Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door SvOekel »

Hm.. Bedankt in ieder geval voor al de aandacht en antwoorden. Ga ik het toch nog maar even aan mijn lieve advocaat vragen. Welke methodiek hij van plan is te nemen.

Wat die extra inkomsten van mij betreft is idd als zelfstandige, naast mijn volledige baan. Nu het tweede jaar. Deze inkomsten bestaan uit zeer incidentele opdrachten, het kan goed zijn dat ik komend jaar geen enkele krijg en dan? Moet ik dan gewoon mijn verhoogde alimentatie blijven doorbetalen? Het kan toch niet zo zijn dat een rechter helemaal geen coulance biedt?
Hier heb ik ook nog een vraag voor. Zou ik een auto kopen en die dus zakelijk afschrijven dan krijg je natuurlijk bijtelling, deze bijtelling kun je daar alimentatie over betalen? Of wordt die bijtelling toch niet gezien als inkomen?
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door Rocco »

SvOekel schreef:Hm.. Bedankt in ieder geval voor al de aandacht en antwoorden. Ga ik het toch nog maar even aan mijn lieve advocaat vragen. Welke methodiek hij van plan is te nemen.

Wat die extra inkomsten van mij betreft is idd als zelfstandige, naast mijn volledige baan. Nu het tweede jaar. Deze inkomsten bestaan uit zeer incidentele opdrachten, het kan goed zijn dat ik komend jaar geen enkele krijg en dan? Moet ik dan gewoon mijn verhoogde alimentatie blijven doorbetalen? Het kan toch niet zo zijn dat een rechter helemaal geen coulance biedt?
Hier heb ik ook nog een vraag voor. Zou ik een auto kopen en die dus zakelijk afschrijven dan krijg je natuurlijk bijtelling, deze bijtelling kun je daar alimentatie over betalen? Of wordt die bijtelling toch niet gezien als inkomen?
Hey Sjef, het enige dat ik weet is dat als je alimentatie over het verhoogde inkomen wordt vastgesteld, je daar aan vast zit en je de "verpichting" hebt om dit inkomen te handhaven. Daarom zou ik er misschien zelf voor opteren om je kvk weg te doen en een andere constructie te zoeken.
Ik weet dat er regelmatig trucs worden doorzien als actie om alimentatie te ontduiken. Dus pas op met dit soort zaken. Je kunt het hogere inkomen beter niet hebben.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door kiekiek »

SvOekel schreef:
Wat die extra inkomsten van mij betreft is idd als zelfstandige, naast mijn volledige baan. Nu het tweede jaar.
De aanslag over 2013 heb je dan ongetwijfeld al gehad, maar dat weet je hex niet. Gooi het op een verzoek tot uitstel, zodat je nog geen definitieve aanslag hebt gehad.

Vervolgens download je het aangifteprogramma aanslag IB 2013, daarna voor de zekerheid even je internetverbinding verbreken en je gaat opnieuw die aanslag invullen en je manipuleert je overige inkomsten (netto winst) van je tweede inkomsten een stuk naar beneden.

Vervolgens uitprinten, programma afsluiten en internet weer verbinden ;)
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door kiekiek »

Rocco schreef:Daarom zou ik er misschien zelf voor opteren om je kvk weg te doen en een andere constructie te zoeken.
Inschrijving in het buitenland misschien? Luxemburg wordt veel gebruikt, maar voor zover ik weet heb je dan een adres nodig in het land zelf.
Rocco schreef: Ik weet dat er regelmatig trucs worden doorzien als actie om alimentatie te ontduiken. Dus pas op met dit soort zaken. Je kunt het hogere inkomen beter niet hebben.
Inderdaad lastig. Andere optie is nu uitschrijven, dan de zaak laten voorkomen en vervolgens weer inschrijven en weer aan de slag gaan.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door ll2014 »

kiekiek schreef:Door een nieuwe partner dalen je eigen woonlasten, waardoor er meer ruimte voor KA ontstaat.
Maar die woonlasten tellen dus sinds de nieuwe regeling voor de KA niet meer mee, wel voor de PA!
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door ll2014 »

SvOekel schreef: Of wordt die bijtelling toch niet gezien als inkomen?
Helaas wordt deze bijtelling ook gezien als inkomen
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door robb »

In de online rekenmodules moet je nog altijd de woonlasten ed ook invullen bij het berekenen van de kinderalimentatie. Alleen heb ik er meerdere geprobeerd en steeds komt er iets anders uit. Ik wil graag controleren of het voorstel van mij (ex)partner een beetje reeel is, het lijkt me zo hoog namelijk, maar kan er ook naast zitten en wil dan liever er geen punt van maken.
Wie weet welke onlinecalculator betrouwbaar is en een goed inzicht geeft ?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Zorgverzekering maximaliseren om draagkracht te drukken?

Bericht door ll2014 »

Je kunt zelf gaan rekenen met behulp van het officiële model van de tremanormen, het is niet echt simpel, maar ook weer geen onbegonnen werk, en je krijgt er meteen inzicht door.
Je advocaat wil je ook vast wel een berekening geven, maar dan hangt er wel een prijskaartje aan.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle online calculators, pas als je betaald krijg je ook een duidelijke berekening.
Begin anders eens met het bepalen van de behoefte van je kinderen, die is niet zo heel ingewikkeld, zie http://www.rechtspraak.nl/Procedures/La ... l-2014.pdf
Uitgangspunt is daar het netto inkomen zoals jij en je ex het samen ontvingen op het moment voor de scheiding.
Daar heb je niet met veel aftrekposten en dergelijke te maken, in het rapport staat
de daadwerkelijke inkomsten (uit arbeid, uitkering en/of vermogen), verminderd met de op dit inkomen drukkende belastingen en netto uitgaven inkomensvoorzieningen, zoals bijvoorbeeld de premie arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Als je het behoeftebedrag eenmaal hebt, kan je misschien al bepalen of het bedrag wat je ex jou toedeelt een reëel bedrag is of niet.
Plaats reactie