Nieuw gezin

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
BvvB
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2011, 11:41

Nieuw gezin

Bericht door BvvB »

Hallo allemaal,

In mei 2012 heeft de rechter besloten dat ik maandelijks 492 Euro KA aan mijn ex en haar man dien te voldoen. Destijds woonde ik alleen.

Ondertussen is mijn situatie gewijzigd:
-ik heb een nieuwe relatie, woon samen en onlangs is daar een kind uit ontstaan en ik heb het erkend.
- mijn woonlasten zijn amper gestegen, ik woon bij haar in en betaal mee aan de lasten.
- mijn vriendin werkt als ZZP minimaal.
- ex zit in de WSNP sinds 2012 en is hertrouwd
- wij willen een huis kopen (op alleen mijn salaris) hierdoor zullen mijn lasten vermoedelijk stijgen.

Is het de moeite waard om de alimentatie aan te vechten, gelet op mijn gewijzigde situatie en de veranderingen omtrent de berekening van KA vanaf 1 april 2013?

Graag jullie advies.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Nieuw gezin

Bericht door Casper »

BvvB, geluk gewenst met je kindje en de plannen voor een nieuw huis. De nieuwe alimentatieregels lijken soms wat gunstiger uit te pakken. Wat je echter nooit voor elkaar krijgt is om nu al de alimentatie te verlagen op grond van feiten die in de toekomst liggen (plan om een huis te kopen). Als je het kunt redden (de huizenprijzen dalen nog steeds), doe het dan en vraag daarna verlaging aan. Probeer ook eens advies in te winnen op http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/.
Plaats reactie