Ben ik uitgeprocedeerd ?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Ocky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:04

Ben ik uitgeprocedeerd ?

Bericht door Ocky »

Even een lang verhaal kort maken. Ik heb een dochter bij mn ex en toen we uit elkaar gingen betaalde ik 250,- per maand. (Ten tijde dat we samen waren verdiende ik 1750 netto per maand, zij bracht helemaal niets binnen.) We zijn naar de rechter gegaan na ruim een jaar omdat ik de omgang op papier wilde. Haar advocaat had een brief teruggestuurd dat zij de alimentatie omhoog wilden en ze wilden me uit het gezamelijke gezag hebben (twee zaken dus). Ik had me intussen vol op mn werk gestort en verdiende 3000 netto per maand inmiddels. De rechter besloot om haar qua alimentatie gelijk te geven (400 pm) en gaf hen geen gelijk in het afnemen van het gezag. Eerlijke deal volgens haar. Ik vond het wel best, ik kon het missen en geen vuiltje aan de lucht.
In de tussentijd heb ik mijn huidige vrouw leren kennen en hebben een zoontje samen, ik werk zij werkt. Nu is de eigenaar van het bedrijf waar ik voor werkte op jonge leeftijd komen te overlijden en is het deel waar ik werkte na lange onderhandelingen overgenomen door zn broer, waarbij ik behoud van salaris had. Een half jaar daarna, kwam hij op kantoor vertellen de stekker eruit te trekken en was mijn keuze of een uitkering, of de zaak zelf overnemen (was net een 8 maanden van de grond). Een uitkering zou 1700 opleveren en zelf de zaak trekken 2.250 per maand. Minder dan ik eerst dus verdiende.
Aangezien ik een nieuw gezin heb gesticht en mijn salaris flink omlaag is gegaan hebben we bij de rechter gevraagd om herziening. Deze kwam tot de conclusie dat ik de zaak niet over hoefde te nemen (Nee, 1700 p mnd een uitkering en dan je huis uitgedonderd worden). Maw: gewoon dokken.
Inmiddels had ik t LBIO al op mn nek en heb mn ex uitgelegd dat t gewoon niet gaat wat ze wil (inmiddels 440,- p mnd). Ik zei ook dat ik in hoger beroep zou kunnen gaan en niemand hier beter van zou worden. Een hoop stress voor ons en onze dochter en het zou me weer geld gaan kosten. Ze heeft gezegd dit te overleggen met haar advocaat en heeft t zo lang gerekt, tot we niet meer in beroep konden gaan. De volgende dag meteen een brief van haar advocaat gekregen dat ik moet dokken! Nu is onze situatie zo, dat t LBIO beslag heeft gelegd op ons huis, mijn bankrekening en nu willen ze ook beslag op mn loon. Ik heb ze een nette brief gestuurd met onze inkomsten en uitgaven en ze mogen zelfs de boekhouding inzien. Het gaat gewoon niet! LBIO heeft overal schijt aan en roepen dokken! Maar mn advocaat zegt dat ie niks meer voor me kan doen omdat er om de alimentie te herzien weer iets moet veranderen in ons gezin, eerder lukt t niet en de oude uitspraak kan niet meer worden aangevochten. Heeft iemand een idee hoe hier nog uit te komen?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ben ik uitgeprocedeerd ?

Bericht door Casper »

Ze heeft gezegd dit te overleggen met haar advocaat en heeft t zo lang gerekt, tot we niet meer in beroep konden gaan. De volgende dag meteen een brief van haar advocaat gekregen dat ik moet dokken!
Je bent fors belazerd. En van het LBIO hoef je idd geen greintje begrip te verwachten.

Is de herziening van de alimentatieregels per 1 april j.l. geen grond voor herziening? Zou je kwade opzet kunnen aantonen van de kant van ex bij het rekken?

Zeker ook proberen: http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/
Ocky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:04

Re: Ben ik uitgeprocedeerd ?

Bericht door Ocky »

Ik kan alleen naar de rechter voor herziening als er iets in mijn nieuwe gezinssituatie veranderd. Dan toch maar scheiden en naar de rechtbank om herziening? Het is toch van de zotte dat je zoveel bokkensprongen moet maken om normaal te kunnen leven... Zou ook anders moeten kunnen, maar omdat mevrouw al 9 jaar een bepaalde wroeging heeft en me perse kapot wil krijgen is er verder niks mogelijk.
Ocky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:04

Re: Ben ik uitgeprocedeerd ?

Bericht door Ocky »

We hebben nu een gezamelijk inkomen van c.a. 3300 netto. Als ik alle kosten er vanaf haal, houden we 175 over. Hiervan haal en breng ik mn dochter om de twee weken. Da's alles wat er over blijft elke maand en dan nog wil het LBIO dat 400 per maand meer ga betalen.. waarvan?
Ocky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:04

Re: Ben ik uitgeprocedeerd ?

Bericht door Ocky »

Gisteren een goed gesprek gehad met een advocaat, die stelde dat het vanaf het begin fout is gegaan en dat we hiermee kans maken om opnieuw de alimentatie vast te laten leggen. Helaas heb ik dit jaar een maand hypotheekachterstand opgelopen omdat het LBIO al lang beslag heeft liggen op mn teruggave. Na thuiskomst van de advocaat lag er een brief van een deurwaarder dat men het hele hypotheekbedrag ineens opeist. (er is minder dan een maand achterstand inmiddels).

Het lijkt erop dat ik de strijd ga verliezen en idd alles kwijt ga raken zoals die heks altijd heeft geroepen, dat was haar enige doel en dat gaat lukken, ben ik bang. Huis kwijt, zaak kwijt, alles kwijt. Lang leven die Poolse ...wijven!
Plaats reactie