Hoe ver ga je in belang van kinderen

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Hoe ver ga je in belang van kinderen

Bericht door Jeroen2102 »

Ik mag me zeer gelukkig prijzen dat ik al enkele weken mijn kinderen dagelijks zien en spreek, wat voel ik me dan klote als ik de schrijnende verhalen hier lees, maar ik leef wel mee, gelukkig dat na een half jaartje vechten we beiden het verstand weer hebben gevonden.

Maar hoe ver ga je nu hiermee, de fiets van je kind is stuk, zelf ben je handig, maar maak je hem of denk je tegen je ex, de fietsenmaker zit om de hoek ?

De jongste heeft zwemles, het vriest, haal je hem op of denk je ga maar lekker fietsen tegen je ex ?

De relatie van je ex loopt op de klippen en ze zoekt steun bij je, je ziet haar veranderen in een zielig hoopje, eigen schuld denk je, maar hoe kan zij nu de kinderen goed verzorgen ??

Een dit is maar een greep uit de vele vragen waar ik dagelijks mee zit, ja ik geef nog om haar en ze blijft de moeder van onze kinderen, maar zij lijkt niet in te zien wat er aan de hand is en wat het doet met haar en de kinderen.

Hoe ver moet je betrokken blijven en wanneer komt het moment dat je moet zeggen: zoek het uit.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Hoe ver ga je in belang van kinderen

Bericht door robb »

Ik denk in hoeverre je zelf betrokken wil zijn. Als jij er geen problemen mee hebt lijkt het me prima toch. Wanneer je je echter gebruikt voelt of iets dergelijks zou ik het niet doen.
SvOekel
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2014, 08:49

Re: Hoe ver ga je in belang van kinderen

Bericht door SvOekel »

Ja dat is een goede stelling: hoe ver ga je?

Ik denk tot hoe ver je gaat van persoon tot persoon afhangt. Hoe zelf jouw eigen instelling is. Een vader die het niet zal doen.. is dit een slechte vader? Je moet dat geven voor je kinderen wat je kunt opbrengen. En probeer niet over je eigen grens te gaan. Als vader kun je niet perfect zijn en ik vind dat ook jij als ouder je makken en nukken mag hebben. Als de basis maar goed is, dat vind ik in mijn optiek het belangrijkste. Als ouder weet je wel wat je aan elkaar hebt en als dat niet helemaal duidelijk is, als je niet weet wat het antwoord gaat worden op je vraag dan stel je deze vraag buiten de aanwezigheid van je kinderen om. Zodat ze niet hoeven te horen: "uhh maak die fiets lekker zelf"

Ikzelf zou het wel allemaal doen trouwens, het gaat tenslotte om jouw kinderen en het blijft de moeder van jouw kinderen. Ikzelf zou het ook fijn vinden wanneer mijn ex flexibel is met het opvangen van de kinderen wanneer ik eventueel een uurtje langer zou moeten werken.

Het is de wisselwerking!!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Hoe ver ga je in belang van kinderen

Bericht door EDA »

Alemaal illusoir, die voorbeelden.

Wordt gewoon zo zuiver mogelijk, zelf, en handel conform je weten en gevoel op het moment dat je daadwerkelijk voor de keuze komt te staan.
Plaats reactie