loonbeslag

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
hotrod
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2014, 13:14

loonbeslag

Bericht door hotrod »

Bij mij is loonbeslag gelegd omdat ik 3 maanden geen alimentatie betaald zou hebben.
Ik heb gewoon betaald, maar ze hebben er maling aan en ik krijg aankomende week maar een fractie van mijn salaris.
Ik hoorde het van mijn werkgever, ze hebben eerst beslag gelegd en daarna pas de beschikking verzonden (2 dagen later)
Ik heb betalingsbewijzen naar ze gemaild, ik heb ze uitgelegd dat ik in een vechtscheiding zit waar mijn ex alles doet om mij te raken.
Ze halen het beslag er niet af, als ik mijn geld terug wil moet ik dat via een advocaat halen bij mijn ex.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Is mijn ex strafbaar?
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: loonbeslag

Bericht door Rocco »

hotrod schreef:Bij mij is loonbeslag gelegd omdat ik 3 maanden geen alimentatie betaald zou hebben.
Ik heb gewoon betaald, maar ze hebben er maling aan en ik krijg aankomende week maar een fractie van mijn salaris.
Ik hoorde het van mijn werkgever, ze hebben eerst beslag gelegd en daarna pas de beschikking verzonden (2 dagen later)
Ik heb betalingsbewijzen naar ze gemaild, ik heb ze uitgelegd dat ik in een vechtscheiding zit waar mijn ex alles doet om mij te raken.
Ze halen het beslag er niet af, als ik mijn geld terug wil moet ik dat via een advocaat halen bij mijn ex.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Is mijn ex strafbaar?
Ben je, ook al zijn het de omstandigheden, 1 of 2 keer een paar dagen te laat met betalen geweest? Zo ja, dan is dat al reden om die incasso er op te zetten. Ik kan mij haast geen voorstelling maken hoe het moet voelen om zonder zelf degelijke afspraken met die club te maken, een loonbeslag te moeten incasseren. Het vervelende van die club is dat zij enkel voor een alimentatiegerechtigde werken obv officiele papieren. Als jij een vordering op je ex hebt is dat tussen jullie. Daar hebben zij geen bevoegdheden. Dat is raar natuurlijk en daar ben jij niet bij geholpen. Je kunt niet anders dan er een gerechtelijke uitspraak op halen dat ze het bedrag moet terugbetalen of dat jij het recht krijgt om het te verreken. Dan moet het LBIO ook aftaaien. Dat is het enige dat je kunt doen. In redelijkheid je gelijk krijgen. Strafbaar zijn exen volgens mij nooit echt. Terwijl als je kunt aantonen dat jij aan je verplichting voldoet, zij in feite fraude pleegt. Maar ze zal er niet voor bekeurd worden oid. Als niet betalende alimentatieplichtige draai jij ook nog eens voor de kosten op van die club. Tis voor haar allemaal gratis. Het zou logischer zijn om misbruik van het LBIO strafbaar te maken indien de tegenpartij kan aantonen dat die gewoon aan zijn verplichting voldoet.
Maar wat ik mij afvraag, zonder eerst het incasso van je ex over te nemen gaan ze direct over tot loonbeslag? Mag dat überhaupt wel? En liggen jullie nog in scheiding of is het al klaar?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie