gescheiden en bezegelt met alleenstaande

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

gescheiden en bezegelt met alleenstaande

Bericht door sdwv »

meemee Geplaatst: 02 Jun 2006 12:31 pm Onderwerp: gescheiden en bezegelt met alleenstaande

--------------------------------------------------------------------------------
Hoe kan het dat een rechtbank tijdens een alimentatie zaak uitspraak doen over de status getrouwd of alleenstaand. Ik ben 5 jaar gescheiden en opnieuw getrouwd 3 jaar geleden. Mijn huidige vrouw is gestopt met werken om voor ons gezamelijke dochter te zorgen. Wij kunnen nu dus niet meer opdraaien voor de volle poet aan alimentatie.
De uitspraak van de rechtbank luidt.
Man moet behandeld worden als alleenstaande en zal ook van zijn salaris de volle 100 procent aan allimentatie moeten betalen. Zijn nieuwe vrouw zal voor 50 procent bij moeten dragen aan de vasten lasten en rest geld.
Hoe kan het dat als je op papier opnieuw getrouwd bent en je ook de verantwoording voor dit nieuwe gezin hebt je ineens wordt aangezien en aangezien zal blijven worden als gescheiden man en alleenstaand.
Waar is ons recht als mens gebleven om een nieuw gezin te beginnen en een nieuw leven. HOe kan het dat ik en mijn nieuwe vrouw voor altijd moet blijven boeten voor een beslissing die mijn ex 5 jaar geleden genomen heeft. En ga me niet vertellen dat de kinderen de dupe zijn want in mijn geval ben ik dit op dit moment. Zij is de lachende derde met zat geld en wel een nieuw gezin en een nieuw huwelijk.
Wie kan mij hier antwoord op geven.
Wij snappen niks meer van het rechtssysteem hier in Nederland.
En Ja in alle opzichten moeten de vaders altijd boeten.
Gesloten