Schaken tegen Kasparov

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Schaken tegen Kasparov

Bericht door SvOekel »

Het spel dat je niet kunt winnen.

Mijn verhaal in een notendop: de "scheiding" nu twee jaar. Ons kind 3,5 jaar. 14maanden lang een halve dag in de week, nu de laatste 10 maanden (na tussentijdse uitspraak rechter) één dag in de week (7uur). Communicatie tussen ons is nul. In twee jr tijd heeft mijn ex geeneens één keer hallo of goedendag gezegd. Altijd is zij versterkt door familie (meestal de moeder) Vader mag er gelukkig niet meer bij zijn na herhaalde doodsbedreigingen. Miscommunicatie, verdraaiingen, valse beschuldigingen, aangiftes bij politie, dossiertje opbouwen bij de dokter/ziekenhuis/nightcare en intimidatie zijn aan de orde van de dag. Kinderalimentatie betaal ik al vanaf dag 1, hierin zit weliswaar wel nog wat ruimte maar eerst moet de omgang duidelijk zijn vastgelegd.
De omgang is al meerdere malen door haar stop gezet. Redenen....? Bedenk ze maar en hij zal er vast tussen zitten. Ja en ook die ene reden ja is onlangs aangevoerd. :(

Jullie moeten me geloven wanneer ik zeg dat ik haar nooit geslagen heb, geen heisa heb gemaakt op staart, geen nachtelijke gluurpartijen (ik hoop al meer dan jaar dat ze een nieuwe vriend zal krijgen), ik gewoon werk, geen strafblad heb en ik weet niet wat allemaal je kunt bedenken waarom mijn ex dan toch niet die omgang wenst.

Omgang

Op het moment zie ik onze zoon dus weer niet. Binnen nu en 3 weken kunnen we de nieuwe uitspraak van de rechtbank verwachten en het heeft er alle schijn van dat er een verruiming van de omgang in het verschiet ligt. Met zelfs het OG... Dit voelt zij natuurlijk ook, eerst heeft ze geprobeerd om onze dag te halveren met allemaal kul, toen bleek dat ik daar niet in mee ging kwam laatst de nieuwe aantijging... met als resultaat dat zij het in ons kind belang beter acht dat onze zoon even niet meer komt. Oplossing draagt ze aan dat ik ons kind wel bij uitzondering bij haar mag bezoeken.
Aangifte (art279 WBvSR) zit al ergens boven nummertje 10.
In de komende uitspraak zal ook een onderzoek van RvdK zitten maar heb me al laten vertellen dat je daar ook nog wel even op kunt wachten. Mijn advocaat raadt mij aan om deze omgangsweigering meteen de kop in te drukken middels en kort geding.. Significant detail: mijn geld is op!! En weet ook niet of €2800,- het waard is om de omgang weer op gang te brengen? Voor hoe lang??

Alimentatie

Nu dadelijk na de uitspraak omgang zal zij de procedure alimentatie weer leven in gaan brengen en verwacht een rechtsgang daarbij als iets onoverkomelijks.
Buiten de genormaliseerde kosten van ons kind voert ze talloze extra kosten aan. Voor nu geen probleem gezien mijn draagkracht, maar wanneer ik later een beter inkomen zal genereren en zij dat gaat inzien is een nieuwe procedure ali erg lucratief.
Om al deze advocaatkosten te financieren ben ik een bedrijfje gestart buiten mijn full-time baan om. Avonduren, weekenden en vakanties worden hier aan besteedt. Op de een of andere manier heeft ze hier lucht van gekregen en vraagt nu middels haar advocaat inzage in opbrengsten.

Mijn vragen:
Hoe krijg ik mijn omgang weer vlot?
Wat moet ik doen met mijn laatste geld? Kort geding of procedure alimentatie?
Is er een door de overheid gefinancierde lening te verkrijgen die mss wel aftrekbaar is op mijn draagkracht?
Het bedrijfje draait nog geen twee jaar. Inkomsten zijn erg instabiel. Is het verstandig om mijn KVKnr op te zeggen? En wanneer is daar de beste timing voor? Of zijn er andere wegen om mijn extra inkomen veilig te stellen?


We zijn nu twee volle jaren verder.. ik ben moe en uitgeput. De onmacht die ik nu voel en geloof dat niemand onze zoon bij mij kan terugbrengen. De extra uren die ik draai voor de financiering hou ik niet meer jaren vol. De gedachte dat door dit extra geld ik de komende 18 jr aan de ketting ga maakt me op zijn zachts gezegd verdrietig. Ben zo bang dat een rechter mij verplicht dit inkomen te blijven generen dat ik uiteindelijk door mijn knieën ga..
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door The Driver »

Je extra inkomsten kan je veilig stellen door je winst om te zetten in investeringen, andere auto, Laptopje er bij, arbeidsongeschiktheids verzekering ( voor een ZZPér al gauw € 600.- per maand. enz enz
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door Casper »

Binnen nu en 3 weken kunnen we de nieuwe uitspraak van de rechtbank verwachten en het heeft er alle schijn van dat er een verruiming van de omgang in het verschiet ligt.
Dan zou ik dat eerst eens afwachten. Als zij zich niet aan de nieuwe omgangsregeling houdt, kun je alsnog een kort geding starten. Procedure voor alimentatie mag zij ook aanspannen. In dat geval kun je zeer wel betogen dat de nieuwe inkomsten onzeker en instabiel zijn.

En houd moed: aan deze ellende komt een einde. Ook moeder is ooit moegestreden en zal inzien dat rust ook vaar haarzelf het beste is. En dan kom je er sterker uit.

En... Kasparov verloor heus ook wel eens een potje.... :P
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door SvOekel »

Hey Casper,

Ik wacht ook even totdat de uitspraak er is. Maar of ik er een kortgeding van maak?? Mijn advocaat zei max 15 uren werk hieraan + griffierkosten enzv. Komen we gauw aan €3.000,- Heb het geld echt niet meer.. Een geluk is wel dat mijn ex ook gewoon werkt en dus alles moet betalen.

Ik verwacht dus dat ze ook de alimentatie tot aan het gerecht wil uitvechten dus dat gaat ook nog wel een €2500,- kosten. Heb idd goede hoop dat mijn extra verdiensten niet bij te tellen zijn. Zou ook van de zotten zijn.

Kasparov verloor er dan toch te weinig..
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door ll2014 »

SvOekel schreef: Buiten de genormaliseerde kosten van ons kind voert ze talloze extra kosten aan. Voor nu geen probleem gezien mijn draagkracht, maar wanneer ik later een beter inkomen zal genereren en zij dat gaat inzien is een nieuwe procedure ali erg lucratief.
Over wat voor kosten heb je het hier dan? Er zijn niet zo heel veel kosten die de rechter bij bepaling van kinderalimentatie accepteert. Als voorbeeld wordt in het rapport alimentatienormen het volgende genoemd:
kosten van een
gehandicapt kind, kosten van topsport, privélessen en extra hoge schoolgelden
Verder stel je dat zij ook een inkomen heeft, dus ook draagkracht en aan de hand daarvan zal ze dus ook moeten bijdragen.
Tja, en als jouw draagkracht zo hoog is dat het voor haar lucratief wordt, hoef ik denk ik ook geen medelijden met je te hebben.
Heb je voor jezelf al eens berekend wat je alimentatie zou moeten zijn?

Ik zou zelf meer waarde hechten aan een goede omgangsregeling dan aan de financiële regeling. Op zich zijn de alimentatienormen die vanaf april 2013 gelden niet onredelijk.
Als je er zeker van bent dat je ex bij de rechter een procedure begint over de alimentatie, zal jij daar zeker kosten aan hebben, dat is helaas niet anders.

Als je vind dat je het geld voor een KG niet hebt, dan zou ik daar niet aan beginnen, de zaken die je daar zou willen bereiken zijn mogelijk ook in te brengen bij de alimentatieprocedure die je ex gaat starten.
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door SvOekel »

Onze zoon heeft een notenallergie, daarvoor moet ze allemaal speciaal eten kopen, moet ze extra veel reizen naar artsen en behandelaars. Dat kost haar extra €170,- per maand. :?

Oh maar ik wil ook niet onder mijn alimentatie uitkomen hoor. Ondanks dat ik ons kind met tijd en wijlen niet te zien krijg heb ik altijd iedere maand een bedrag overgemaakt. Ik verwacht dat dit bedrag uiteindelijk met een €80,- per maand zal stijgen wanneer de hoogte officieel bepaald is. Maar ik hoef me niet te laten uitzuigen door haar.. Buiten mijn werkweek klus ik dus legaal bij.. Zomervakantie?? heb ik alleen maar doorgewerkt om de rekeningen van mijn advocaat betaald te krijgen. Nu wilt ze in de toekomst dus dat ik dit blijf doen, niet voor mijn advocaat maar voor haar.. Terwijl ze zelf een veel beter salaris heeft dan ik. Ik maak me dus zorgen dat een rechter mij dadelijk verplicht om al mijn vakanties door te blijven werken omdat ik alleen dan aan mijn verhoogde alimentatie verplichtingen kan voldoen.

Ik wil best van de ene kant wel wat meer willen blijven werken.. Maar dan ook alleen maar dat ik dan ook eens met mijn kind op vakantie kan gaan in de toekomst.. (wat een absurde gedachte eigenlijk, een vader die met zijn kind op vakantie wil..)
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door ll2014 »

SvOekel schreef:Terwijl ze zelf een veel beter salaris heeft dan ik. Ik maak me dus zorgen dat een rechter mij dadelijk verplicht om al mijn vakanties door te blijven werken omdat ik alleen dan aan mijn verhoogde alimentatie verplichtingen kan voldoen.
Als zij een beter salaris heeft zal ze ook het grootste deel van de behoefte van je zoon moeten betalen, de nieuwe alimentatieberekening zit wat dat betreft best redelijk in elkaar.
Het probleem van uitzuigers is mij helaas maar al te bekend.
De hex van mij heeft in beroep voor elkaar dat ik in de hele behoefte van mijn zoon voorzie. Omdat hij slechts vier van de veertien dagen bij haar is en dus de meeste tijd bij mij is hoef ik "maar" 25% van de totale behoefte aan haar te betalen. Oftewel €137,50 voor 2 lange weekends bij haar.
Toch vind ze de uitspraak absurd en gaat kijken of er mogelijkheden zijn om in cassatie te gaan.... :evil: :evil:
Mijn draagkracht is ook gewoon voldoende en zij heeft een lage draagkracht, maar toch ook weer niet zo laag dat ze een gesubsidieerde advocaat krijgt.
Ik zou zelf niet eens willen dat ik helemaal niets bijdroeg aan de kosten van mijn zoon, maar sommige moeders hebben blijkbaar meer oog voor centen dan voor hun kinderen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door Rocco »

Hey Sjef, hoe hangt de vlag erbij inmiddels?

Als ik het zo lees hoe je je iig geen zorgen maken over dat je PA aan haar hoeft te betalen als ze een hoger loon heeft dan jij. Kun je geen PA van haar krijgen :P En in het kwaadste geval doe je KvK nummer weer weg. Probleem ook opgelost.
Het is strategisch gezien in het geval van alimentatie strijd altijd het beste om de inkomsten laag en de uitgaven hoog te houden. Dus in dat opzicht is je KvK simpelweg een slecht idee. Rechtbanken kijken namelijk naar cijfers en niet naar de uren inzet die je ervoor pleegt. Simpel gezegd het spelletje draait om wie er het meest zielig is zeg maar. :o

Maar waar jij het meeste last van hebt is dat je ex je een strijd met jou voert. Klassiek gevalletje van het kind als loper paard en toren tegelijk inzetten. Wat jij moet doen is terug schaken. En houd je doel voor ogen. Heb je een doel? Focus je daarop. Korte termijn doel, of wellicht je totale doel is wellicht om de omgang met je zoon te garanderen. Schaak daar bij dan op. Zorg er voor dat je onberispelijk bent in het gedrag van je zoon. Bereid je zitting goed voor. Voer aan bij de rechtbank dat je weet dat er dossiers zijn. Maar dat je geen inzage krijgt van die instanties. Er vanuit gaande dat je zelf ook contact hebt met die instanties, kun je ook niet in het belang van je zoon handelen. Geen contact met de instanties, direct gaan regelen. Maak veel contact in het belang van de relatie met je zoon.
Als je ex dossiers opbouwt bij allerlei instanties die nergens op gebaseerd zijn zou ik daar een draai aangeven in de trend van dat je geen weet hebt van deze dossiers. Omdat je ook simpel niet door die instanties of ex op de hoogte wordt gehouden. Je kunt je dan afvragen in welke mate de dossiers geloofwaardig zijn.
Wat je je moet afvragen, en de spiegel voor jezelf voor houden, wat sterkt je ex in het feit dat zij gelegitimeerd deze dossiers veilig kan opbouwen?
Heeft ze aanleiding? Welke bedrage heb jij hier aan geleverd? Met die info kun je schaken om de omgang met je zoon te bewerkstelligen. Je ziet dat ik niet schrijf dat je tegen je ex moet schaken.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Eric59
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2014, 11:54

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door Eric59 »

aan allen:
betr. hoger draagkracht ná de scheiding!
Volgens mij is de alimentatie ervoor om voor beide
een zoveel mogelijk gelijkwaardig levensstandaard zoals vóór de scheiding te waarborgen! (tevens destijds door onze mediator aangedragen).
Of dit keihard in de wet vastligt......... weet ik niet. :(
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Schaken tegen Kasparov

Bericht door Rocco »

Beste Eric laat ik je uit de illusie helpen.

Je kunt niet eenzelfde levensstandaard behouden obv hetzelfde inkomen van het huwelijk. Je moet er immers 2 huishoudens van gaan runnen.
En ja in de wet staat dat jullie na het huwelijk nog steeds een onderhoudsplicht hebben naar elkaar. Met als doel om dezelfde levensstandaard te behouden. Maar als je ex besluit alimentatie van jou te ontvangen en niet meer te gaan werken, dan kan niemand haar daar toe verplichten hoor. En voor alle situaties erna is de wet er vooral op gericht om de levensstandaard voor de "meest zielige ex" te waarborgen.
Dus als zij meer gaat werken, mag je hemel en aarde bewegen om aan te tonen dat zij ook daadwerkelijk meer verdiend. Maar pas, want wat als jij ook een opslag hebt gekregen, of het bent goedkoper gaan wonen, dan mag je misschien zelfs wel meer gaan betalen. Net zolang tot je ex haar alimentatiebehoefte tot 60% netto huwelijksinkomen is ingevuld.
Gaat zij minder verdienen dan kan zij zonder moeite de alimentatie in haar voordeel laten herzien. Ook dan geld dat je draagkracht op dat nieuwe moment weer wordt vastgesteld.
Het enige wettelijk vastgelegde speelveld is die van de door de rechtbank vastgelegde alimentatie.
Het gaat er bij mediation om, dat jullie als exen op een fatsoenlijke manier in de toekomst met elkaar kunnen blijven omgaan. Wees daar heel eerlijk over voor jezelf. Vertrouw jij je ex daarop? Het kan zijn dat je nog affectieve gevoelens hebt voor je ex, die je objectiviteit op dit moment nog beïnvloeden. Denk er goed over na of jij met je eigen mediation wil doorgaan. Je stelt de vraag niet voor niets in een forum als dit.
Denk er eens over na wat er gebeurd op het moment dat jij een nieuwe partner vindt. Als je gaat samenwonen gaat je draagkracht omhoog. Als je ex uit jaloezie gaat handelen heb je meer draagkracht dan daarvoor. Dan gaat je nieuwe partner indirect mee betalen aan je ex. Dus pas op met mediation. Zachte heelmeester...
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie