kinderalimentatie vraag

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
ik84
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:09

kinderalimentatie vraag

Bericht door ik84 »

Hallo

de advocaat van de wederpartij heeft mij een tijd geleden gevraagd mijn gegevens aan te geven letterlijk stond in de brief indien u mij niet de gevraagde gegevens doet toekomen heb ik desondanks opdracht om een verzoek in te dienen bij de rechtbank en dan een willekeurig bedrag te vragen te ongetwijfelt te hoog is

dus ik netjes mijn gegevens opgestuurd en gevraagd of er eventueel wat benzine
geld af kon nou dit schoot mijn ex door het verkeerde keelgat

zij gaf nu aan dat haar advocaat de alimentatie bij de rechtbank laat vasstellen en dat deze de knoop doorhakt
ik begreep dat dit wel eerder gebeurd want stel ik betaal niet dan heeft zij een rechterlijke beschikking en kan terug laten vorderen
maar nu begrijp ik dus niet of haar advocaat met mijn gegevens de boel gaat berekenen en het bedrag naar de rechtbank stuurt of dat ze het de rechter laat berekenen

iemand een idee? want in de brief staat dat zij een berekening gaat maken
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door RemcoW »

haar advo gaat berekenen.
laat dat zelf ook doen!!! de rechter beslist dan.
ik84
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:09

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door ik84 »

Dan neem ik aan dat ik ook een bericht krijg van haar advocaat wat de uitslag is
als ik akkoord geef of geen akkoord stuurt zij het naar de rechter om het te bekrachtigen indien ik geen verweer geef dan kijkt de rechter alleen naar de berekening van haar advocaat? en worden mijn stukken die ik dan ingeleverd heb aan haar advocaat hierbij dan ook verstuurd.

een eigen advocaat kan ik helaas niet betalen

en weet iemand ook wanneer het dan ingaat mijn ex heeft het over de maand april
mij is verteld dat het pas ingaat als er een verzoek naar de rechter is gegaan wie weet dit?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door EDA »

Alimentatie betaal je altijd, tenzij je wegens een te laag inkomen dat niet kunt.
Wanneer het ingaat? Ik zou, als ik jou was, maar vast een reservering gaan doen, elke maand.

Maar als je nu al geen advocaat betalen kunt, dan is je draagkracht wellicht ook te gering voor het betalen van alimentatie.
Dat is aan jou om dat ergens te laten berekenen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door The Driver »

Je moet helemaal niets af laten hangen van je ex-partner en haar advocaat.
Vanaf nu zijn dat je gezworen vijanden.
Als je te weinig verdiend om een advocaat te betalen, dan krijg je er een op toevoeging, tegenwoordig met een eigen bijdrage van dacht ik € 90.-

Als je wel genoeg verdiend, dan zijn de kosten voor een advocaat peanuts in vergelijking met een partneralimentatie van 12 jaar en kinderalimentatie totdat ze 21 jaar zijn.

Als je geen verweer voert dan wordt er gewoon alimentatie toegewezen, wat ze vragen.
€ 2.000.- > € 3.000.- in de maand ? Ze vragen en krijgen het ook.

En oh ja, plunder alle bankrekeningen, blokkeer alle pasjes, want als jij het niet doet, dan doet je partner het wel.

Open voor je salaris een nieuwe bankrekening en geef direct aan je werkgever door, dat het daarop gestort moet worden.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door MeoAuxilio »

Het komt niet vaak voor dat de rechter met terugwerkende kracht alimentatiebetaling toewijst. Over het algemeen vindt de betaling plaats na afgifte van de beschikking. Wel kan er een voorlopige voorziening worden aangevraagd.
Bij hetniet zelf aanreiken van een berekening of schriftelijke bewijsvoering kan de rechter gedurende de periode dat de defintieve beslissingkomt en forse alimentatieplicht opleggen waartegen geen beroepmogelijk is.

