Fouten in de uitspraak en hup loonbeslag

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
meij
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2013, 20:52

Fouten in de uitspraak en hup loonbeslag

Bericht door meij »

Beste allemaal,

Hier zitten heel veel vaders die in de situatie zoals mijn man zit.
Mijn man is 15 jaar ouder dan dat ik ben en zijn kinderen zijn 13 en 17.
Mijn man heeft uit zijn vorige relaties 2 prachtdochters overgehouden.
De oudste wil niet meer over de vloer komen sinds ik zwanger was en haar moeder haar vader als slechte man heeft neergezet. De jongste wil niets liever dan hier zijn en haar zusje zien.


Nu is het zo. De ex van mijn man wilde geen scheidingsconvenant tekenen.
Ze hebben een gezamenlijke schuld van makkelijk 20000 euro waar zij niets aan mee betaalt. Hij heeft het eerste jaar uit huis alle vaste lasten van het huis betaald van zijn ex. Hij is nooit getrouwd geweest dus geen partneralimentatie.
Hij woonde op de kazerne (volgens mij ook één van de velen). Toen hij een huis kreeg, wilde hij alimentatie afspreken van 350 euro voor 2 kinderen en alle schulden op zich nemen. Hier ging zij niet mee akkoord. Zij ging voor 1050 euro alimentatie voor 2 kinderen inclusief topsport van de oudste. EN niet mee hoeven te betalen aan de schulden, want daar had ze volgens haar geen weet van.

Het mooiste is dat mijn man elke maand al van alles voor de kinderen betaalde. Topsport, schoolgeld, kamp, werkweek, ID’s van de kinderen, kleding (waar de gaten in vielen), boeken, spullen enz. Hier is een kamer speciaal voor de kinderen ingericht, wat uit kwam op 350 a 500 euro per maand. Net wat aangeschaft werd of nodig was. Zijn ex heeft een zielig verhaal bij de rechter opgehangen over dat hij veranderd was door uitzendingen (gek he) en dat zij niet kan werken omdat de kinderen niet alleen kunnen zijn en problemen zouden hebben. Zij heeft voor elkaar gekregen dat zijn loon, wat aangetoond niet zo hoog was –werkgeversverklaring, loonstroken, aangifte inkomstenbelasting-, met duizenden euro’s hoger uitvalt. De rechter ging er blindelings in mee. Hij zit op vredesfunctie dus er zijn geen extra’s. Maar de rechter heeft wat lopen vogelen met zijn loon en hup hij zou spontaan haast een halve ton per jaar verdienen. Knap….

De rechter heeft afgelopen jaar geoordeeld dat hij alles kon betalen uit vrije draagkrachtruimte. Dan had hij maar niets moeten betalen aan de verzorging van de kinderen als hij die kans niet wilde lopen om nog een keer te betalen. Daar kwam de strekking van de uitspraak op neer. Huilend kind aan de lijn mamma wil niet betalen, kinderen die stinkend en met gaten in kleding aankomen hier, moeder door school op het matje is geroepen en van de school hebben we mail dat zijn ex nooit wat laat horen en geen verantwoording neemt voor de kinderen. Letterlijk ‘het lijkt uw ex niet te deren die wijst alleen met de vinger’, En ja mijn man heeft het betaalt, want hij wil niet dat de kinderen de dupe worden.

Uitspraak was met een terugwerkende kracht van 9 maanden alimentatie nogmaals op tafel leggen en gelieve binnen 10 dagen te betalen aan zijn ex. Ja, vertel mij hoe je in 1x ruim 5000 euro op tafel kan leggen? Regeling was niet te treffen, dat had ik al geprobeerd. Dus nu loonbeslag samen met de alimentatie van 440 euro per maand van zijn loon.
Dit betekent dat we van zijn loon bijstand overhouden met een kleine meid van 6 maanden. En dat alles omdat zijn ex een zielig verhaal opgehangen heeft en er fouten in de uitspraak staan. Ik heb ook een loon, maar met alle schulden waar we aan af moeten lossen a 600 euro in de maand vastgelegde regeling met deurwaarders, is het toch echt een uitdaging en word je heel creatief om rond te komen. Mijn loon kan over 2 maanden wegvallen, omdat ik mijn opleiding dan afgerond heb en ik geen baangarantie heb waar ik nu werk. Dus weer een nieuwe uitdaging voor ons.

