moeder bemoeilijkt de omgangsregeling.

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

moeder bemoeilijkt de omgangsregeling.

Bericht door sdwv »

Han Geplaatst: 15 Jun 2006 12:00 am Onderwerp: moeder bemoeilijkt de omgangsregeling.

--------------------------------------------------------------------------------
mijn ex haalt alles uit de kast om de omgangs regeling niet tot stand te laten komen.

Ik weet dat er vaders zijn die helemaal geen contact mogen hebben met hun kinderen maar ik weet dat mijn kinderen aan mij hangen

het is namelijk zo:

ik ben pas gescheiden en heb een omgangsregeling dat ik om het weekeinde de kinderen mag hebben van vrijdag 1700 uur tot zondag 1700 uur.
Ik heb 3 kinderen van 2, 4 en 7 jaar

ik kom er nu achter dat ik ze niet in dat weekeinde de aandacht kan geven die ze nodig hebben, maar mijn ex vrouw vindt dat het veel te chaotich is voor de kinderen als er door de weeks ook nog 1 kindje komt, en doet er dan ook alles aan om dat niet te laten gebeuren.
terwijl we mondeling hebben afgesproken dat wanneer er een kindje naar mij toe wil hij dat ook mag maar er komt niets van terecht.
zij laat de kinderen zelfs niet bellen met hun opa als die er om vraagt wanneer hij in het zieken huis ligt omdat hij een hartaanval heeft gehad.
terwijl zij wel beloofd het heeft het te laten gebeuren

zelf heb ik het vermoeden dat ze niet wil dat ik een goede relatie met mijn kinderen kan opbouwen.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?


pvs Geplaatst: 15 Jun 2006 10:25 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Han,

Wat je kan doen is een nieuw verzoek voor een omgangsregeling bij de rechtbank indienen dat de kinderen nog zo jong zijn om ze dus elk weekend zou willen hebben ipv om het weekend. Zodat je een goede relatie met je kinderen kan opbouwen. Of dit ook toegewezen wordt is natuurlijk af te wachten.

Uit ervaring weet ik wel dat mondelinge afspraken meestal niet werken.


Balance Geplaatst: 18 Jun 2006 11:28 am Onderwerp: Re: moeder bemoeilijkt de omgangsregeling.

--------------------------------------------------------------------------------
Han schreef:
mijn ex haalt alles uit de kast om de omgangs regeling niet tot stand te laten komen.

Ik weet dat er vaders zijn die helemaal geen contact mogen hebben met hun kinderen maar ik weet dat mijn kinderen aan mij hangen

het is namelijk zo:

ik ben pas gescheiden en heb een omgangsregeling dat ik om het weekeinde de kinderen mag hebben van vrijdag 1700 uur tot zondag 1700 uur.
Ik heb 3 kinderen van 2, 4 en 7 jaar

ik kom er nu achter dat ik ze niet in dat weekeinde de aandacht kan geven die ze nodig hebben, maar mijn ex vrouw vindt dat het veel te chaotich is voor de kinderen als er door de weeks ook nog 1 kindje komt, en doet er dan ook alles aan om dat niet te laten gebeuren.
terwijl we mondeling hebben afgesproken dat wanneer er een kindje naar mij toe wil hij dat ook mag maar er komt niets van terecht.
zij laat de kinderen zelfs niet bellen met hun opa als die er om vraagt wanneer hij in het zieken huis ligt omdat hij een hartaanval heeft gehad.
terwijl zij wel beloofd het heeft het te laten gebeuren

zelf heb ik het vermoeden dat ze niet wil dat ik een goede relatie met mijn kinderen kan opbouwen.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?


Goede raad is duur. Ik heb min of meer hetzelfde meegemaakt, maar elke situatie is zo verschillend dat algemene adviezen vaak niet goed te geven zijn. Wat ik in die tijd geleerd heb is het volgende.

1. Rechters, Maatsch Werk en Kinderbescherming redeneren dat enige onrust bij een kind als ze terugkomen na een weekend papabezoek normaal is en gaan ervan uit dat een moeder dit moet kunnen hanteren.

2. Moeders roepen snel: dat is lastig voor het kind, het kind kan het niet aan - maar de waarheid is vaak - IK kan het (heb geen zin) niet hanteren. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet. Mijn ex heeft geloof ik een soort cursusje gehad om dit soort dingen te leren en te leren hanteren.

3. Ik heb altijd aan een ijzeren regelmaat en vastheid aangehouden. Dat hebben kinderen nodig: voorspelbaarheid en weten waat ze aan toe zijn. Altijd op tijd ophalen en op tijd terugbrengen. Nooit overslaan (zeker niet zolang ze nog klein zijn).

4. Heb op de laatste uren van de terugbrengdag ook nooit dingen gedaan die veel onrust of spanning/emotie veroorzaken. Heb ze altijd lekker rustig afgeleverd.

5. Ook geen grote emoties tonen of zware gesprekken beginnen als je ze weer terugbrengt. (Viel niet altijd mee).

6. Wat ook een rol speelt: als je kind een zoontje is, is de redenering van instanties bij mij geweest: hij moet als jongen straks man worden en daarom is voor een zoontje het voorbeeld van zijn vader belangrijk voor de vorming van zijn identiteit als man.

7. Toen het een keer te gek werd en mijn ex steeds lastiger werd en ik ook rare dingen van de kinderen hoorde, heb ik een keer zelf maatsch werk/ kinderbescherming gebeld en mijn zorgen geuit en om een gesprek gevraagd. Dat werd op prijs gesteld. Ex mocht toen opdraven en is de wacht aangezegd.

Misschien heb je er wat aan. Succes!
Gesloten