Wat als je gelijk krijgt, maar de rechtbank niets doet?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
Feri Ascencion
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2007, 00:12
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Wat als je gelijk krijgt, maar de rechtbank niets doet?

Bericht door Feri Ascencion »

Na 6 jaar procederen vandaag dan de uitspraak van het hoger beroep binnen. De zitting zelf verliep voorspoedig. Voor de rechters was al snel duidelijk dat het probleem bij de moeder lag. ZIj werkte immers elk vorm van omgang tegen. Zelfs de opgelegde omgang via omgangshuizen.
De RvK aan mijn kant. Wat wil je nog meer zou je zeggen?
En dan komt het.
In de uitspraak komt duidelijk naar voren dat er omgang zou moeten plaatsvinden. Mede omdat dit in het belang van de kinderen zou zijn.
Maar de houding van mijn Ex laat geen enkele vorm van omgang toe.
Dus als ze dit zouden forceren dan levert dat zoveel spanning in het huidige gezin op, dat de kinderen daar de dupe van zijn.
Als pleister op de wonde hebben ze dan nog het lef om erbij te zetten dat ik dit vooral niet moet zien als een beloning van het gedrag van mijn ex.
Kan iemand me vertellen hoe ik het dan zou moeten zien?

Met andere woorden..als je ex echt niet wil, heb je geen poot om op te staan. Lang leve de Nederlandse rechtspraak.

Zolang dit niet verandert kan ik elke procederende vader alleen maar aanraden om van het slechtste scenario uit te gaan. Dan val je wat minder hard op je gezicht als het zover is.
Nederlandse rechtspraak is krom?!
Gebruikersavatar
versl166
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:42
Locatie: Geleen

doodzieke overheid

Bericht door versl166 »

Wat ben ik nu blij dat mij ex met haar partner uit elkaar zijn want die blokkeerde de zaak maar deed nog meer ernstige zaken.
Gelukkig komen er nu maatregelen.
Ik vindt het echt sneu voor jou maar ga door, naar ombudsman of zo want dit bevestigd alleen maar weer dat omgang frustreren beloond wordt
:twisted: :twisted: :twisted: 8) Ziek is de Nederlandse rechstaat echt doodziek
Ben vader van twee kinderen Maar waar ik 7 jaar voor voor gestreden hebt , OTS +uithuisplaatsing uitgesproken ,bjz handelt te langzaam echter nu draai ik de rollen om en vraag wijziging hoofdverblijfplaats voor mijn dochter.
Gebruikersavatar
Feri Ascencion
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2007, 00:12
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zeer frustrerend

Bericht door Feri Ascencion »

Tja. ik laat het ff bezinken allemaal.
Dacht eigenlijk dat ik ook niet veel meer doen kon.
1 van de redenen waarom ik hier geschreven heb.
Morgen mijn advocaat erover spreken, hopelijk komen er hier nog meer reakties binnen.
En anders wordt het na 6 jaar tijd dat ik aan mezelf ga denken.
Streep eronder en dan maar wachten wanneer ze zelf komen als ze ouder zijn.
Wel goed om te lezen dat er toch nog mensen zijn die wel het e.ee.a. gedaan krijgen.
Wie weet kan ik daar weer wat kracht uit putten.
Want met de huidige uitspraak zie ik geen enkele reden om ermee door te gaan. Ik krijg van elke instantie gelijk....
EN vervolgens doen ze er niks mee. Zeer frustrerend!!!
Nederlandse rechtspraak is krom?!
Gesloten