Nu zijn mijn ouders zo lief geweest om de advocaat te betalen en kunnen we in hoger beroep. Ze staan ons bij in alles. Zijn ex heeft een zielig iets als verweerbrief geschreven, maar als de rechter dat koopt zijn we weer terug bij af. Nu heb ik (want ik zoek en doe alle bewijsstukken wat betreft de rechtszaak) in dezelfde stijl daarop gereageerd en gestuurd naar onze advocaat om na te kiujken, dus nu is het afwachten. Wij zijn ook op 'gevoel' gaan spelen. Wie weet..
Ik houd van zijn kinderen en ik vind het heel erg dat ze zo meegetrokken worden in het proces. De oudste heeft alles ingelezen en haar moeder laat de vorderingen zien, die ze heeft omdat ze haar rekeningen niet betaalt en dat wordt weggeschoven op haar vader, want die betaalt geen alimentatie.
Als zijn jongste dochter hier is praat ze er wel eens over met mij, want ik ben veilig gebied. Ik heb geen mening over haar moeder. Dan komt ze met vragen als, wat kost uitgaan/stappen, mijn moeder is weer 3x uit eten geweest met een vriendin. Haar moeder kan niet nachten werken, maar wel nachten stappen en flink aangeschoten thuis komen. De rechter geeft de ex gelijk en hoeft niet meer te werken.

Gelukkig zijn wij strijdbaar en sta ik achter mijn man. Ik vind ook dat het jammer is dat het zo gaat, maar we komen er wel. Het komt niet tussen ons. Ik word er alleen maar fanatieker van en probeer zo lang mogelijk de jongste van de 2 binnen te houden en een veilige haven voor haar te zijn. Een stukje rust te bieden die ze thuis niet heeft. Bij ons krijgt ze niets mee, behalve als ze ergens specifiek om vraagt, dan krijgt ze op niveau en een zo volledig mogelijk antwoord zonder een schuldige aan te wijzen. We zijn al anderhalf jaar bezig en ach er komen er vast nog wel een paar bij. Ik en mijn familie staan achter hem en zijn kinderen.

Wat we er uit het hoger beroep willen halen is dat het bedrag op zijn loon berekend wordt. De behoefte van de kinderen was overeengekomen door partijen (en billig aan loon die zij nu verdienen, wat ongeveer gelijk staat aan wat er bij scheiding binnen kwam) en door de rechter 300 euro naar boven gesteld. Dit komt ook uit de lucht vallen. De bedragen die mijn man betaalt aan de gezamenlijke schuld zijn niet afgetrokken in draagkracht (is 600 euro in de maand) en hier zijn regelingen voor, als we dit niet betalen worden we voor het gerecht gesleept. (gaat meer en deel al via deurwaarders…. Iets met een ex en geen post open maken toen der tijd) Dat de betalingen voor de kinderen worden verrekend met de alimentatie En dat alle leugens die zijn ex opgegooid heeft worden rechtgezet. We hebben wat mails en berichten terug gevonden hoe het allemaal gelopen is. We willen het liefst het geld van de kinderen op de voor de kinderen bedoelde rekeningen zien. Elke keer was het, maak de alimentatie over, want ik heb huurachterstand. De kinderen zien niets van het geld.
Dat zijn ex gedwongen wordt meer te gaan werken om zo meer geld te gaan genereren. Als je kunt stappen, kun je ook werken!

Het geld wat in onze ogen ten onrechte betaald is, zien we toch niet meer, al wordt het via een deurwaarder van zijn loon in beslag genomen. Zijn ex heeft zich afgelopen jaar in de schulden gestoken bij de belastingdienst door valse aangifte te doen en die zijn al oninbaar verklaard. Ze heeft al verschillende loonbeslagleggingen. Dus als we gelijk krijgen sluiten we achteraan in de rij.
Ik denk niet dat we het bij de gewaarschuwde deurwaarder terug kunnen vorderen.

