Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspectief

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Verdorie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2013, 18:46

Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspectief

Bericht door Verdorie »

Beste heren op dit forum,

Als vrouw ben ik zeker op zoek naar gelijkwaardigheid op het gebied van kinderalimentatie. Als vrouw zou ik graag 5 dagen per week willen werken. Daarvoor heb ik 5 dagen kinderopvang nodig voor 1 kind. Dit kost mij, na aftrek van de kinderopvangtoeslag 2013, 508 euro per maand. Mijn ex-partner zou mij 330 euro kinderalimentatie moeten betalen als ik 5 werkdagen per week voor onze zoon zorg. Als ik de exacte kinderalimentatieberekening omdraai in het geval hij 5 werkdagen per week voor onze zoon zou zorgen kost mij dat 176 euro per maand aan kinderalimentatie. Hij moet vervolgens dan maar zien hoe hij de opvang regelt. Op deze manier verdien ik een fulltime loon, bouw ik volwaardig pensioen op en ben ik niet belast met de dagelijkse organisatie. Staan vaders nu nog steeds te springen om de zorg?
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspec

Bericht door DarthVader »

Ik ben zelfstandig ondernemer en combineer dat met de zorg voor een naar de basisschool gaande zoon.

Zijn moeder ziet hem een keer in de veertien dagen nadat ze een co-ouderschapsregeling die was afgesproken heeft gedwarsboomd door 100km verderop te gaan wonen.

Ik maak geen gebruik van opvang omdat ik mijn werk kan doen op de momenten dat hij naar de basisschool gaat op slaapt.

Uiteraard kan ik niet voor anderen spreken, en hoewel werk en zorg voor een klein kind combineren zwaar is is het zeker niet onmogelijk.

Geld is voor mij totaal geen aanleiding om de zaken anders te willen regelen. Ik ontvang overigens geen kinderalimentatie en geen bijdrage in mijn kosten.
robje87
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2013, 14:24
Locatie: rhenen

Re: Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspec

Bericht door robje87 »

ja........
elke vader heeft het recht om op zijn bek te gaan....
Larry
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2013, 01:13

Re: Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspec

Bericht door Larry »

Ja zeker weten dat ik de zorg wil over mijn kind!
Wat betreft die alimentatie. Aan alle mannen die een ex hebben die oneerlijk veel alimentatie krijgt of niet het geld besteed aan het kind. Betaal je ex niet, maar zet dit geld op een aparte bank rekening elke maand. Rek dit zo lang mogelijk. Naast de rente die je ontvangt op je rekening is het aller leukste nog dat je gauw een flink bedrag opbouwt. Zodra het echt te heet word en je MOET betalen dan hopen dat het bedrag zo hoog is dat het in de hoogste schaal word ingedeeld bij de belasting als inkomen. Maak dit geld dan over eind december liefst dat het 31 december bij haar op de rekening staat. Ze kan het geld niet meer opmaken en de belasting dienst zal dit als inkomen over het jaar rekenen. Het aller leukste is dat ze waarschijnlijk alles uit zal geven en ze achteraf een flinke belasting aanslag krijgt. Dit is bij 55.991 euro 52 procent. Beter het geld naar de belasting als naar de drank/drugs/makeup/kleding van dat kreng!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspec

Bericht door Casper »

Leuke poging, Larry, maar geen goed advies :) Na een maand krijg je het LBIO op je dak en dan gaat de hele grap je meer kosten dan je anders kwijt zou zijn. En vrouwlief maakt het nog steeds op aan drank/drugs/makeup/kleding.

Beter idee is goede afspraken maken in een ouderschapsplan.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspec

Bericht door The Driver »

Larry bedoeld natuurlijk voordat je het LBIO op je dak krijgt en gemiddeld is dat na 3 maanden
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Gelijkwaardigheid kinderalimentatie vanuit vrouw perspec

Bericht door Casper »

Haha, in drie maanden heb ik geen 55.991 euro bij elkaar gespaard :D
Plaats reactie