Wat kan en moet ik nu?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Pascal
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2014, 11:48

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door Pascal »

Ouderschap blijft is hier Youke daar moeten we ook heen, dit is via de rechter gedaan met het kort geding voor de omgangsregeling.

Daar moeten we nu dus op wachten is niks tegen te doen.

Ik zou een klein bedrag aan alimentatie moeten betalen maar heb dit nu afgelopen maand door diverse redenen niet gedaan.
Bueno72
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2014, 18:21

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door Bueno72 »

...................
Laatst gewijzigd door Bueno72 op 22 jun 2015, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2014, 11:48

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door Pascal »

Alimentatie kan ze eind deze maand uiteraard met terugwerkende kracht krijgen dat is voor hem en daar heb ik nooit moeilijk overgedaan.

Heb vanmorgen contact gehad met de raad van kinderbescherming maar die kunnen helaas niks voor me doen, moet contact opnemen met het AMK.
Dit heb ik nu dus weer gedaan en wacht op hun telefoontje.

Verder heb ik volgens mij mijn advocaat door mijn mail vanmorgen kunnen overtuigen toch actie te ondernemen.
Ik hoop dan ook dat ze dit gaat doen maar dat is nu nog even afwachten.

Moeder is kind gewoon psychisch aan het mishandelen.
Gisteren mocht ik hem weer bellen het begon vrij aardig hij klonk somber en ik vroeg hier na maar hij gaf er verder geen antwoord op.
Ik heb aan hem toch gevraagd wie die man was afgelopen zaterdag, hij mompelde een naam waarop ik vroeg wat?
Zijn antwoord, ik moet gaan doei en hoorde hem nog zeggen, hij wil weten wie..
En daarna werd er opgehangen.
Ik heb terug gebeld en kreeg te horen dat het nummer dat ik belde uitgeschakeld is.
Ondanks dat de rechter dus heeft gezegd dat we moesten communiceren en hieraan moeten werken sluit ze mij nog altijd overal buiten en kan ik dus maar 1x per week, de woensdag contact leggen omdat ze een nr heeft die ik niet heb en mail niet beantwoord.

Allemaal best frustrerend
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door Jeroen2102 »

Pascal,

Vraag nooit aan je kind dingen over wie wie is, zo dwing je hem voor zijn gevoel om voor iemand te kiezen, laat dat los.
Schrijf alles wat er gebeurd op, de dingen die jij hoort en ziet, maar nooit rechtstreeks aan je kind vragen. Probeer contact te leggen met je ex, leg het ook vast per mail zodat jij kan aantonen dat jij er van alles aan doet.

Hoe blijf je rustig en kalm ?? Niemand weet het antwoord hierop, probeer te sporten als dat lukt als afleiding. Familie en vrienden om mee te praten ?

veel van je afschrijven ??

Succes
Bueno72
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2014, 18:21

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door Bueno72 »

...............
.
Laatst gewijzigd door Bueno72 op 22 jun 2015, 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door Rocco »

Beste Pascal, heb dit topic even doorgenomen. Los van het feit dat je als vader recht hebt om je zoontje te zien het volgende:

Ik heb ergens de indruk, dat je niet vecht voor je zoon, maar om je gelijk te krijgen tov je ex. Helaas lijkt het er in jouw dossier te veel op dat je een strijd voert met je ex. Maar er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Los van wie er in dit dossier gelijk heeft of niet, heb je ook simpelweg te maken feiten. En er zijn er heel erg veel in jouw nadeel. En heel eerlijk, daar werk je zelf, misschien wel zonder dat je het zelf in de gaten hebt, aan mee. Ik zie dat je graag zelf het ouderlijk toezicht wilt, maar ik kan je melden dat de kans daarop wel erg klein is geworden.

Mijn tip, laat, als het er nog niet te laat voor is, los. Je ex heeft dmv je zoon macht over jou en de situatie. Je kunt maar 1 ding doen.
Concentreer je op de toekomst. Laat je niet leiden door je "recht". Het krediet daarvoor nodig hebt heb je misschien wel al een beetje geschaad. Even de spiegel voorhouden: Een aangifte bij de politie én moeilijk dossier bij AMK ed. Mocht je ooit weer ouderlijk gezag terug krijgen, dan nog is een omgangsregeling denk ik je mooiste resultaat.