Helaas zijn er tegenwoordig weinig aftrekposten om het alimentatiebedrag laag te houden. bij de bepaling van KA kan je proberen een zo groot mogelijk deel voor de kinderen te gaan zorgen. Verder ligt het er aan of je in gemeenschap bent getrouwd

Voor meer inlichtingen kan je eens kijken op www.meoauxilio.nl/echtscheiding

Meo Auxilio

scheiden zonder dure advocaat
ik84
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2013, 19:09

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door ik84 »

de advocaat van de wederpartij zou een berekening maken zodra ik hier akkoord mee ga stuurt zij het naar de rechter om dit vast te leggen. dit krijg ik via een beschikking als ik het er mee eens ben hoef ik dus geen verweer in te dienen en gaat het bedrag het worden?

ik heb de stukken netjes ingeleverd en de advocaat gaf ook aan dat zij anders een veel te hoog bedrag zou vragen

ik heb een inkomen ondermondaal maar betaal schulden af die voor een deel ten tijde van de relatie zijn gemaakt nu kan ik hiervoor een aanvaardheidsbaartoets doen maar gezien ik samenwoon zal deze wel niet toegang vinden

begreep dat ze peiljaar 2 jaar terug zien dan heb ik geen toevoeging echter voor dit jaar wel maar geen idee of ik daar voor in aanmerking kom
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door MeoAuxilio »

Een advocaat kan om verlegging van het peiljaar vragen als het inkomen meer dan 15% is gedaald. Schulden aangegaan ten tijde van het huwelijk die thans nog op door u worden betaald verlagen de draagkracht.
Samenwonen kan ook de draagkracht verlagen maar indien de andere partner een eigen inkomen heeft dan verhoogt het juist de draagkracht omdat de helft van de woonlast voor de ander zijn/haar rekening komt.

met vr gr

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/echtscheiding
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door RemcoW »

Meo,
Mijn ex ligt me al twee jaar dwars, en weigert met een omgangsregeling te komen. Ik betaal netjes alimentatie.
Ik heb officieel geen gezag, dus dat maakt het lastig. Nu mijn vraag. Mocht blijken dat ik de kinderen ook niet erkend heb, is het dan mogelijk om ook de allimentatie stop te zetten? ze woont inmiddels met een ander samen. ik ook. Mijn kinderen hebben aangegeven mij niet te willen zien. (onder valse voorwendselen, maar toch...).
Ik weiger me te laten gebruiken als melkkoe zonder rechten, en bedacht me dat zeker twee van de drie niet erkend zijn. Wat is er mogelijk?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door Casper »

Er is geen relatie erkenning - alimentatieplicht. Alleen als je zou zeggen dat je niet de biologische vader van de kinderen ben, kun je op grond van dat feit onder de kinderalimentatie uitkomen.

Zie toevallig net: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6830
meij
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2013, 20:52

Re: kinderalimentatie vraag

Bericht door meij »

Advocaten doen soms aan regelingen (wij hebben er ook 1 met die van ons, want we hebben voorlopig nog geen geld) en zet wat aan de kant voor als het wel met terug werkende kracht wordt besloten. Daarnaast laat zelf een berekening maken en laat alle stukken door eigen advocaat insturen bij de rechtbank.
Succes!!

MeoAuxilio: hier wel getroffen met terugwerkende kracht van 9 maanden (dik 5000 euro) omdat wij alles voor de kinderen a 350-500 euro per maand uit vrije ruimte konden betalen en alle gezamelijke schulden van mijn man en zijn ex gezamenlijk niet meegenomen waren. Waar wij dik 600 per maand (mijn loon) aan afbetalen. Daarnaast hebben ze met zijn loon gespeeld en geloofde ze de werkgeversverklaring niet? waardoor zijn jaarloon duizenden euro's hoger uitviel dan daadwerkelijk is. En nu al maanden loonbeslag tot bijstandsniveau waar we ook ons meisje van moeten onderhouden.
En ja we hadden een advocaat en alle stukken, maar het huilverhaal van zijn ex werd geloofd zonder bewijsstukken.
Plaats reactie