Kinderalimentatie bij 2 exen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Marco65
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013, 15:10

Kinderalimentatie bij 2 exen

Bericht door Marco65 »

Over dit onderwerp vind ik op internet bijna niks. Wie heeft er ervaring mee?
De situatie: in 2004 uit elkaar met 2 zoons. Niet getrouwd, convenant via gezamenlijke advocaat. Kinderalimentatie alleen bepaald op basis van mijn draagkracht. Dit terwijl ex meer verdiende (en nog) dan ik. Ik heb bijna 10 jaar teveel betaald.
Nieuwe relatie gaat in 2011 stuk. Wederom ouderschapsplan via advocaat. Voor het gemak betaal ik voor onze dochter hetzelfde als voor elk van de zoons. er is geen berekening gemaakt, omdat ik zo min mogelijk gedoe wilde.
Anno 2013 merk ik dat ik het toch meer rond brei. Ik wil de alimentatie herzien. De nieuwe rekenmethode per 1 april 2013 laat zien dat ik mijn eerste ex inderdaad minder hoef te betalen.
Maar hoe bereken ik het bedrag voor de tweede ex? Krijgt elk kind evenveel? Of kijk ik voor de derde naar mijn netto salaris verminderd met de alimentatie voor de eerste twee? Of nog anders?
Wie weet het antwoord?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Kinderalimentatie bij 2 exen

Bericht door Casper »

Ocky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:04

Re: Kinderalimentatie bij 2 exen

Bericht door Ocky »

Hallo Marco,
Helaas zit ik in zo'n zelfde situatie en ben ruim € 20.000 armer aan advocaat kosten. Als ik die berekening op mezelf loslaat, betaal ik ook al jaren teveel, maar heb ongeveer een jaar om herziening gevraagd bij de rechter en ook die had er maling aan dat ik minder verdien.

Er zal iets drastisch moeten gebeuren, wil je in aanmerking komen, ook al heb je gewoon gelijk. Ik ben er inmiddels achter dat je als man voor een goeie genaaid kunt worden door je ex in Nederland. Mijn vertrouwen is helemaal verdwenen in het systeem en in de rechtsgang, ondanks deze mooie berekening.
Sterkte!
Plaats reactie