Onderzoek Partner en Kinder Alimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
onderzoek
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2014, 13:59

Onderzoek Partner en Kinder Alimentatie

Bericht door onderzoek »

Beste Allemaal,

Ik ben bezig met een onderzoek over Alimentatie (scriptie). Zouden jullie mij kunnen helpen en jullie gevoel/bevindingen kunnen mailen?

Onderzoek Kinder-en Partneralimentatie:

Zijn er mensen die maandelijks stress ondervinden bij de Alimentatie betalingen?
Hoe zou volgens jullie deze stress vermindert kunnen worden?
Denken jullie vaak aan Alimentatie wat betaald moet worden? Bijvoorbeeld dagelijks, wekelijks, maandelijks?
Kijkt de ontvangende partij vaak op de rekening of het geld al gestort is?
Betaalt de betalende partij weleens bewust later of gebeurd dit per automatische overboeking?
Wat voelen/vinden jullie wanneer u op de rekening kijkt en ziet de naam van u ex?
Zijn jullie tevreden/wat is jullie gevoel bij de manier van werken van het LBIO? Pluspunten en minpunten.
Vermijdt u het liefst het LBIO of maakt het u niet uit als deze wordt ingeschakeld?
Hoe denkt u dat het komt dat het vaak mis gaat met de betalingen van Alimentatie? (bijvoorbeeld pestgedrag,economie)
Hoe gaan jullie om met vermoedens? Bijvoorbeeld een partij woont stiekem samen (dit zou consequenties voor de alimentatie kunnen hebben)
Vinden jullie dat de Wet hierin aangepast zou moeten worden of zou hier betere/flexibele controles in moeten zijn door de Overheid?
Zou het LBIO bij voorbaat alle betalingen moeten regelen van Alimentatie? Graag argumenten.
Zou er tussentijds flexibeler een wijziging in het Alimentatiebedrag (Ook Kinder- Alimentatie) kunnen worden afgesproken?
Hoe hebben jullie de periode ervaren van bepaling/afspreken van Alimentatie tot einde Alimentatie?
Heeft de Advocaat u hierin goed begeleid en duidelijk gemaakt wat u rechten en plichten zijn?
Heeft u na de uitspraak/afspraak/toewijzing Alimentatie nog veel contact met u echtscheiding Advocaat/Mediator?
Werkt de Alimentatie periode voor u beklemmend en zit het u toekomst in de weg?

U kunt de antwoorden mailen naar: onderzoekalimentatie@gmail.com
Dank u wel voor het antwoorden van de vragen voor mijn onderzoek. U ontvang een mail terug met de uitkomsten als het onderzoek gereed is.
Alvast bedankt.
Plaats reactie