Mijn zoon wil nog steeds niet naar zijn moeder

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Mijn zoon wil nog steeds niet naar zijn moeder

Bericht door sdwv »

Roy Raghoenath Geplaatst: 18 Jan 2006 04:16 pm Onderwerp: Mijn zoon wil nog steeds niet naar zijn moeder

--------------------------------------------------------------------------------
Zoals in een eerder bericht heb ik jullie verteld dat mijn zoon niet terug wil naar zijn moeder. Sinds 1 januari is hij bij mij. Zijn moeder heeft wel een zaak aangespannen en daarvooor moet ik volgende week de 26ste verschijnen bij de rechtbank.

Ik hou jullie op de hoogte.

Roy Raghoenath


Roy Raghoenath Geplaatst: 27 Jan 2006 11:09 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Gisteren ben ik naar de rechtbank in Haarlem geweest voor voorlopige voozieningen en ik moet inderdaad toegeven dat de rechters in Nederland kleppen op hebben. Ik ben bang dat min zoontje over twee weken naar zijn moeder toemoet. Maar wat doe ik als hij niet wil??

Roy Raghoenath


Rick Geplaatst: 27 Jan 2006 11:18 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Tja de vraag is of je hetzelfde kan doen als bij ons gebeurt, gewoon niets dus. Je zal altijd zien dat als jij dat doet je wel gestraft wordt. Ik wens jou en je zoon veel sterkte en wijsheid in deze beslissing


Roy Raghoenath Geplaatst: 28 Jan 2006 10:10 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Vandaag komt zijn moeder mijn zoontje halen voor een dagje. Ik heb er een hard hoofd in dat zijn moeder hem vanavond terug zal brengen. We zullen zien. De rechter heeft het het wel opgelegd dat hij vanavond terug moet. maar ja....

Wordt vervolgd.

Roy Raghoenath


NBC-master Geplaatst: 31 Jan 2006 11:20 am Onderwerp: omgang

--------------------------------------------------------------------------------
hi normaal mag het kind verblijven waar hij op dit moment
verblijf zo als ik begrepen heb bij jou dus.
rechters hallen een kind niet gouw uit zijn vertrouwde omgeving!
zo is het bij mij ook gegaan ik hoop dat dit ook voor jou uitkomt.
gr andre'


Roy Raghoenath Geplaatst: 13 Feb 2006 08:45 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden.

Mijn (bijna) ex heeft ons zoontje inderdaad meegenomen en heeft hem ook op tijd teruggebracht. De volgende zaterdag heeft ze afgebeld omdat zij ziek was.

Afgelopen woensdag belde ze mijn op of dat ik de uitspraak van de kantronrechter al had ontvangen. Ik vertelde dat dat nog niet het geval was en dat dat ook te maken had met het feit dat mijn advocaat op vakantie was.

Zij deelde mij mede dat ons zoontje aan haar was toegewezen en dat ik een bezoekrecht had gekregen van iedere weekeinde. Na enige tijd met elkaar gesproken te hebben vertelde zij mij dat zij het toch verstandiger en beter voor ons kind vond dat hij bij mij zou wonen en in zijn eigen huis en omgeving zou opgroeien. (ik woon in badhoevedorp en ben in de echtelijke woning achtergebleven) Zij vertelde mij dat zij haar advocate opdracht had gegeven om alle papieren in orde te maken (haar advocate wilt haar tegenhouden omdat zij vind dat mijn ex emotioneel reageert en er later spijt van zal krijgen)

Mijn ex vroeg mijn of zij onze zoon een lang weekeinde bij zich mocht hebben en ik daar mee ingestemd. Zaterdag heeft ze hem opgehaald en vandaag heeft ze hem weer teruggebracht.

Ze deelde mij mede dat zij bij haar standpunt blijft en alles in orde laat maken dat onze zoon bij mij kan komen wonen. Mijn zoon had het bij het afscheid heel erg moeilijk omdat hij niet kon kiezen met wij hij mee moest en uiteindelijk wilde hij toch mee met zijn moeder.

Ik weet dat goede raad duur is maar nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. Hij ligt nu lekker te slapen in zijn eigen huis bij zijn papa maar zonder zijn moeder.

Roy Raghoenath


sleepless Geplaatst: 23 Feb 2006 11:27 pm Onderwerp: hoe is het nu?

