Daarop heb ik haar te kennen gegeven dat ik de kids niet op 1 januari op kom halen maar op 2 januari, en op dat moment heeft zij besloten dat ik de kids dus helemaal niet meer krijg die dagen!!!
Mijn vraag in deze is dan ook,:
Wie heeft er nog meer ervaring mee dat de ex die de kinderen heeft toegewezen gekregen alles alleen beslist, daarin schijnbaar ook nog alle rechten toe heeft, want mijn advokaat zegt dat hij daar niks aan kan doen.
Ik weet mij geen raad, want ze probeert op alle mogelijke manieren, onder andere door dit soort acties mij het te belemmeren om een normale omgangsbeleving met mijn kinderen te genieten.
Henry1

Henry ik zit nu precies zoals jij in januari Pfffffffffffffffffff de regeling is er maar ik heb ze nog helemaal niet gezien a 2 keer is het fout gegaan door haar advocaat,morgen bel ik naar andere advocaat want deze die ik heb is een beetje te aardig.
Hoe is het afgelopen want het is nu al; mei geef eens bericht.
Groeten uit Tiel
Gesloten