Hoge inkomens en toch Ka betalen. Hoe kan dat?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Eagle11
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011, 14:32

Hoge inkomens en toch Ka betalen. Hoe kan dat?

Bericht door Eagle11 »

Mijn broer heeft 2 kinderen. Hij werkt in een winkel.

Verdiend in de vof volgens de jaarrekening € 70.000,= per jaar in 2011. Opname in dat jaar is € 39.000,= de rest blijft in de zaak, (afbetaling schuld aan bank) de zaak heeft nu erg nu last heeft van crises. Heeft volgens de berekening van de mediator een hoger fiscaal inkomen door verhuur van een pand . Zijn de ex verdient € 80.000,= bruto. In 2012 was het vaste inkomen van haar lager maar door provisie werd dit weer gecompenseerd

Hij moet haar € 675 betalen per maand aan KA volgens de berekening van de mediator, hij is er accoord mee gegaan in 2012, het jaar van de scheiding, onmacht noem ik het.
Hij kan vanwege het werk niet 50/50 met de kinderen omgaan, hij heeft de kinderen in het weekend. Van zaterdag avond tot en met dinsdag avond
Mij lijkt dat hij echt teveel betaald.

De ex dreigt hem tot een hoger KA omdat hij de vakanties niet kan invullen wegens werk.

Mevrouw heeft een geweldig inkomen . Hoe is het mogelijk dat hij zoveel betalen moet? Wegens het feit dat hij niet in staat is de kinderen te ontmoeten wegens werk?
Wrang is dat zij vrij vlot een vriend kreeg, hij de kindren adoreert, geheel niet scheiden wilde.

Mevrouw heeft 2 week na de scheiding in 2012 een nieuwe vriend, blijkt haar baas te zijn.
Ze doet wat ze wil met de kinderen en gebruikt de machtsmiddelen in het verleden ook al door de kinderen thuis te houden met allerlei vreemde redenen.

Ik vind het gek dat hij zoveel voor de kids betaald terwijl zij zoveel verdiend. Wel is waar dat zij de kinderen meer onder haar hoede heeft. Maar hij kan dit niet omdat hij zijn job heeft wat niet toestaat minder te werken. Hij is erg gefrustreerd hiervan.

Weet iemand een oplossing?
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Hoge inkomens en toch Ka betalen. Hoe kan dat?

Bericht door JCC »

Hoi Eagle, je schrijft een verhaaltje zoals velen dat zullen herkennen.

Vrouw is klaar met man, man houd nog veel van vrouw en kinderen, man doet dingen die hij eigenlijk niet zou moeten doen.

En dan doel ik op akkoord gaan met huis verlaten, akkoord gaan met hoge alimentatie voorstellen, akkoord gaan met eventuele schulden meenemen want dat is toch het beste voor je kinderen en je hoopt misschien nog dat het huwelijk toch niet stuk loopt en dat deze instelling hieraan bijdraagt.

Achteraf kom je berooid en bedrogen uit en is het verstandig om het geheel vanaf dag 1 strikt zakelijk en zonder gevoelens te bekijken.

Het familierecht is namelijk ook zonder gevoel en ook zonder recht. Er bestaat slechts een verzorgende ouder die ondersteund en tevreden moet worden gehouden, dit alles in het belang van het kind.

Je vriend zou een herziening van de alimentatie aan kunnen vragen maar het is de vraag of hij daar wat mee opschiet vanwege de kosten die dat met zich meebrengt.

Met vrouwen die de kinderen als machts/dwangmiddel gebruiken zit Nederland vol mee. Ik ken iemand die te horen kreeg: elke maand 150 euro cash erbij of je ziet je kids nooit meer. Als ik zou kunnen zou ik blijven betalen met deze omgangsregeling, kinderen kunnen een niet verzorgende ouder verrassend snel gaan "haten" en zie ze dan nog maar eens over de vloer te krijgen.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Hoge inkomens en toch Ka betalen. Hoe kan dat?

Bericht door debeurs »

Bij kinderalimentatie wordt eerst gekeken naar het inkomen beide ouders voor scheiding. Vandaaruit wordt bepaald welke behoefte het kind heeft, hoe hoger het gezamenlijk inkomen, hoe hoger de behoefte. Stel behoefte wordt vastgesteld op 1500 per maand voor 2 kids.

Daarna wordt gekeken wie wat verdiende en vervolgens wordt via een verdeelsleutel naar draagkracht, bijvoorbeeld 60/40, die 1500 euro keer dat percentage gedaan. Heb je meer zorgdagen dan wordt dat weer van de draagkracht afgetrokken, je maakt dan immers kosten voor het kind.

In principe zie ik dus helemaal niets wat vreemd is in deze casus. Hoog gezinsinkomen voor scheiding zorgt voor een hoge behoefte kinderen. DOor draagkracht moet je een bepaald deel bijdragen. Doordat je niet de vakanties kan invullen heb je minder zorgdagen dus zul je meer moeten bijdragen.

Al met al dus volslagen verklaarbaar wat er wordt gesteld, ook door ex.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Hoge inkomens en toch Ka betalen. Hoe kan dat?

Bericht door MeoAuxilio »

Wellicht is het inkomen van je broer aanzienlijk gedaald ten opzichte van de eerste berekening. Indien dat het gval bestaat er een mogelijheid om een herziening aan te vragen. Ook als het inkomen van de partner aanzienlijk is verhoogd zou dat aanleiding geven tot herziening (de vraag is of ze dit openbaar wilt maken)
bedenk echter dat het hebben van een eigen zaak complexer ligt dan de doorsnee inkomens bij een werkgever.

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/alimentatie

scheiden maar dan goedkoper dan bij een advocaat
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Hoge inkomens en toch Ka betalen. Hoe kan dat?

Bericht door jotem »

Als je 80.000 euro verdient, dan zou je net eens KA moeten willen. Dat de wetgever/rechtbank zo'n verzoek honoreert geeft wel aan dat deze maatschappij in de laatste fase van haar decadentie is aangeland (volgende fase is ondergang van de hele maatschappij, hetgeen lekker gaat met een overheid die meer uitgeeft dan binnenkomt, de burgers uitperst, regels oplegt die niemand begrijpt (behalve de procedure ruiters).
Plaats reactie