Om dit te bewerkstelligen raad ik je het volgende aan. Stap uit de slachtofferrol. Bemoei je in niets, maar dan ook niets meer met je ex. Cut the hardline. En stel het contact met je zoon alleen maar in het teken van jullie band. Doe leuke dingen met hem. Besteed aandacht aan hem, en dus niet aan je ex, wanneer je contact met hem hebt. Daar schaad je jullie relatie mee. Je kunt je zoon niet vragen naar wie een eventueel vriendje van je ex is. Rationeel gezien, gaat dat je ook geen moer aan. Al ligt ze bij wijze van, elke dag met een ander in bed. Nog een spiegel? Als je het niet kunt laten om aan je zoon dit soort info te vragen, moet je je serieus afvragen of, jij je ex al kunt zien als ex, ipv van de vrouw van wie je houdt. Houd je nog van je ex?

Bovendien weet je ex, dat als zij jou wilt raken, dat zij dit kan, om dat zij de macht daar toe heeft. Jij hebt haar daarvoor ook de handvatten gegeven. Zij heeft in feite de macht om jou uit het leven van je zoon te bannen. En als jij niet scherp bent, help jij haar hier eigenhandig aan mee. Zorg ervoor dat als je wilt dat de relatie met je zoon weer in herstelt, je daar ook aanleiding voor geeft. Doe de goede dingen, dus niet spitten naar je ex. Maar concentreer je op zijn toekomst. Laat je ex, gewoon zelf voor haar zaken zorgen. Ga je gelijk niet halen. Dat krijg je niet meer. En dat heeft niets meer gelijk hebben te maken.
Wat jij dus moet doen is zorgen dat jij in je verplichtingen, hoe onrechtvaardig ze ook zullen voelen en soms ook zijn, onberispelijk bent.
Vraag naar hoe het met je zoon is en of er nog iets is dat je voor hem kunt doen. Daarmee toon je dat je het beste met hem voor hebt. Dat hij je altijd mag bellen of langskomen als hij dat wil. Laat hem dat ook face to face weten. Ga nooit, maar dan ook nooit, in op het prive leven van je ex. Hoe je ex haar leven leidt is niet van toepassing op het dossier. Dus zorg ervoor dat zij geen argumenten kan inbrengen, die jouw goede intenties en zorg voor je zoon in een kwaad daglicht kunnen zetten. Zorg dat de alimentatie altijd keurig op tijd op haar rekening staat. Niks geen redenen om het niet over te maken. Gewoon overmaken. Het is nooit in je voordeel om het niet over te maken. Ze hoeft je maar een korte mailtje van een regel te sturen waarin staat dat zij niet voor je zoon kan zorgen omdat jij je verplichting niet nakomt, en jij hebt weer minnetje extra achter je naam bij de rechtbank.

Als je hiervoor steun kunt gebruiken, dan is een forum als dit al heel therapeutisch. Iedereen hier heeft ervaring met deze vervelende levensfase en emoties. En volgens mij kun je de hulp om rustig te blijven en vanuit ratio ipv emotie te reageren wel gebruiken.
Veel sterke Kerel. Ik hoop echt dat je je band met je zoon kunt herstellen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door kiekiek »

Jeroen2102 schreef:Waarom wil jouw advocaat geen procedure starten ??
Zo snel mogelijk in gang treden met het directe verzoek om jouw zoon aan jou toe te wijzen, je hebt de bewijzen zeg je, handelen meteen !!!
Daarnaast, er is een melding bij het AMK gedaan. Is Jeugdzorg er inmiddels bij betrokken? Zo niet, trek daar hard aan de bel met de mailtjes die je hex heeft gestuurd waarin ze stelt dat je zoon een te hoge belasting voor haar is. Dit is zwaarwegend tegen je hex en Jeugdzorg zal hier zeker in het belang van je zoon aktie op ondernemen. Dat heb je zwart op wit en wees daar zuinig op. Verder ben ook ik verbaasd dat je advokaat hier niet gelijk een procedure van maakt om je kind bij jou te laten wonen. Vecht voor je kind! Jij bent klant bij je advokaat en niet andersom. Gaat je advokaat hier niet in mee, neem dan gelijk een andere. Ik kan je wel een hele goede advokate adviseren die zich vast kan bijten in een zaak als dit.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door kiekiek »

Pascal schreef:Alimentatie kan ze eind deze maand uiteraard met terugwerkende kracht krijgen dat is voor hem en daar heb ik nooit moeilijk overgedaan.

Heb vanmorgen contact gehad met de raad van kinderbescherming maar die kunnen helaas niks voor me doen, moet contact opnemen met het AMK.
Dit heb ik nu dus weer gedaan en wacht op hun telefoontje.

