Brief van advocaat, wat te antwoorden

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
myway73
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:43

Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door myway73 »

Brief van de advocaat van mijn ex ontvangen (ze zit op toevoeging , we zijn al 3 jaar in strijd en volgens mediator / coach is er intensieve ouderschapsbegeleiding nodig wat ze weigert aangezien dit geld kost; elk voorstel van mijn kant wordt geweigerd; Opa en Oma mogen niet meer oppassen etc).

De brief bevat naast onwaarheden/leugens een voorstel voor een nieuwe omgang - ik zou er totaal 2 dagen op achteruit gaan. Mevrouw werkt immers nu niet meer en kan nu full time voor de kinderen zorgen. En als compensatie mag ik ze extra tijdens mijn vakantie ... ik heb 25 vakantie dagen...

Ik ben het hier niet mee eens, maar wil wel uit de continue strijd.

Wat kan ik het beste antwoorden op de advocaat ?

Er ligt nog steeds een voorstel van de coach voor intensieve ouderschapsbegeleiding wat ze weigert (maar dus wel via de advocaat -op toevoeging- haar zin blijft doordrijven).

- Huisarts is op de hoogte van de voortduurende strijd, doet niets
- Mediation (3e mediator) gestopt, de laatste probeerd nu hulpverlenings weg met intensieve ouderbegeleiding maar wordt geweigerd
- Hulpverlening (Jeugdzorg) ziet de strijd, doet niets want mevrouw weigert hulp
- Advocaat en Ex gaan door en door
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door Casper »

Leugens/onwaarheden hoef je niet op in te gaan. Zeg dat dit niet klopt / leugens zijn, en ga er verder niet op in. Kost alleen maar tijd en stress.

Als het voorstel niet acceptabel is, dien dan een tegenvoorstel in. Dat is namelijk wel belangrijk.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door EDA »

Casper schreef:Leugens/onwaarheden hoef je niet op in te gaan. Zeg dat dit niet klopt / leugens zijn, en ga er verder niet op in. Kost alleen maar tijd en stress.

Als het voorstel niet acceptabel is, dien dan een tegenvoorstel in. Dat is namelijk wel belangrijk.
myway73
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:43

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door myway73 »

Dank , ik zal een tegenvoorstel doen. Maar is er in NL nu niets te doen tegen een hex die maar dwars blijft alles blijft verdraaien. Iedereen staat erbij en kijkt er naar. Mijn spaarrekening is leeg... kost me bakken energie wekelijks. Er is geen week zonder gedoe.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door The Driver »

Ik kan eigenlijk maar 1 advies geven : Laat je niet meer manipuleren, zorg dat ze van jou afhankelijk wordt.
Draai de rollen eens om : Zeg dat je kinderen niet meer wilt zien, tenzij op jouw voorwaarden.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door EDA »

myway73 schreef:Dank , ik zal een tegenvoorstel doen. Maar is er in NL nu niets te doen tegen een hex die maar dwars blijft alles blijft verdraaien. Iedereen staat erbij en kijkt er naar. Mijn spaarrekening is leeg... kost me bakken energie wekelijks. Er is geen week zonder gedoe.
Lange adem, loslaten, procedure(s) bij de rechter, loslaten, loslaten, loslaten..
myway73
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:43

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door myway73 »

The Driver schreef:Draai de rollen eens om : Zeg dat je kinderen niet meer wilt zien, tenzij op jouw voorwaarden.
Zeg dat je je kinderen niet meer wilt zien ?

en
EDA schreef:Lange adem, loslaten, procedure(s) bij de rechter, loslaten, loslaten, loslaten..
heb er 3 achter de rug.
3 mediatiors ook omdat ik zag bij de bepaling van het ouderschapsplan dat het meer om rancune / normale communicatie gaat. De laatste mediator ziet dat er intensieve ouderschapsbegeleiding nodig is maar dit kost haar geld (geen toevoeging) en haakt dan af. Huisarts is op de hoogte maar kijkt er naar. Ondanks dat ook hij vind dat de kinderen schade ondervinden van dit alles...
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door EDA »

Uiteindelijk zal een rechter een beslissing nemen. ( Als je er niet met je ex uit komt. )

Als je ex geen mediator wil, dan komt er een mindere keuze door de rechter. OTS? UHP? Je vervalt dan in een ernstiger ellende.