--------------------------------------------------------------------------------
Hoe is het met jou en je zoon?


Roy Raghoenath Geplaatst: 27 Feb 2006 01:15 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Allemaal,

Mijn zoon is nog steeds bij mij en gaat een keer in de twee weken naar zijn moeder ( een lang weekeinde) van vrijdag tot en met zondag. Ik laat verder de tijden etc aan haar over. Mijn zoontje heft heet prima naar zijn zin en gaat naar een peuterspeelzaal waar hij zich helemaal uitleeft.

Niet dat ik klaag maar het is verschrikkelijk zwaar hoor. Maar voor mijn zoontje doe ik alles.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,

Roy Raghoenath


Roy Raghoenath Geplaatst: 22 Mei 2006 09:42 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Allemaal,

helaas moet ik zien dat er voor velen in hun situatie niet veel is veranderd.

Voor mij gaat het geluukig goed. Ik heb van de kantonrechter de beschikking ontvangen dat mijn zoon nu bij mij mag blijven wonen.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat een moeder zo een afstand kan nemen van haar kind. Zij wil hem nog steeds maar een keer in de twee weken zien en ook al bied ik het aan om onze zoon vaker te zien wil zij gewoon niet.

Voor de rest valt het echt niet mee om een kind van 2.5 jaar alleen op te voeden.

Ik wens een ieder het beste.

Gr,

Roy


pvs Geplaatst: 22 Mei 2006 10:31 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Roy,

Ik heb een soort gelijke situatie. Mijn ex en ik zijn nu een jaar gescheiden en we hebben een zware strijd gehad bij de rechtbank voor onze 2 kindertjes van 2 jaar en 4 jaar. De raad voor de kinderbescherming is er ook bij betrokken geweest en de kinderen zijn aan mij toegewezen en wonen ook bij mij. Mijn ex heeft een omgangsregeling dat ze elk weekend de kinderen mag zien. Maar sinds 1 januari dit jaar heeft ze maar een weekend de kinderen opgehaald en dat was ook nog eens omdat ik ziek was. Ze wil ze totaal niet zien en ik snap er helemaal niets van.

Het opvoeden van erg kleine kinderen en ook nog eens een fulltime baan is een behoorlijke opdracht. Zeker als het eigenlijk zo hoort te zijn dat ze elk weekend bij de moeder zijn zodat je dan even lekker tot rust kan komen.

Veel sterkte!

Piet.


Roy Raghoenath Geplaatst: 23 Mei 2006 10:02 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Dank je,

jij ook heel veel sterkte.

Misschien kunnen wij door steeds ons verhaal te doen anderen helpen.

gr,

Roy


Jef REchards Geplaatst: 24 Mei 2006 05:05 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
valt niet mee ?
pfftt ik zou alles doen om mijn 2 kindjes weer terug te krijgen.
ik heb altijd voor ze gezorgd !!! en het valt niet mee, maar jij hebt ze tenminste...

ben daar dan in godsnaam blij om vriend. duizende andere pappa's hebben niks, en zitten net zoals ik zonder hun kindjes....


Sjaak Geplaatst: 25 Mei 2006 03:00 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
pvs schreef:
Hoi Roy,

Ik heb een soort gelijke situatie. Mijn ex en ik zijn nu een jaar gescheiden en we hebben een zware strijd gehad bij de rechtbank voor onze 2 kindertjes van 2 jaar en 4 jaar. De raad voor de kinderbescherming is er ook bij betrokken geweest en de kinderen zijn aan mij toegewezen en wonen ook bij mij. Mijn ex heeft een omgangsregeling dat ze elk weekend de kinderen mag zien. Maar sinds 1 januari dit jaar heeft ze maar een weekend de kinderen opgehaald en dat was ook nog eens omdat ik ziek was. Ze wil ze totaal niet zien en ik snap er helemaal niets van.

Het opvoeden van erg kleine kinderen en ook nog eens een fulltime baan is een behoorlijke opdracht. Zeker als het eigenlijk zo hoort te zijn dat ze elk weekend bij de moeder zijn zodat je dan even lekker tot rust kan komen.

Veel sterkte!

Piet.


Mag ik vragen waarom bij jou de kinderen zijn toegewezen? Ik zit namelijk in het begin van zo'n proces en mijn ex is borderliner, anorectisch, dwangmatig leugenaar, labiel...enz
Als ik verhalen lees, is het bijna altijd slecht nieuws voor de man dus een beetje positief nieuws kan geen kwaad.


Jef REchards Geplaatst: 28 Mei 2006 10:15 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
jah dit is ook interessant voor mij


pvs Geplaatst: 28 Mei 2006 07:53 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Sjaak en Jef,

Om als vader de kinderen toegewezen krijgen is een behoorlijke zware weg en meestal 99,95% gaan de kinderen standaard naar de moeder ook als deze er eigenlijk helemaal niet voor kan/wil zorgen.

Bij mij was het zo dat sinds de geboorte van onze zoon in 2001 ik een heleboel gedaan heb voor de kinderen, in het huishouden en ook nog eens een fulltime baan. Ik werkte thuis dus was het gelukkig allemaal te combineren. Onze zoon kreeg last van allergien, eetproblemen en poepproblemen. Daardoor is hij een paar keer opgenomen geweest in het ziekenhuis. Hij wilde totaal niet met de fles drinken dus heb ik hem elke dag eten zitten geven in papvorm (gewoon voeren).

In 2003 werd onze dochter geboren en mijn ex-vrouw had bij beide zwangerschappen last van bekkeninstabiliteit. Daarna ging het heel hard berg afwaards. Ze was zo moe en kon niets. Ja de hele nacht achter de computer msnnen en dan sochtends gewoon tot 13:00 a 15:00 uur in bed blijven liggen en ik maar voor onze kinderen zorgen.

We zijn toen verhuisd naar het dorp waar mijn ex is opgegroeit zodat ze zich thuis voelde want waar we woonde voelde ze zich niet thuis. Een half jaar later ging het helemaal mis. Ze wilde alleen nog maar slapen en in het weekend uit. Ze dacht blijkbaar dat ze weer 16 was en de hort op moest. Ik kwam er toen achter dat ze vreemd was geweest en toen heb ik de scheiding aangevraagd. Ik heb toen een gesprek bij mijn huisarts gehad en in het belang van het gezin heeft die toen laten doorschemeren dat mijn ex last heeft van borderline. Toen ik dat hoorde ben ik dat meteen gaan uitzoeken want ik had daar nog niet echt van gehoord. Toen ik daar dingen over ben gaan lezen kwam ik erachter dat het allemaal precies klopte.

Bij de eerste horing bij de rechter heb ik aangedrongen op een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming. De tegenpartij ging daarmee accoord mits de kinderen voorlopig aan de moeder werden toegewezen en dat ik dan elk weekend omgang had. De rechter zei meteen toen de zitting begon dat ze het niet nodig vond om de raad erbij te halen. Toen hebben we een zitting gehad van 20 minuten en toen vond de rechter het echt wel nodig om een onderzoek in te stellen. De rechter had dus meteen door dat het totaal niet klopte wat mijn ex allemaal als argumenten aangaf.

In de tijd daarna moest ik bijna weekelijks eerder naar huis om voor de kinderen te zorgen omdat mijn ex het allemaal niet aankon. Ze hoefde alleen van zondagavond t/m vrijdagmiddag de kinderen te doen maar dat hield ze niet vol.

Toen kwam eindelijk het onderzoek van de raad en daar zijn we 2 keer gezamelijk geweest. Ze heeft toen zulke uitspraken gedaan en gaf daar gewoon toe dat ze mij chanteerde door met een ander naar bed te gaan en nog veel meer. Ze eiste daar ook dat ik ander werk zou gaan doen en nog veel meer. Tenslotte was ze zo kwaad dat ze gewoon is weggelopen bij de gesprekken van de raad. Wat bij de raad heel belangrijk is dat je rustig blijft en gewoon de waarheid vertelt hoe het echt gegaan is. Ze hebben zo door hoe het zit want ze hebben een enorme mensen kennis.
De raad kwam met het advies om de kinderen aan mij toe te wijzen.

Bij de opvolgende rechtzaak werden de kinderen dus aan mij toegewezen en mijn ex moest per direkt het huis uit. Ze had ook partneralimentatie, kinderalimentatie dus de hele mikmak ge-eist maar dat werd allemaal afgewezen omdat ze de kinderen niet had. En de partneralimentatie werd afgewezen omdat ik voor de kinderen moest zorgen en ook alle kosten moest betalen. Ze moest maar van de rechter aan het werk.
De rechter vond het samen met de kinderbescherming heel erg belangrijk omdat de kinderen nog zo klein waren een vereiste dat ze elk weekend naar de moeder gaan. Er is een omgangsregeling vastgelegt van het ene weekend vrijdag 17:00 uur t/m zaterdag 17:00 uur en het andere weekend vrijdag 17:00 uur t/m zondag 20:00 uur. Dit ook voornamelijk omdat mijn ex dit wilde.

Sinds de uitspraak heeft mijn ex tot dec 2005 zich redelijk aan de omgangsregeling gehouden maar sinds 1 jan 2006 zijn ze er dus pas een keer geweest. Volgens de uitspraak moet ik de kinderen daar elke vrijdag brengen om 17:00 uur. Dit heb ik een aantal keer gedaan en heb de politie erbij gehaald zodat die heeft geconstateerd dat ze niet aanwezig was en heb haar daarna dus medegedeeld dat ze voortaan de kinderen om 17:00 uur hier kan halen ipv dat ik ze breng want ik ga niet meer voor niets daarheen rijden. Ik ben vorige maand bij de politie geweest imv artikel 279SR om te kijken of het mogelijk was om aangifte te doen wegens het niet nakomen van haar oudelijk gezag. Dit was niet mogelijk maar alles is wel opgenomen in de logs van de politie zodat het dus straks niet mogelijk is dat mijn ex aangifte gaat doen dat ik de kinderen niet langsbreng. Dit heb ik gedaan voor zelfbescherming want ze is zo gek als een deur.

In februari 2006 is ook eindelijk het financiele gedeelte afgerond. De rechter heeft uitspraak gedaan en mijn ex moet alle documenten ondertekeken en is mij nog geld schuldig. Ze heeft nog helemaal niets getekend en ik heb nu een deurwaarder moeten inschakelen omdat ze niet op tijd heeft betaald. Een groot drama dus.

Zo zijn jullie een beetje op de hoogte hoe mijn verhaal ongeveer is. Het is in het echt veel uitgebreider maar dan kan ik wel een compleet boek schrijven.


Maar nu mijn advies voor jullie als jullie dus ook de kinderen toegewezen willen krijgen:

1. Zorg ervoor dat je NOOIT je kinderen of je ex slaat. Ook al maakt ze het je zo moeilijk mogelijk Mijn ex heeft dit verschillende keren geprobeerd door dingen stuk te gooien, te bijten, slaan, cola in mijn gezicht enzovoort. Ze weten namelijk als jij uithaalt dat je dan voor altijd je kids kwijt bent.

2. Zorg zo goed mogelijk voor je kinderen in de tijd dat je ze wel hebt. Heb je een omgangsregeling ga dan elke keer heen. Ook als ze de deur niet open doet. Dan moet je eigenlijk ervoor zorgen dat het wel opgetekend wordt.

3. Zorg ervoor dat als ze dus bijv. borderline heeft of dat jij heel veel voor de kinderen gezorgd hebt dat je dat kan aantonen. Ik had bijv. altijd onze zoon naar school gebracht dus daar op school wisten ze ook wel hoe het zat. Ook het CB wist hoe en wat want ik was altijd mee op alle bezoeken en ook altijd naar de dokter en ziekenhuis was ik altijd mee. Het is ook belangrijk om als je bijv. ook veel in het huishouden gedaan hebt dat je dat ook kan aantonen.

4. Zorg voor een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming. Een andere manier om je kinderen toegewezen te krijgen is er niet. En wees jezelf en eerlijk bij de raad. De raad heeft heel snel door hoe het werkelijk is. Als je daar dus niet jezelf blijft en gaat schelden op je ex dat ze er vandoor is met een ander ofzo, NIET doen. Je zit daar NIET voor je ex. Je zit er maar voor een ding en dat zijn je kinderen. Dat is het belangrijkste wat er is en de rest is totaal niet interesant. Het enigste wat je de raad duidelijk moet maken is dat jij altijd voor de kinderen gezorgd hebt en dat ze beter af zijn bij jouw ipv je ex. Als het nodig is, vraag dan of ze dus ook de scholen, CB, huisarts, ouders, buren enzovoort gaan interviewen om te zien wie er de waarheid spreekt. Als je ex allemaal leugens vertelt, ga dan niet meteen uit je dak. Wacht netjes af tot jij weer aan de beurt ben, ga er dan op in hoe het echt zit en dan weer verder met je verhaal. Zorg niet voor tegenstrijdigheden in je verhaal.

5. Voor de rest is het vechten voor je kinderen en soms gaat dat er hard toe. Mijn ex had gewoon gezegt tegen de kinderen dat ik er niet meer was en dat ik nooit meer langs kwam. Nu kan je wel hetzelfde doen maar daarschiet je niets mee op. Als je ex met modder gooit, ga er niet op in. Het is alleen maar om je uit de tent te lokken en als dat dan lukt dan zit je met de gebakken peren.

6. Wat ook kan helpen is als je bijv. full-time werkt dat je met je baas regel dat je minder uren hoef te maken. Ik had zelf het geluk dat ik thuiswerk. Ik doe dus overdag de kinderen en werk elke avond. Straks als de kinderen naar school gaan, dan kan ik weer meer overdag werken en heb ik weer eens tijd om wat in de avond te doen. Ik had ook met mijn baas geregeld dat ik niet meer 170 uur maar 130 uur in de maand mocht werken. Met wat ik dan ging verdienen kon ik nog steeds alles betalen en het gaat tenslotte om je kinderen en dan is dat belangrijker dan je werk. Het grootste probleem is natuurlijk als je dus een baan hebt met meer dan 40 uur in de week want dat is totaal niet te combineren met het opvoeden van de kinderen.

7. Zorg voor een GOEDE advocaat !!!!!! Ik was eerst naar een advocaat toe voor een gesprek maar die zei dat ik kansloos was. Ik ben toen naar een andere geweest en die zeiden dat ik wel kans had. Met hun ben ik ook in zee gegaan en ze hebben er wel voor gezorgt dat ik nu de kinderen heb. Het heeft me wel een enorm vermogen gekost en ik ben nog zeker 3 jaar bezig met het afbetalen van die schuld. Is totaal meer dan 20.000 euro maar dat heb ik er echt wel voor over gehad want mijn kinderen zijn mijn alles.

Tenslotte scheelt het ook nog in welk rechtsgebied je zit. In sommige rechtsgebieden wordt er veel beter naar de man geluisterd en in andere gebieden ben je eigenlijk al kansloos voordat je begonnen ben. Dit is enorm frustrerend natuurlijk.


Als jullie nog meer of specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel.


Eindconclusie:
Het gebeurt dus wel, een man kan de kinderen toegewezen krijgen. Helaas gebeurt het veelste weinig en het wordt tijd dat de rechtbank het nu eens goed gaat bekijken ipv standaard de vrouw de kinderen toewijzen.


groetjes,
Piet


Sjaak Geplaatst: 29 Mei 2006 04:47 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt PVS. Ik zie wel redelijk wat raakvlakken bij mijn eigen zaak.
Ik heb vandaag de voorlopige voorziening uitslag binnen gekregen en de conclusie is dat voorlopig de kinderen bij mijn ex blijven, maar er met spoed een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming gaat komen. Het lastige in mijn zaak is dat ze nu in een redelijke staat is om voor de kinderen te zorgen, maar dat zal niet zo blijven aangzien haar toestand altijd in een golfbeweging op en neer gaat. Nu gaat het prima en over een tijdje stort ze weer in (ook afhankelijk door externe factoren).


pvs Geplaatst: 29 Mei 2006 06:20 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Sjaak ik hoop voor je dat dat onderzoek ook met spoed wordt uitgevoerd. Het is heel normaal dat het maanden duurt voordat de raad er mee bezig gaat. En dan als de tegenpartij moeilijk doet met afspraken enzo kan het zo weer een paar maanden duren dat onderzoek. Bij ons duurde het 5 maanden voordat de raad begon. Toen ging het wel vrij rap gelukkig. Later bleek dat wij op de verkeerde stapel waren neergelegt.


Sjaak Geplaatst: 30 Mei 2006 06:38 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Het is afwachten, maar volgens mijn advocaat positief dat de rechter er spoed achter heeft gezet. Betekend dat de rechter me zeker serieus heeft genomen (achteraf want eerst was anders afgesproken, normaal bodemonderzoek).
Gesloten