lang verhaal :-(

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
niksie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2013, 19:10

lang verhaal :-(

Bericht door niksie »

Ik ben sinds 9 jaar de vriendin van een dwaze vader.
Dwaze vader en ex-vriendin zijn al 10,5 jaar uitelkaar.
Hebben 2 kinderen, zijn erkend.
Dwaze vader en ex-vriendin hebben destijds onderling een kinderbijdrage afgesproken.
Wanneer dwaze vader meer had, gaf hij ook meer en wanneer dwaze vader minder had, gaf hij afgesproken bedrag, altijd.
Ook betaalde dwaze vader mee aan, sport en spel, kleding, rekeningen voor orthodontie, rekeningen voor lenzen etc.
Dit alles, terwijl ex-vriendin, binnen 1 1/5 jaar na het uitelkaar gaan, een nieuwe vriend had gevonden, ermee is getrouwd en een kindje hebben gekregen en huis gekocht. (tot grote verwarring van de 2 kinderen van dwaze vader).
Nieuwe meneer is dus wettelijk ook medeplichtig aan onderhoud van kinderen van dwaze vader. (slimme vrouw).
Nu is dwaze vader al enige poos werkeloos en zit bij het UWV wat bijna afloopt.
Wel betaalt dwaze vader keurig netjes de afgesproken kinderbijdrage.
Dwaze vader heeft vorig jaar noodgedwongen zijn koopwoning met zwaar verlies moeten verkopen en woont bij mij in.
De situatie van de ex-vriendin is als volgt: getrouwd in gemeenschap van goederen, hebben beide een baan, koopwoning, 2 auto's en 3 kinderen, waarvan 2 van dwaze vader dus.
Vraag is: wanneer het UWV van dwaze vader ten einde loopt en ik van mijn salaris mijn vriend moet gaan onderhouden, draai ik dan ook voor de kinderbijdrage op???

Alvast bedankt!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: lang verhaal :-(

Bericht door Casper »

Niksie, de afgesproken bijdrage geldt tot er een nieuwe is. Als het vroeger in onderling overleg goed ging, kan dat hopelijk nog steeds. Anders: korte gang naar de advocaat/rechter om een nieuwe vast te stellen, er zit niets anders op. Ongetwijfeld komt daar een lager bedrag uit. Regel het zo spoedig mogelijk.

Overigens, als dwaze vader niet meer kan betalen, dan kan zijn ex (of enig andere instantie) het geld niet bij jou komen halen. Het is misschien aan te raden Dwaze Vader je huurder te maken, zodat hij redelijke woonlasten heeft.
niksie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2013, 19:10

Re: lang verhaal :-(

Bericht door niksie »

Beste Casper,

Hartelijk bedankt!!!
Plaats reactie