Alimentatie nog verschuldigd?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Prins
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2014, 19:07

Alimentatie nog verschuldigd?

Bericht door Prins »

Ik ben sinds augustus 2011 gescheiden en betaal iedere maand de partneralimentatie van bijna 1.100 euro.
Mijn ex-vrouw heeft al enige tijd (bijna twee jaar) een nieuwe partner.
In eerste instantie woonde ze alleen in een particuliere woning en later in een appartement. Nu is ze per 1-6-2014 verhuisd en ingeschreven op hetzelfde woonadres als haar nieuwe partner. Haar nieuwe partner woont bij zijn zoon in huis en zij woont in een verbouwde garage op hetzelfde adres. De verbouwing van de garage heeft ze blijkbaar zelf bekostigd en ze betaalt een klein huurbedrag voor de garage. Uit het huwelijk hebben we een zoon waarvoor we destijds co-ouderschap hebben afgesproken. Vanwege een mishandeling van mijn zoon door mijn ex vrouw, woont mijn zoon vanaf 2012 bij mij en mijn nieuwe vrouw. Het gaat nu wel goed met hem. De politie heeft haar destijds ontzet, bovendien is ze vanwege huisvredebreuk al eerder met de politie in aanraking geweest.
Mijn zoon gaat zo af en toe nog wel naar zijn moeder dus heb ik ook wat informatie over haar:
Mijn ex vrouw is met haar partner vorig jaar op vakantie geweest die zij in voor hem had voorgeschoten; ze zijn samen op verjaardagen, ze waren samen op de uitvaart van mijn ex-schoonvader (bij de familie); ze werken samen in hetzelfde cafe ; zij doet het huishouden van zijn zoon; op Marktplaats staan haar meubelen met het tel.nr. van haar partner.
Hoe verhoudt bovenstaande zich tot artikel 1:160 (samenwonen en affectieve relatie) en kan dit leiden tot beëindiging van mijn alimentatieverplichting? Ofwel hoe groot is de kans dat de rechtbank mij in het gelijk stelt?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie nog verschuldigd?

Bericht door Casper »

Laat een deskundig detectivebureau (zoek dit goed uit) een rapport opstellen met de feiten zoals jij die die geeft, aangevuld met verder bewijs. Zij weten precies waaraan de wettelijke eisen moeten voldoen (wederzijdse verzorging, etc.) en vraag dan stopzetting van de alimentatie aan (eventueel zelfs met terugwerkende kracht), en claim ook de gemaakte kosten voor het rapport. Zo op het eerste gezicht ziet dat er goed uit voor jou, maar aan de bewijzen worden door de rechter hoge eisen gesteld.
Plaats reactie