kwartaalverslag

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

kwartaalverslag

Bericht door dwazevader »

Hoi allen,

Ik heb een vraag. Maar eerst even dit erbij. We zijn nu meer dan 2 jaar verder en er zit geen millimeter speling tussen helaas. Wisselmomenten gaan prima.
Nu komt het in de laatste 2 kwartaal verslagen krijg ik alleen verwijten en beschuldigingen. Het meest pijnlijke is hij vertoond vreemd gedrag en verteld verontrustende dingen tot in detail. Ik heb toen gevraagd wat dan, heel verrassend geen antwoord. Pas weer een kwartaal verslag zelfde verwijt.
Hoe moet je hierop reageren. Kind is x aantal uur bij de rest is kind bij moeder. Ik praat altijd positief over moeder en haar ouders waar ze wonen. Kind heeft het bij beide partijen naar zijn zin. Als hij naar moeder moet wil die niet, logisch je moet spelen ineens afkappen. En dat is andersom ook zo als hij naar mij moet wil hij niet weg bij mama.

Hoe moet ik reageren.......
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kwartaalverslag

Bericht door Casper »

Mijn mening: niet reageren. Ingaan op vage verwijten kan nergens toe leiden. Als er echt iets aan de hand is, dan hoor je het wel en dan is de tijd daar om iets te bespreken of indien nodig uit te vechten. Tot die tijd: doorgaan zoals je deed, want je doet het prima.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: kwartaalverslag

Bericht door dwazevader »

Casper ,

Kan dat niet tegen me gebruikt worden van: Ik laat vader weten dat er singalen zijn waar ik als moeder ongerust over ben. Maar vader reageert hier niet op. Dat is in mijn ogen een vader die niet naar zijn kind omkijkt.
Zoiets bedoel ik Casper.
Ik wil graag reageren om ook maar te laten zien dat ik betrokken ben dat ons kind prioriteit nummer 1 is. Ik wil beschuldigingen en verwijten ontkrachten. Voordat deze in de toekomst tegen me gebruikt gaan worden.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kwartaalverslag

Bericht door Casper »

Ja, dat is wel een punt. Maar je heb al om uitleg gevraagd en die niet gekregen. Dan kun je er verder ook niets mee. Je kunt eventueel aangeven dat je je niet in de signalen herkent en dat zoontje fijn gespeeld heeft.

Van jouw kant kun je zeggen dat als moeder echte zorgen had, ze die had moeten bespreken (of hulp inroepen). Dat heeft ze ook niet gedaan.

Kwartaalverslag: is dat elke drie maanden? Je zou aan moeder kunnen voorstellen het elke maand te maken (met als idee: hij ontwikkelt zich zo vlug, drie maanden is te lang), dan kun je misschien sneller inspringen op problemen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: kwartaalverslag

Bericht door EDA »

Casper schreef:Kwartaalverslag: is dat elke drie maanden? Je zou aan moeder kunnen voorstellen het elke maand te maken (met als idee: hij ontwikkelt zich zo vlug, drie maanden is te lang), dan kun je misschien sneller inspringen op problemen.
Elke maand is in het geheel niet ongebruikelijk.
Zeker nu ze van alles tegenwerpt getuigd het van jouw belangstelling frequenter op de hoogte te willen worden gesteld.

En netjes blijven, uit verwijt blijven enz enz. Je voorbeeldig gedragen dus.
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: kwartaalverslag

Bericht door DarthVader »

Goed kijken waar je op reageert en hou je reactie zakelijk.
En desnoods antwoord je in een losse brief waarin je iets schrijft in de trend van 'ik vond datgeen wat je schreef dermate heftig dat ik er apart op reageert aangezien het reageren via de kwartaalrapportage te traag gaat, het belang van ons kind voorop staat en ik het gedrag niet herken'.

Dan laat je zien dat het je aangaat en je houdt de rapportage ter zake (want die draait niet om beschuldigingen).

Mijn ex zet ook regelmatig plagerijen in de rapportage. Die probeer ik te weerleggen als ik het idee heb dat ze met dossiervorming bezig is door met feiten en gerichte tegenvragen te komen. Die blijven meestal onbeantwoord.

Daarna gaat het vaak weer een tijdje goed, totdat de blaadjes van de bomen vallen (ik vrees deze maanden) en het gezeur weer begint.

Gaat het om echt om alleen getreiter dan kun je het beter negeren.
Sommige mensen willen aandacht hebben en door ruzietjes uit te lokken krijgen ze die. Gewoon hun zin niet geven is dan een van de beste reacties.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: kwartaalverslag

Bericht door The Driver »

Ik heb ook eens een wekelijks tijdslijnrapport gemaakt voor een periode van een anderhalf jaar. De gezinsvoogd en de thuisbegeleiding las het nog geeneens.
Mijn ex wel, die werd steeds bozer en stapte er mee naar de politie voor een aanklacht wegens stalking, maar de politie stuurde haar er mee naar huis, omdat er telkens in stond hoeveel geld ik nog van haar kreeg.
Je kan immers een incassobureau of deurwaarder ook niet beschuldigen van stalking, hahahahahaha
Plaats reactie