Verder heb ik volgens mij mijn advocaat door mijn mail vanmorgen kunnen overtuigen toch actie te ondernemen.
Ik hoop dan ook dat ze dit gaat doen maar dat is nu nog even afwachten.

Moeder is kind gewoon psychisch aan het mishandelen.
Gisteren mocht ik hem weer bellen het begon vrij aardig hij klonk somber en ik vroeg hier na maar hij gaf er verder geen antwoord op.
Ik heb aan hem toch gevraagd wie die man was afgelopen zaterdag, hij mompelde een naam waarop ik vroeg wat?
Zijn antwoord, ik moet gaan doei en hoorde hem nog zeggen, hij wil weten wie..
En daarna werd er opgehangen.
Ik heb terug gebeld en kreeg te horen dat het nummer dat ik belde uitgeschakeld is.
Ondanks dat de rechter dus heeft gezegd dat we moesten communiceren en hieraan moeten werken sluit ze mij nog altijd overal buiten en kan ik dus maar 1x per week, de woensdag contact leggen omdat ze een nr heeft die ik niet heb en mail niet beantwoord.

Allemaal best frustrerend
Zo herkenbaar alles wat je schrijft en doormaakt Pascal. Deze hele exercitie heb ik 3 jaar geleden ook ´mogen´ meemaken. Ik heb me even geabonneerd op dit onderwerp om dit op de voet te gaan volgen. Wat hier al gezegd wordt klopt als een bus en was op een gegeven moment ook mijn leidraad om hier uit te komen en dat is:

Ontneem je hex iedere stok die ze kan vinden om jou te slaan.

Pas enorm op wat je verstuurd per mail of sms, verminder het het liefst drastisch. Voor je het weet gaat dit tegen jou keren gezien het feit dat je niet te maken hebt met een hex, maar met een megahex.

Heel veel sterkte man!
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wat kan en moet ik nu?

Bericht door kiekiek »

Heel wat wijsheden waar ik uit eigen ervaring toch op wil ingaan!
Bueno72 schreef:Advocaten zuigen je financieel leeg.
Ja, ja en nog eens ja ;)

Probeer een vaste prijs af te spreken met een advokaat en geen uurtarief. Beperk het contact tot het hoogst noodzakelijke en trap niet in de valkuil dat ze je extra procedures in proberen te slepen.
Bueno72 schreef: Ondertussen ben je maanden verder zonder er maar iets mee opgeschoten te zijn. Het contact tussen je zoontje en jou is dan inmiddels alleen maar meer verslechterd. Dan heb je kans dat de RvdK en BJZ er zich mee gaan bemoeien en deze instanties zijn corrupt, weet ik helaas uit ervaring maar heb nu na twee jaar klachtenprocedures de waarheid op tafel gekregen.
De driehoek RvdK-BJZ-rechtbank is corrupt bedoel je door elkaar werk toe te schuiven en je advokaat spint er garen bij. Het AMK is weer onderdeel van BJZ, eigenlijk de kliklijn van BJZ. Je denkt dat je een onafhankelijke partij spreekt, maar je spreekt al met BJZ ;)

BJZ is bij voorbaat een log, traag en arrogant apparaat, maar toch is het handig de volgende twee dingen te weten:

- BJZ (maar ook de RvdK) kijkt in eerste instantie of er een affectieve band tussen jou en je kind is
- BJZ vindt het in het belang van het kind verstandig is dat er contact met beide ouders is

Concentreer je op het eerste, wellicht wil BJZ jou en je kind een keer samen zien om te kunnen beoordelen of er een affectieve band is. Wees daar niet nerveus om, maar wees gewoon jezelf en geniet samen met je kind in bijzijn van een BJZ waakhondje die er bij zal zijn. Praat absoluut niet over je hex of over de scheiding, niet tegen je kind en niet tegen het BJZ waakhondje, hoe moeilijk het ook is! Wees rustig en kalm en toon belangstelling in je kind. Doe wat leuks met hem of haar.
Bueno72 schreef: In ieder geval is het goed om een vorm van contactbemiddeling aan te gaan. Ook al heb je het eerder afgekaatst, pak het nu weer op.
Als je door regeltje een heen bent gekomen, dan volgt vanzelf regeltje twee. Verwacht van BJZ geen snelheid, het zijn ambtenaren en lijst na een tijdje een schrijven in waarin ze schrijven dat de omgang goed gaat.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie