alimentatie bij weigering omgang

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

alimentatie bij weigering omgang

Bericht door RemcoW »

weet iemand hoe dit zit?
mijn ex weigert me mijn jongste te laten zien. als ik haar opzoek bij zwemles dreigt ze met een proces (kansloos natuurlijk..), en meer van dit soort dreigementen. ik overweeg nu om dan maar via het enige middel wat IK in handen heb, iets af te dwingen. Namelijk stoppen met betalen van alimentatie. Let wel, ik betaal graag, daar gaat het niet om. Maar zij weigert pertinent omgang.
Naar de rechter stappen gaat niet meer, ik ben financieel kapot geprocedeerd. heeft iemand hier ervaring mee?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: alimentatie bij weigering omgang

Bericht door EDA »

JA, het LBIO. Die moeten dan nog 15 % boven op de alimentatie hebben die je nu al betaalt.

DUS: Blijven betalen.

Partneralimentatie is wel eens, middels de rechter, afgeschaft wanneer die ouder bleef frustreren.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: alimentatie bij weigering omgang

Bericht door RemcoW »

partneralimentatie betaal ik sowieso niet, aangezien ze onmiddellijk met een ander ging samenwonen.
Kweenie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2013, 20:21

Re: alimentatie bij weigering omgang

Bericht door Kweenie »

Omgang afdwingen door alimentatie niet te betalen... wordt je niet in dank afgenomen door meneer de rechter, mocht het voorkomen. En het lijkt me dat ze dan een zaak tegen jou begint... met gevolg dat jij alsnog aan het procederen zal moeten... ook als je er geen geld meer voor hebt. Neem aan dat je wel op de hoogte bent voor het krijgen van rechtsbijstand...? Het kost allemaal zo belachelijk veel geld, dat je als vader bijna genoodzaakt bent het dan maar op te geven omdat je finacieel niet bij machten bent...omdat moeder maar blijft kloten...
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: alimentatie bij weigering omgang

Bericht door RemcoW »

inderdaad. ik ga ook niet meer procederen vanwege die reden.
laat het maar, ik vind het wel gezegend
jacky374
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2013, 09:25

Re: alimentatie bij weigering omgang

Bericht door jacky374 »

Partneralimentatie is wel eens, middels de rechter, afgeschaft wanneer die ouder bleef frustreren.
Smile PlzzZZzzz…..(Usman Malik)
Plaats reactie