Maar ziet je ex dat?

Alles wat je ex doet / niet doet telt op bij het lijstje.
En als dat allemaal weinig pro-kind is,......
Wat je kiest MOET pro-kind zijn. Nooit Pro-ouder.

Dus niet voorstellen je kids niet te zien. Dat wordt uitgelegd als dat je niet in het belang van je kids handelt.

Als mediation net werkt is bemiddeling bij een omgangshuis wellicht een middel.
Er zijn niet zo heel veel middelen die in procedures worden aangewend door rechters.
Rechter kan wel verplichten tot bemiddeling omgangshuis, maar niet dwingend ( nog ) mediation opleggen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door kiekiek »

The Driver schreef:Ik kan eigenlijk maar 1 advies geven : Laat je niet meer manipuleren, zorg dat ze van jou afhankelijk wordt.
Draai de rollen eens om : Zeg dat je kinderen niet meer wilt zien, tenzij op jouw voorwaarden.
Gevaarlijk hoor! Sommige hexen zijn er juist op uit om de band tussen vader en kinderen te verwoesten.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door The Driver »

Verklaren dat je de kinderen niet wilt zien, dient een hoger doel. Tien tegen één dat een rechter dan de RvdK en BJZ gaat inschakelen om je tot omgang te verplichten en daarmee de hex ook voor het blok gaat zetten om mee te werken. BJZ gaat vader dan zien als hulpbehoevende cliënt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door EDA »

The Driver schreef:Verklaren dat je de kinderen niet wilt zien, dient een hoger doel. Tien tegen één dat een rechter dan de RvdK en BJZ gaat inschakelen om je tot omgang te verplichten en daarmee de hex ook voor het blok gaat zetten om mee te werken. BJZ gaat vader dan zien als hulpbehoevende cliënt.
Met RvdK en BKZ in je casus geef je meteen je zelfbeschikkingsrecht uit handen.
Wijs is anders....
myway73
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:43

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door myway73 »

- De enige dag die vervalt ten opzichte van de huidige regeling is de donderdag. De dag die toch reeds wordt ingevuld door uw ouders. Het voordeel voor de kinderen (rust en vaste basis) mag niet ondersneeuwen ten opzichte van uw wens geen tijd met de kinderen te willen verliezen.
- Om het belang te onderstrepen is cliente ook bereid een concessie te doen, in die zin dat zij akkoord kan gaan met extra vakantiedagen bij u indien bovenstaand voorstel akkoord is.

>> 2 keer een donderdag minder ; vervolg is dat ze alimentatie gaat aanpakken
>> op de donderdag passen inderdaad tussen de middag opa en oma wel eens op ; nu mevrouw werkeloos is wil ze dit niet meer
>> hoezo met de vakanties , ik heb maar 25 dagen en de rest is al om en om verdeeld wat boven de 25 dagen komt waar ik dus ook oppas moet regelen
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door ll2014 »

Volgens mij mag je een regeling nooit eenzijdig wijzigen, als je het er dus niet mee eens bent wordt de regeling niet zomaar gewijzigd.
Als je ex de regeling dan toch gewijzigd wil zien zal ze naar de rechter moeten stappen, en wat er dan gebeurt is lastig te voorspellen.

P.S. Dat opa en oma oppassen is geen argument om de regeling te veranderen, contact met grootouders dient ook zo goed mogelijk in stand gehouden worden.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Brief van advocaat, wat te antwoorden

Bericht door robb »

Wat is een intensieve ouderschapsbegeleiding ? Wat houd het in ?

Myway: wat als ze wel weer gaat werken dan, mogen opa en oma dan wel weer oppassen ?
Plaats reactie