Allimentatie 19 jaar oud

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
jamie123
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2014, 15:53

Allimentatie 19 jaar oud

Bericht door jamie123 »

Ik zit met een vraag,

Ik ben 19 jaar oud en woon bij mijn moeder in. Zij onvangt een wwb uitkering omdat ze (tijdelijk) niet in staat is te werken. Ze word binnenkort hoogstwaarschijnlijk afgekeurd.
Ik heb mijn vader in 12 jaar ongeveer 1 uurtje gezien. Nu ik 19 ben en mn moeder geen bijstand meer krijgt voor mij, moet ik op zoek naar geld. Werk en studie kan tijdelijk niet inverband met dat ik zwaar overspannen, en zware angst en paniekstoornissen had.
Nu wil ik toch maar allimentatie gaan halen bij mijn vader door middel van een advocaat.
Hij heeft sinds 12 jaar ook niks betaald, nu ik 19 ben wil ik er zelf voor gaan tegen hem.
Heb ik in deze sitiuatie wel eens kans dat ik allimentatie krijg? Ik kan mn moeder geen kostgeld betalen, geen persoonlijke dingen kopen, afentoe voor een paar euro. Heb letterlijk geen cent te besteden. Hoe zou dit gaan met allimentatie aanvragen van mijn vader?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Allimentatie 19 jaar oud

Bericht door Casper »

Ha Jamie, welkom en sterkte gewenst!
Heb ik in deze situatie wel eens kans dat ik alimentatie krijg?
Ja, dat heb je. Als je kunt aantonen dat je "behoeftig" bent, dan is je vader ook tot tussen je 18 en 21e nog onderhoudsplichtig. Je moet dan wel, zoals je zegt, via een advocaat een rechtszaak aanspannen en dat kost je ook geld (en een boel spanning).

Ik zou je willen aanraden eerst eens contact met hem op te nemen om eens bij te praten en te zien of er ook zonder advocaten iets te regelen valt. Als hij zo van de ene op de andere dag van een advocaat hoort dat jij alimentatie opeist, dan is dat schrikken en voor veel mensen zou dat reden zijn de hakken in het zand te zetten. Probeer het daarom eerst eens via een wat vriendelijkere weg (ongeacht wat er ook in het verleden gebeurd is). Tot slot: kijk eens op websites als http://www.villapinedo.nl/ (daar is ook een goed forum waar je je vraag kunt stellen over alimentatie) en/of krabbelz.nl voor verhalen over contact met je gescheiden vader.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Allimentatie 19 jaar oud

Bericht door EDA »

Het is de natuur van ene mens om in eenheid en verbondenheid te zijn.

Dus als je uitgaat van eenheid en verbinding en op die basis te werk gaat, maak je de meeste kans.

Anders gezegd sluit ik aan bij de suggestie van Casper.

Ga gewoon met je pa praten en heb het fijn.

Dat dat 12 jaar niet zo was, wil niet zeggen dat het vandaag zo moet zijn.

Heb het fijn met je vader. Dat gun ik jou als zoon.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Allimentatie 19 jaar oud

Bericht door MeoAuxilio »

mocht overleg niet lukken dan zal je inderdaad je vader moeten dagen.
Hiervoor heb je een advocaat nodig. Gelet op je financiele situatie kom je in aanmerking voor rechtsbijstand, hierbij betaal je alleen een eigen bijdrage.

Met vr gr

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/echtscheiding
Plaats reactie