Volledig loonbeslag

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
angelus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2014, 12:43

Volledig loonbeslag

Bericht door angelus »

Hallo allemaal ,
Heb een kind van 12 jaar bij mijn ex , in mijn eot staat er dat ik de helft moet betalen van vervoer van en naar school , danslessen , sport en taalkampen , studieverblijven , medische kosten en dergerlijke meer en na voorafgaand overleg . Nu interpreteert mijn exvrouw die dergerlijke meer als alles , ik en mijn advocaat zien dit als dingen vergelijkbaar zoals vermeld , zo staat het in het woordenboek ook . Nu komt mijn ex af met kosten zoals telefoonkaarten , rugzak , wedstrijden van scholen enz....Ik betaal 245,85 euro per maand en de helft van de kosten die opgenoemd zijn . Nu heeft ze een deurwaarder langs gestuurd omdat ze een titel heeft in het eot en heeft volledige loonbeslag gedaan op mijn loon . Maar op de papieren van de deurwaarder staat er dat ik de maanden mei , juni en juli(maand moest nog komen) geen alimentatie betaald heb . Ik heb de bewijzen dat ik wel betaald heb gegeven aan mijn advocaat . We gaan de zaak winnen zegt hij maar nu zitten we hier mooi zonder inkomsten . Hoe gaat dit in zijn werk en hoe lang gaat dat duren ? Enig iemand een idee ?
angelus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2014, 12:43

Re: Volledig loonbeslag

Bericht door angelus »

Weet niemand iets ?
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Volledig loonbeslag

Bericht door Jeroen2102 »

beste Angelus,

Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee, maar weet jouw advocaat geen oplossing ? Kun je niet ook in gesprek met de deurwaarder en anders zul je dus een kort geding moeten aanspannen. Ik neem ook aan dat jouw werkgever een deel van je loon moet afdragen, maar jij moet ook kunnen leven.

Sterkte ermee
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Volledig loonbeslag

Bericht door The Driver »

De gerechtsdeurwaarder heeft waarschijnlijk formulieren naar jou gestuurd met vragen i.v.m. je inkomen en vaste lasten. Aan de hand van die gegevens moet hij de beslagvrije som bepalen. Daar mag hij dus niet aankomen. Basis voor de beslagvrije som is de voor jou geldende bijstandsuitkering, verhoogd met je vaste lasten ( Huur, hypotheek, verzekeringen, aflossingen enz enz.
Daarom is het ook zo belangrijk na een scheiding zo duur mogelijk te huren, het verhoogd je beslagvrije som.
meij
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2013, 20:52

Re: Volledig loonbeslag

Bericht door meij »

Tot wanneer het duurt is tot de volgende uitspraak.
Mijn man had ook loonbeslag en tot de uitspraak (van herziening of hoger beroep) gedaan is, heb je niets. Iets terug krijgen doe je ook niet, want dan is alles al uitgegeven.
Wij zijn zo ook voor 12000 euro uitgekleed en hadden een kleine van een paar maanden toen.
Gelukkig had ik nog een inkomen. Maar je trekt aan het kortste eind, wij konden ook geen regeling treffen met de deurwaarder, die kwam gewoon jammer dit ben je vanaf nu kwijt.

Heel veel sterkte. Van een kale kip kun je niet plukken en geloof me tegen de tijd dat er een uitspraak komt is er geen cent meer om te halen bij je ex. Je krijgt je gelijk met terugwerkende kracht en dat was het dan. Er staat niet in ex dient terug te betalen. Staat in ja u heeft te veel gestort, jammer.....
angelus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2014, 12:43

Re: Volledig loonbeslag

Bericht door angelus »

Hallo ,
Het komt in september voor de beslagrechtbank . Ik heb nog steeds mijn wedde niet terug ..........Er is al meer genomen dan dat er moest betaald worden . In haar besluiten voor de rechbank spreekt ze telkens over het verleden en vraagt ze geld voor dingen die niet in mijn EOT staan . Vb telefoonkaarten , zumba , .....Ze zegt nu dat zij die 3 mnd alimenatie niet gevraagd heeft om die op te eisen maar dat de deurwaarder dat zelf gedaan heeft . Dus eind juni heb ik loonbeslag en de deurwaarder neemt zogezegd geld voor alimentatie af van mei juni en juli . Ik had altijd mijn alimentatie betaald , maar het is omdat ze een titel heeft dat ze loonbeslag kan doen . En de bewuste secretaresse van de deurwaarder wist mij op een zeer onbeleefde , met mij lachende manier te zeggen dat voor alimentatie alles wordt ingehouden !!!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Volledig loonbeslag

Bericht door The Driver »

Die gerechtsdeurwaarder denkt allereerst aan zijn eigen kosten die betaald moeten worden.
Elke keer als hij een bedrag int, dan vraagt hij daar sowieso ook een bedrag voor ( minimaal € 95.- ) dan schiet het met de normale betalingen ook niet op natuurlijk.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Volledig loonbeslag

Bericht door Rocco »

angelus schreef:Hallo ,
Het komt in september voor de beslagrechtbank . Ik heb nog steeds mijn wedde niet terug ..........Er is al meer genomen dan dat er moest betaald worden . In haar besluiten voor de rechbank spreekt ze telkens over het verleden en vraagt ze geld voor dingen die niet in mijn EOT staan . Vb telefoonkaarten , zumba , .....Ze zegt nu dat zij die 3 mnd alimenatie niet gevraagd heeft om die op te eisen maar dat de deurwaarder dat zelf gedaan heeft . Dus eind juni heb ik loonbeslag en de deurwaarder neemt zogezegd geld voor alimentatie af van mei juni en juli . Ik had altijd mijn alimentatie betaald , maar het is omdat ze een titel heeft dat ze loonbeslag kan doen . En de bewuste secretaresse van de deurwaarder wist mij op een zeer onbeleefde , met mij lachende manier te zeggen dat voor alimentatie alles wordt ingehouden !!!
Ik vind dit een raar verhaal. Het moet toch wel redelijk raar lopen voordat er een gerechtsdeurwaarder in zo'n korte tijd even € 12.000 kosten via loonbeslag komt leggen. Wat voor titel heeft uw ex dan als ik vragen mag? Dat ze dit zomaar kan laten doen? En op basis van welke feiten, een excelletje met wat cijfers? Ja zo kan ik het ook.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie