kinder alimentatie inzicht krijgen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Andre V
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2014, 20:36

kinder alimentatie inzicht krijgen

Bericht door Andre V »

Wie heeft advies. Ons kindgebonden budget is vastgesteld op 640 euro per maand. Waarvan ik 487 moet bijdragen en mijn ex (niet getrouwd geweest) de rest. Nu heb ik al jaren het gevoel dat zij een gedeelte van dat geld niet uitsluitend voor het onderhoud van onze dochter gebruikt maar ook voor zichzelf. Zij woont nu weer samen en is zwanger van haar 2de kind. Nu wil ik begrijpelijkerwijs wel zeker weten dat mijn bijdrage naar mijn dochter gaat en niet voor andere doeleinden gebruikt wordt. Daar wil ze nu weer niet aan meewerken. Wie heeft hier ervaring mee?

De relatie tussen mij en mijn ex is redelijk gespannen en ik heb net met zware druk via mijn advocaat ouderlijk gezag afgedwongen..

Andre
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: kinder alimentatie inzicht krijgen

Bericht door Jeroen2102 »

Beste Andre V,

Hoe hard het misschien ook klinkt: laat het los!!! Ook al zou je ex er elke dag van naar de kroeg gaan, zij krijgt dat geld en ze dient jullie kind te verzorgen, hoe dat in de gaten, gaat het goed met je kind. Loopt ze niet in oude kleren, is het haar fatsoenlijk geknipt en pas dan aan de bel trekken.

Je wilt teveel controle nog over je ex, maar laat dat maar gaan, want je krijgt het niet en de inzage ook niet.

Je hebt net gezag afgedwongen, wees daar blij mee en zorg ervoor dat je energie gaat gebruiken om voor je dochter er te zijn.

Succes
Plaats reactie