alimentatie en dan nog orthodontist rekening mee betalen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

alimentatie en dan nog orthodontist rekening mee betalen

Bericht door Daniel »

hoi allemaal,

nou ik betaal voor mijn 2 kinder €420,- alimentatie per maand en nu komt mijn ex ineens met een orthodontist rekening van weet ik veel hoeveel en dat de rekening van mijn zoon €870,- hoger uitvalt dan het te vergoeden bedrag. Of ik even de helft wil meebetalen.

sta ik in mijn recht als ik nee zeg? Ze ontvangt alimentatie en daar hoort ze alles van te doen. en dit soort dingen hoort ze naar mijn inzien in te plannen aangezien hij al 2 jaar bij de orthodontist loopt en het dus niet onverwacht komt.

dank voor uw antwoord

(en ja ik als vader heb zorgrecht over mijn kind maar ik wil gewoon weten hoe dit wettelijk geregeld is)
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: alimentatie en dan nog orthodontist rekening mee betalen

Bericht door Jeroen2102 »

Beste Daniel,

Ik ga er van uit dat hier dus niets over geregeld is in alle plannen ?
Volgens mij kun je gewoon nee zeggen, stel dat je ex een hele goedkope ziektekostenverzekering afsluit dan blijf jij dus steeds de helft betalen.

Zij krijgt het geld en moet dingen maar ervoor doen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: alimentatie en dan nog orthodontist rekening mee betalen

Bericht door Casper »

sta ik in mijn recht als ik nee zeg?
Het korte antwoord is "ja".
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: alimentatie en dan nog orthodontist rekening mee betalen

Bericht door Rocco »

Het probleem is volgens mij dat er tijdens het huwelijks leven een soort groei tussen beide ouders heeft plaatsgevonden. Het heeft niets met ratio te maken, maar met emotionele motivatie, waarbij in dit specifieke geval de moeder, de vader voor "haar" kosten laat opdraaien onder de noemer van de "kinderen". Dit gebeurd volgens mij heel erg vaak. Volgens mij is het de kunst om de emotie buiten de deur te houden en je poot stijf te houden. Dus niet betalen. Want anders loop je het risico dat er over 2 maanden een nieuwe rekening komt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie