Ik weet het niet meer...

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Vader38
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2014, 17:31

Ik weet het niet meer...

Bericht door Vader38 »

Hallo allemaal!

Zal me eerst voorstellen, ben vader van 2 dochters (5 en 8 ) en vorig jaar gescheiden, december jl. was de scheiding officieel. We zijn gescheiden omdat mijn ex het niet meer zag zitten, daarbij had ze ook al een nieuwe partner gevonden waarmee ze nu nog samen is, hij kwam al bij de kinderen toen ik koud de deur uit was. Ik heb ook weer een nieuwe vriendin en godzijdank gaat dat, ondanks alle omstandigheden, erg goed!

Onderstaand alle zaken waar ik tegenaan loop. Heb een advocaat in de arm genomen maar die kan niets voor me betekenen, heb via huisarts een ingang geprobeerd te vinden maar dit wordt getackled door mijn ex. Ik weet het niet meer, wat voor instantie kan mij nog bijstaan?

- Oudste dochter psychische problemen (scheiding, nieuwe school, verhuizing), moeder bagatelliseert dit, wil niet meewerken aan bezoek psycholoog, uitsluitend telefonisch
- Kinderen krijgen oude kleren mee naar vader, zien er onverzorgd uit (vette haren, vieze kleren, kapotte schoenen), moeder geeft geen logeertas mee
- Moeder eist dat vader de kinderen haalt op de afgesproken tijden, ook doordeweeks, dit is niet altijd haalbaar ivm werk vader. Moeder vindt dat kinderen voor werk gaan, vader heeft hier begrip voor maar staat niet als zodanig in zijn CAO, moeder heeft hier geen begrip voor, toont geen flexibiliteit, wat als vader in aankomende nieuwe functie regelmaat kwijt raakt? (is werkzaam als verpleegkundige)
- Moeder vindt dat kinderen op Moederdag ’s middags wel gebracht kunnen worden, ’s morgens komt niet goed uit ivm eigen planning op zaterdagavond, kinderen slapen dus gewoon bij vader en vieren Moederdag met nieuwe partner vader
- Kinderen blijven regelmatig over op school, moeder is dan thuis maar dit is “makkelijker”
- Bezoektijden; 20.00u terug volgens ouderschapsplan, is echt te laat, liggen normaal om 19.00u in bed als ze naar school moeten. Moeder geeft als reden aan dat ze rustig wil kunnen eten
- Moeder is (zonder overleg) met de kinderen verhuisd naar andere woonplaats, vader moet wel brengen en halen volgens vorige (gezamenlijke) advocaat/mediator, kosten hiervan zijn ook voor zijn rekening
- Vader heeft eenmalig met moeder afgesproken kinderen op zaterdag te halen i.p.v. vrijdag ivm late dienst. Deze gaat niet door ivm plotseling overlijden en uitvaart van vader nieuwe partner, moeder vindt dat dit overlegd had moeten worden
- Vader heeft 5 weken per jaar vakantie, kinderen 14 weken, vader wordt geacht 7 weken van deze vakantie op zich te nemen, moet zelf maar kijken hoe
- Kinderen worden bij thuiskomst moeder niet meer gedoucht, gaan meteen naar bed
- Kinderen mogen niet bij moeder in bed want nieuwe partner heeft rust nodig, mag ook niet als ze ziek zijn, nieuwe partner gaat voor
- Kinderen hebben gevraagd wanneer ze bij nieuwe partner moeder in gaan trekken (deze heeft riante eigen woning, woont alleenstaand). Moeder heeft gezegd dat de kinderen eerst liever moeten worden voordat ze hieraan wil denken
- Kinderen hebben nog geen nacht bij nieuwe partner moeder doorgebracht, komen zelden bij hem thuis, hij is wel bijna dagelijks bij hen
- Moeder geeft regelmatig aan dat vader geen verantwoordelijkheid neemt, gebaseerd op ???
- Kinderen spelen dagelijks buiten (uit school, na het eten), vader heeft twijfels aan toezicht, kinderen doen hun behoefte in de speeltuin. Oudste dochter krijgt de verantwoordelijkheid over de jongste dochter als ze buiten spelen
- Moeder legt strafmaat op waar vader niet achter staat (voor straf hele week na het eten naar bed en huisarrest bij meisje van 5), moeder verwacht dat vader deze straf doorvoert als dochter bij hem is
- Moeder behandelt wratten in het gezicht van oudste dochter met middel waarop staat “alleen gebruiken op handen, voeten en romp, niet in het gelaat!” Doet hier lacherig om onder het mom van “ik moet toch wat?”. Heeft bij navraag geen huisarts geraadpleegd.
- Moeder neemt geen verantwoordelijkheid t.b.v. eigen huis, vader moet onderhoud financieren en uitvoeren, moeder verwacht dat vader het huis schildert en opknapt. Vader werkt en heeft op vrije dagen zijn kinderen, hoe en wanneer moet hij dat doen? Los van de vraag waarvan….
- Kinderen kijken Youtube bij moeder, zien ook dingen die niet voor hun leeftijd bestemd zijn, is er wel toezicht? Hebben nachtmerries en zijn bang voor de dingen die ze gezien hebben
- Gebit oudste dochter is verwaarloost, veel zwarte gaten, gele verkleuring. Advies tandarts--> electrisch poetsen, dit is slechts korte tijd gedaan volgens oudste dochter, vader zet vraagtekens bij hoe gebit verzorgd wordt. Kinderen zijn nog steeds beiden aangesloten bij tandarts in woonplaats vader, moeder woont met kinderen in andere woonplaats 20km verderop (wat betekent dit voor calamiteiten in het weekend?)
- Oudste dochter is veel bezig met relaties en seksgerelateerde zaken, vader verbaast zich over de kennis van zijn dochter, generatiedingetje of haalt ze haar informatie uit bronnen die niet toegankelijk zouden mogen zijn voor een meisje van 8?
- Oudste dochter ligt ’s avonds laat nog te appen met haar vader, moeder spreekt vader hierop aan, moeder is boos want vader moet doorgeven aan moeder dat dochter nog wakker is en telefoon heeft. Is dit de verantwoordelijkheid van vader?
- Kinderen verblijven om het weekend bij nieuwe partner vader, moeder is nog nooit wezen kijken waar haar kinderen verblijven in deze weekenden
- Vader wil niet communiceren over zaken aangaande de kinderen en financiën tijdens halen/brengen kinderen, moeder heeft hier geen begrip voor, vader heeft meerdere malen aangegeven liever te communiceren via e-mail
- Oudste dochter heeft aanleg voor turnen, is eraf gehaald omdat ze met 1 meisje niet op kon schieten, zou op badminton gaan maar sport nu helemaal niet meer, geeft wel aan graag te willen sporten
- Jongste dochter moet op zwemles maar moeder geeft aan hier geen geld voor te hebben, wil dochter zelf leren zwemmen. Vader heeft moeder erop gewezen dat ze hier subsidie voor kan krijgen maar is teveel “gedoe”
- Moeder onderneemt weinig tot niets met de kinderen, komen bij navraag niet verder dan buiten spelen
- Kinderen gaan bij moeder op dezelfde tijd naar bed, ondanks leeftijdsverschil. Oudste ligt er meestal ook om 19.00u in, is dan nog lang wakker omdat ze nog niet moe is
- Vader komt financieel niet uit, moeder betaalt geen schulden uit huwelijk (hoeft niet volgens vorige advocaat/mediator), moeder heeft uitkering en rijdt desondanks auto, kan 2x per jaar op vakantie, vader moet wel volledige alimentatie betalen € 300,- p/m
- Moeder heeft schuld van ca. € 1.200,- bij vader, kan deze naar eigen zeggen niet terugbetalen, betaalt wel geleend geld aan haar nieuwe partner terug (€1.000,- tot nu toe) en houdt geld over om online te gokken, auto te rijden (niet nodig voor werk, school is om de hoek) en op vakantie en naar concerten te gaan
- In februari 2013 is vader weggegaan, heeft wel t/m oktober alle vaste lasten betaald, incl. verzekeringen etc. ex-partner, alle vaste lasten omtrent gezamenlijk huis en eigen levensonderhoud, heeft in deze periode geen alimentatie betaald (pas vanaf november)
- Vader overweegt schuldsanering
- Moeder ontving in januari 2014 €700,- (kinderbijslag en alimentatie), vroeg eind januari aan vader om schoenen te kopen voor de jongste dochter, had hier geen geld voor. Heeft wel diezelfde maand bijna €300,- vergokt op pokersite