Nu snap ik wat ze bedoelen met vaders trekken aan het kortste eind. Hij heeft alles voor zijn kinderen over en betaald. Hij wordt gezien als een slechte vader door de oudste – pass syndroom - als ik het goed heb. Mijn man lijdt onder de situatie, maar ook indirect onze dochter. Want naast de 2 dochters met zijn ex, heeft hij een nieuw klein wondertje waar ook voor gezorgd moet worden en dat laat de rechter koud. Het is niet eens benoemd in de uitspraak.

Respect voor de mannen die blijven vechten voor het recht en de vrouwen die achter de man blijven staan. Het vermengt zich in ons huwelijk. Ik kan er goed mee om gaan en ik heb alle beste voor met zijn kinderen. Wij hebben een band en daar komt niemand tussen. Zelfs niet zijn ex. Ik ben blij dat onze meid nog te jong is om wat mee te krijgen. En het einde is in zicht. 1 wordt 18 en de andere 14 dit jaar. Dus uiteindelijk komen we van zijn ex af en hebben wij ons eigen leven en betalen we op eigen rekening van de kinderen tot hun 21e. Dan kan zijn ex niet meer bij het geld. Het gaat niet om het betalen voor de kinderen, met alle liefde, maar de hoogte en de manier waarop..... laat te wensen over.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt. Wat een onrecht mannen aan gedaan kan worden als ze moeten vertrekken en kinderen hebben. Zijn dochter kan door het loonbeslag niet meer opgehaald worden en zien we pas na de zomervakantie weer (als ze dan nog wil en niet zo op in gepraat is dat zij weg blijft.) De kinderen zijn alle 3 ook die van ons samen de dupe. Wij komen er wel, maar net als velen met horten en stoten. Samen staan we sterk!


De vrouw van een ‘dwaze vader’.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Fouten in de uitspraak en hup loonbeslag

Bericht door Casper »

Respect :)

En zoals je zegt, "1 wordt 18 en de andere 14 dit jaar": het einde komt in zicht.
Succes bij het hoger beroep! Laat je weten hoe het afloopt?
meij
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2013, 20:52

Re: Fouten in de uitspraak en hup loonbeslag

Bericht door meij »

dank je wel.
Ja mijn man kan er niets aan doen en ik ga zijn ex niet tussen ons in laten zitten. Wij staan samen aan 1 kant en zijn ex aan de andere. Gelukkig zitten wij niet tot in de eeuwigheid aan haar vast. over een paar jaar maakt zijn ex dan geen deel meer van uit van ons leven.

Hoe dan ook wij hebben gewonnen. Wij hebben elkaar, een gezin en zijn dochter die over de vloer wil komen. Hopelijk draait zijn andere dochter nog bij. Ik zie dat mijn man er echt mee zit. Het doet pijn. Zijn ex is verbitterd en heeft al meerdere scharrels gehad volgens de kinderen, dus ach, als je dat naast elkaar legt hebben wij een goed en vooral gezellig leven.

Ik ben benieuwd, we hebben tot heden niets gehoord, maar ik houd jullie zeker op de hoogte. Hopelijk is de rechter vattelijk voor het 2e verweer wat we in dezelfde stijl hebben geschreven als dat zij heeft gedaan en haar leugens er uit gehaald en met bewijsstukken weerlegt.

Het verbaast me trouwens hoe mensen met zoveel leugens nog een redelijk verhaal kunnen breien. Ik zou me doodschamen als ik zoiets op zou hangen!
meij
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2013, 20:52

Re: Fouten in de uitspraak en hup loonbeslag

Bericht door meij »

Donderdag is de zitting voor het hoger beroep. Ze willen de partijen horen en er is ruimte voor een pleidooi van de advocaten.
We hebben nog een aantal nieuwe stukken ingestuurd om ons verhaal te onderbouwen. Sms verkeer, mails van de oudste dochter en van zijn ex.
Hopelijk lezen ze het nu wel alle stukken.

