positief advies RvdK maar tijdens zitting veranderd

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
toekijker
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2014, 09:54

positief advies RvdK maar tijdens zitting veranderd

Bericht door toekijker »

Ik ben nieuw lees al wel lange tijd mee met de berichten en heb vele tips en verhalen gelezen en daar voordeel mee gedaan. Dank u allen hiervoor.

Ik ben toekijker in een zaak om de hoofdverblijfplaats van de kinderen te wijzigen.

Deze zaak is nu een jaar aan de gang en recent is er weer een rechtszitting geweest. Het advies van de Raad was positief over de vader die dit proces had opgestart echter tijdens de zitting was er iemand van de Raad aanwezig die niet het onderzoek heeft geleid die ineens het advies in twijfel trof iemand hier ervaring mee? Ook de rechter vond het verslag niet compleet. Er is nog geen uitspraak gedaan.
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: positief advies RvdK maar tijdens zitting veranderd

Bericht door Wanhoop »

De Raad knoeit heel wat aan, ik heb er ook negatieve ervaring mee. In de gesprekken laat de onderzoeker weten dat de kinderen beter bij mij af zijn maar in de uitslag staat totaal wat anders. Omdat de onderzoeker eerst bespreekt met een gedragsdeskundige, dus die krijgt een eigen verhaal van de onderzoeker te horen.

Enigste wat je kan doen is van je goeie kant te laten zien en verder niks. Hopelijk voor jou pakt het allemaal goed uit, want ik heb de hoop opgegeven.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: positief advies RvdK maar tijdens zitting veranderd

Bericht door EDA »

Wanhoop schreef:want ik heb de hoop opgegeven.
Wellicht sta je dan op een keerpunt en dan kan het alleen maar beter worden ( met 3 stappen vooruit en 2 weer terug enz enz... )
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: positief advies RvdK maar tijdens zitting veranderd

Bericht door EDA »

toekijker schreef:Er is nog geen uitspraak gedaan.
Tsja, afwachten dus.

Maar de RvdK knoeit inderdaad maar wat aan. Veel van die meisjes die daar werken stoppen hun eigen angst in jouw casus en geven hun "mening" gebaseerd op hun eigen angsten en kijken niet verder naar wat er werkelijk aan de hand is.

Hoe ik dat weet???

Snap je?
Plaats reactie