Het is belachelijk dat je als vader alleen maar met lede ogen toe kunt kijken en hoe moeder aan alle kanten beschermd wordt door de wet. Ik weet dat ik nog het geluk heb dat ik mijn kinderen nog zie, sommigen van jullie niet meer en dat lijkt me helemaal vreselijk. Desalniettemin wordt ik radelozer en radelozer....
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Ik weet het niet meer...

Bericht door Jeroen2102 »

Beste vader38,

wat een verhaal, ik weet niet of er over dit soort zaken afspraken staan in het ouderschapsplan en wat daarin staat, maar ik kan me voorstellen dat jij (en je nieuwe partner) je ontzettend veel zorgen maken.

Ga bij jezelf na wat jij zou willen voor je dochters en jezelf en probeer dat te bewerkstelligen, maak een dossier, leg alles vast en stap naar de RvK/BJZ of stap naar de rechtbank. Als jouw verhaal klopt en daar ga ik dan vanuit lijkt me dit een vorm van kinderverwaarlozing.

waarom kan jouw advocaat niets voor jou betekenen ?
Houdt jouw ex zich aan het ouderschapsplan ?
Als ik het lees zijn de afspraken niet helemaal goed afgestemd, maar kan overleg niet meer plaatsvinden, dus rest volgens mij maar 1 uitweg: opnieuw naar de rechter en als jouw advocaat je niet zegt te kunnen helpen wellicht een hele goede familierecht-advocaat zoeken.

Heel veel succes en sterkte met deze situatie
Plaats reactie