Zijn ex heeft nog meer schulden gemaakt en heeft nieuwe brieven van deurwaarders opgestuurd en een bijsluiter van een medicijn op naam erbij gedaan. We denken dat ze het er op gaat gooien dat ze niet meer 'kan' werken

Zijn oudste dochter is 'gevlucht' naar haar vriend in Duitsland. Die komt niet meer terug en communiceert niet met haar vader. Haar moeder heeft haar op 17 jarige leeftijd laten gaan al zou ze de politie inschakelen als hij zou komen. Hij heeft nogal een verleden bij de politie enz met zijn 22 jaar. Hopelijk komt de schoolinspectie niet bij ons aankloppen, want nu is ze officieel een schoolverlater.

Tot nu toe kunnen we met hulp van anderen alles rond krijgen.
Gebeurt het wel eens dat iets per direct besloten wordt? Of is het de regel dat je echt moet wachten tot de uitspraak?
ijn oudste dochter wordt deze maand 18 en alimentatie staat gevorderd op loon van mijn man naar zijn ex. De deurwaarder doet er niets mee dat zij 18 wordt en laat het zo zonder tussenkomen van de rechter. Want dat was de uitspraak en onze advocaat komt er ook niet tussen. Nu hebben we nog tot einde van deze maand, maar toch. Hoelang wacht je ongeveer op de uitspraak in een hoger beroep? Anders betalen we nog een paar maanden geld wat niet naar zijn ex moet en terug krijgen doen we het nu echt niet.
meij
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2013, 20:52

Re: Fouten in de uitspraak en hup loonbeslag

Bericht door meij »

Update:

Al weer een tijd geleden dat ik hier was. Er is veel gebeurd.

Allereerst. Het hoger beroep.
We dachten dat het niet veel ging worden, maar het viel al met al mee.
Ex probeerde alles uit de kast te halen om mijn man in kwaad daglicht te zetten. Voor het eerst in enkele maanden zagen wij zijn jongste dochter, die we door de beslaglegging niet konden ophalen. Ze zat de hele tijd bij ons. Er was niets meegenomen voor haar. Ik had wat eten en drinken bij me, dus gedeeld en luchtig met haar gepraat, ze voelde zich zo ongemakkelijk, maar haar moeder weigerde haar naar haar vader te brengen. En die meid wilde dolgraag haar vader zien. (mijn man heeft immers genoeg geld volgens ex om haar op te halen en heeft haar in de steek gelaten).

Maar de uitspraak.
Hoera eindelijk 1 (van de 3) die weet hoe een defensie loonstrook in elkaar steekt en ziet dus gelijk dat hij veel minder verdient, dan waar mee gerekend is.

De dochter die weg was hoefde we vanaf haar 18e verjaardag niet meer te betalen. Dit omdat ze niet op is komen dagen en bij haar vriend in Duitsland zit (of zat nu, want ze werkt nu fulltime en is weer bij haar moeder)

Alle redelijkheid kwam er uit dat we van alle alimentatie berekeningen maar de helft moesten betalen, omdat we al zoveel voor de kinderen deden. Terug krijgen doen we het niet, want er staat niet daadwerkelijk in de uitspraak dat ze het terug moet betalen en van een kale kip kun je toch niet plukken.

Alimentatie voor de jongste vastgesteld op 167 euro per maand en loonbeslag per direct er af en er stond in dat zij geen verantwoordelijkheid nam voor de kinderen. Als dat in een uitspraak staat, dan heb je het echt fouten gemaakt.

We hebben gedeeltelijk onze zin, we hoeven niets extra meer bij te dragen dan de alimentatie en alles wat nog open stond voor de kinderen dient ex met de kinderalimentatie op te lossen.
Het mocht niet op de rekeningen van de kinderen.
(natuurlijk heeft ex een nieuw bed, kledingkast, bank, eetkamerstoelen en heel veel boeddha's en kleding/schoenen en de meiden 100 euro die ze mochten uitgeven aan kleding, want meer had hun vader volgens ex niet gestort)

De jongste is klaar met haar moeder en het leugenachtige gedrag. Ze wilde de papieren inzien (ze is nu 14) en dat mocht niet van haar moeder, dus heeft ze alle papieren van haar vader gekregen om in te zien. Grappige is, dat de oudste al op 12 jarige leeftijd te horen kreeg dat pap de deur uit moest en dat duurde toen nog 1,5 jaar.... Die was toen wel oud genoeg om dat allemaal in te zien en te moeten horen. Dat terzijde.

De jongste dochter komt bij ons inwonen.
Dat wilde ze zelf heel graag, want haar moeder zorgt niet voor haar. Wij komen op oudergesprekken, naar school als er wat is en samen met school gekeken naar oplossingen voor vioolles en sport. Maatschappelijk werk, politie. Alles is op de hoogte en die meid is een eigen casus. Alles wees er naar dat dit de beste oplossing is. Wij wilde echt dat ze er zelf voor koos en daarom duurde dat even. Maar ze is er zelf mee gekomen.
Het liefst hadden we dat haar moeder goed voor haar zorgde en dat het niet nodig was om haar 150 km te laten verhuizen, maar met alle liefde nemen we haar in huis. We gaan er voor!

1 juni wordt zij hier ingeschreven met schriftelijk toestemming van haar moeder... Ze heeft eindelijk een keer meegewerkt. En per 4 juli woont ze bij ons, na het schooljaar.
Mag ze eindelijk weer kind zijn. Geen weken alleen met 20 euro omdat moeders een scharrel heeft, of school die moet regelen dat je instrument kan bespelen. Nieuwe kleding, geen gaten, te groot/ te klein of geleend.

Maar er staat in de uitspraak dat de meid bij haar moeder woont en wij alimentatie betalen, nu heeft het kind besloten dat ze bij haar vader wil wonen en moeder is er mee akkoord. Ze hebben beiden ouderlijke macht, dus evenredig. Kan ex nog dwars zitten om de alimentatie? Juni krijgt ze nog, want woont de dochter nog daar, maar daarna.

Gaat een gerechtelijke uitspraak boven een nieuw schriftelijk akkoord, 8 maanden na de uitspraak van het hoger beroep.
We weten dat zij eigenlijk alimentatie moet betalen, maar we weten ook dat ze proceskosten niet opwegen tegen wat ze dan moet bijdragen. Dat kunnen we tegen elkaar wegstrepen.
Natuurlijk gaat er wel een brief uit dat wij verwachten dat zij bij gaat dragen, maar of ze zal niet gaan bewegen. Die ex is alleen maar van zelfverrijking, dus zal ook niets bijdrage aan de kinderen.
We zien haar nog wel naar een deurwaarder gaan met de uitspraak, dat wij er niet aan voldoen, heeft ze dan iets ondanks die meid bij ons woont? Ook bij ons staat ingeschreven in de gemeente.

De jongste kreeg al te horen dat zij de schuldige was als haar moeder het huis uit gezet wordt, want door haar loopt ze de alimentatie, kinderbijslag en toeslagen mis. En dat is inderdaad een hoop geld. Was bedoeld voor de kinderen, maar heeft ze altijd voor zichzelf gebruikt en in ene is het de schuld van de dochter. Eerst had mijn man het gevreten, nu die meid. Gekker moet het toch niet worden.

Blij als het 4 juli is, maar ik ben toch bang voor een staartje. Moeten we het gerechtelijk laten vastleggen?
meij
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2013, 20:52

Re: Fouten in de uitspraak en hup loonbeslag

Bericht door meij »

Nieuwe ontwikkelingen,

Bonusdochter woont bij ons in. We betalen niets meer.
Ex weigert alimentatie te betalen. We gaan er ook niet achter aan. Het geld van een rechtszaak kost meer dan wat we van haar krijgen.

Eindelijk grotendeels overal vanaf.
Enige jammere,ze woont nu een maand bij ons en heeft niets van haar moeder gehoord. Nog geen hoe was de vakantie. Ze zit er aan te denken om naar de kinderrechter te stappen om alimentatie te krijgen van haar moeder, aangezien wij er niet achteraan gaan. Ze vindt het verschrikkelijk dat haar vader zo uitgekleed is en haar moeder nu niet voor haar wil betalen. Haar moeder heeft zelfs gezegd, nu moet je gaan werken om naar hier te komen met de trein, want je vader betaald het niet... Huh??
We hebben haar jaren om het weekend opgehaald.

Maar we zijn tot nu overal vanaf, hebben de handtekening van ex voor akkoord van verhuizing.
Alles is geregeld.
Eindelijk rust. Haha tot hoever je dat krijgt met een 14 jarige.
Plaats reactie