Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
robp
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2014, 11:50

Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door robp »

Goedemorgen, na jaren gesteggel nu ook in aanraking gekomen met dwaze Vaders. Mijn vraag is concreet:
Ik betaal voor mijn twee kinderen gewoon alimentatie. Nu heb ik de frustratie al jaren geleden aan de kant gezet dat langs niet alles naar de kinderen gaat maar goed, als vader heb je geen recht om inzage te krijgen in waar de alimentatie heen gaat.
Nu met sinterklaas echter vier ik dat bij mijn familie, kinderen geloven niet meer en doen mee met de surprises en trekken lootjes. Iedereen betaalt €15,-. Normaal gesproken worden alle cadeau's voor vriendjes ed gewoon door haar betaald maar in geval van mijn familie is zij van mening dat ik dat moet betalen. Het bedrag is niet de wereld maar ik probeer grenzen bij haar te zetten aangezien ze alles wil bepalen. Heeft zij hier gelijk in?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door Casper »

robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door robb »

De grootste vraag is denk ik of het je waard is de discussie aan te gaan. Ik weet niet of er nog meer speelt, dan moet je zeker je grenzen aangeven, als het enkel dit is, zou ik wijzelijk mn mond houden.
robp
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2014, 11:50

Re: Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door robp »

robb schreef:De grootste vraag is denk ik of het je waard is de discussie aan te gaan. Ik weet niet of er nog meer speelt, dan moet je zeker je grenzen aangeven, als het enkel dit is, zou ik wijzelijk mn mond houden.

Ben ik met je eens Rob, helaas is dit zeker niet het enige dus vandaar dat ik en keer grenzen moet gaan aangeven.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door robb »

Dat begrijp ik. Misschien kun je een overzicht mailen van wat er wel onder het kopje kinderalimentatie valt ?
robp
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2014, 11:50

Re: Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door robp »

wij hebben daar zelf n ooit iets over vastgelegd. Ik hoopte dat dit wettelijk is vastgelegd.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door ll2014 »

Zoals in de link hierboven van Casper ook al is te zien vallen in principe ALLE NORMALE kosten van een kind binnen de alimentatie, tenzij er iets speciaal anders is afgesproken.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Welke kosten vallen niet onder alimentatie?

Bericht door robb »

De kinderalimentatie wordt hier waarschijnlijk heel laag vastgesteld, door de hoge vaste lasten die ik straks alleen moet dragen. Dat betekend dat mijn expartner veel meer betaald aan de kinderen dan ik. Heb er zelf niet veel moeite mee om voor een schoolreis of sport mee te betalen.
Plaats reactie