Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daniel »

robb schreef:Het is toch verschrikkelijk, kan er niet bij dat ze spreken over 'belang van de kinderen' en er dan zo onzorgvuldig mee om gaan. Heb me hier duidelijk in vergist. Is het echt zo dat ze met 16 kunnen gaan waar ze willen, ik meende met 18 pas ?
klopt maar wij hebben het even uitgezocht kind kan zelfstandig zonder toestemming van ouders zich op een ander adres inschrijven dus als zij zichzelf dan overschrijft naar ons toe heeft moeder geen zeggenschap meer.
Ik vind het ook raar maar het staat echt op overal op internet diverse gemeentes nagezocht overal staat hetzelfde. GGD, maatschappelijk werk iedereen bevestigd dit ook nog (geen bjz en rvdk natuurlijk)

bv amersfoort
http://www.amersfoort.nl/4/digitaalloke ... foort.html

den haag
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... rgeven.htm

rijksoverheid
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eente.html

Wat ik dus raar vind is dat kinderen tot "18" jaar naar de verzorgende ouder hebben te luisteren maar ze mogen wel vanaf 12 jaar zelfstandig zonder toestemming een ID aanvragen. Hoe krom kan de wetgeving zijn (dit alleen even ter vergelijking)
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door ll2014 »

Klein nuanceverschil is nog even wat kan en wat mag.
Als een kind van 16 zichzelf overschrijft en de moeder maakt daar bezwaar tegen omdat in een door de rechter vastgelegde regeling iets anders is vastgelegd, zou ze dit mogelijk met succes kunnen aanvechten.
Sterker nog als moeder al eerder bij de gemeente duidelijk maakt dat er een gerechtelijke uitspraak ligt, dan zou het ook kunnen zijn dat de gemeente een aantekening plaatst dat het kind niet zonder een nieuwe gerechtelijke uitspraak kan worden verhuisd tenzij zij daarvoor tekent.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daniel »

ll2014 schreef:Klein nuanceverschil is nog even wat kan en wat mag.
Als een kind van 16 zichzelf overschrijft en de moeder maakt daar bezwaar tegen omdat in een door de rechter vastgelegde regeling iets anders is vastgelegd, zou ze dit mogelijk met succes kunnen aanvechten.
Sterker nog als moeder al eerder bij de gemeente duidelijk maakt dat er een gerechtelijke uitspraak ligt, dan zou het ook kunnen zijn dat de gemeente een aantekening plaatst dat het kind niet zonder een nieuwe gerechtelijke uitspraak kan worden verhuisd tenzij zij daarvoor tekent.
dat klopt maar er is geen omgangsregeling op papier er is gewoon afgesproken weekenden in overleg en vakanties is overleg. En met 16 jaar worden kinderen toch echt wel wat serieuzer genomen mag ik hopen en dan gaat ze sowieso studeren in alkmaar en dat is veel dichter bij ons dan haar huidige woonplaats.

En dat mag ze doen maar voordat de procedure is opgestart en uitspraak is is ze wellicht al 17. En 1 garantie kan ik wel geven dan weet ik zeker dat zowel ik als moeder niet weet waar ze is tot haar 18e en ik heb haar daar nu nog van kunnen weerhouden.... Maar weet zeker dat dat straks zeker niet meer lukt
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daniel »

Even ter aanvulling ik heb nog even het eea uitgezocht naar aanleiding van jou opmerking II2014

aangezien er geen officiële omgangsregeling op papier staat maar dat dit samen met advocaten is besproken. (was 10 jaar geleden nog niet verplicht) Kan moeder bezwaar maken en moet ze weer een wijzigen hoofdverblijf aanvragen. Dan word dochter natuurlijk ook weer gehoord.

En voor zover heb ik kunnen achterhalen als er in januari een beschikking komt dat ze niet mag verhuizen naar mij (waar ik zeker tegen in verweer ga) zal er niet instaan dat de uitspraak geldt tot ze 18 is. Ik en mijn dochter kunnen net zolang blijven procederen formeel en informeel tot moeder er genoeg van heeft. Wij blijven gewoon strijden tot het zover is dat dochter bij mij (en vrouw) woont.... Omdat dochter zelf dit heel graag wilt. Ze begint niet voor niets zelf een informele rechtsgang het is gewoon jammer dat er een formele rechtsgang nodig is...
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door ll2014 »

Daniel schreef:Omdat dochter zelf dit heel graag wilt. Ze begint niet voor niets zelf een informele rechtsgang het is gewoon jammer dat er een formele rechtsgang nodig is...
Ik herken het helemaal, mijn zoon heeft ook bij zijn moeder gevraagd of hij niet meer bij mij kon zijn en ik heb hex ook gevraagd om dit te bespreken, maar daar wou ze niets van weten.
Omdat in de beschikking mijn zoon tegen zijn eigen wens in het hoofdverblijf bij moeder kreeg, er ook een volledig belachelijk bedrag aan KA voor hex stond en de beroepstermijn nog niet voorbij was, was dat voor mij de reden om in beroep te gaan. Ik weet natuurlijk niet of het altijd opgaat, maar ik heb van meerdere kanten gehoord en ook zelf ervaren, dat een zaak in beroep veel professioneler wordt opgepakt. Daar zitten ook 3 rechters bij en mijn zoon kreeg ook zelf de keus om aan te geven wanneer hij gehoord wou worden, vlak voor de zaak of eerder. Hij wou graag eerder omdat hij dan niet met hex mee hoefde te rijden naar de rechtbank, en ik denk ook dat het misschien sowieso wel goed is dat het kind eerder gehoord wordt. Ik denk dat dat onbewust de rechters al aanzet tot het kiezen van een oplossing die kindgericht is.

Overigens wou hex zelfs tijdens de zitting nog niet toegeven aan de wens van mijn zoon, al had ze gezien het verloop al wel door dat het voor haar een verloren zaak was.
Een week na de zitting zei mijn zoon tegen mij dat hex gezegd had dat ze gesnapt had dat hij echt liever meer bij mij wou zijn.
Toch was ook dat nog geen reden om dat dan maar met onmiddellijke ingang te gaan doen, ze wou wachten op de uitspraak die uiteindelijk pas 3 maanden later kwam.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door robb »

Dan heeft ze duidelijk niet het belang van jullie kind voorop gesteld. Waar gaat dit toch altijd om ? gezichtsverlies? als een kind van die leeftijd het nhou zo goed kan aangeven, hoeven er toch geen rpoblemen te zijn ?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door ll2014 »

robb schreef:Waar gaat dit toch altijd om ? gezichtsverlies?
Ik kan eigenlijk niet anders bedenken dan om geld en machtsvertoon. Als zoon niet bij haar is, kan ze ook geen KA ontvangen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door robb »

Nee maar als zoon niet bij haar is, kost hij haar toch ook niks ? Dat is toch het idee van alimentatie ?
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door JCC »

Het idee van alimentatie is om zoveel mogelijk van de hoofdkostwinner zijn salaris legaal over te hevelen naar de gerechtigde partij. Daarbij doen, over het algemeen, alle normen en waarden onder voor de werkgelegenheid van het gross pro deo advocaten.

Een gerechtigde kan er financieel maandelijks gerechtelijk beter van worden als zij de omgang frustreert of minimaliseert.

Dit stukje van gelijkwaardig Nederland is een grote gore beerput. Meer leed is meer geld, over het algemeen ook bij omgangszaken.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daniel »

robb schreef:Nee maar als zoon niet bij haar is, kost hij haar toch ook niks ? Dat is toch het idee van alimentatie ?
haha robb maar daar gaat het niet om je denkt toch niet dat de KA besteed word aan het kind. Het meeste verdwijnt gewoon in haar eigen zak... en ja in krom nl is er bestedingsvrijheid zonder verplichting om te vertellen wat er met het geld gedaan word...
Ik ben het dus ook een met II2014 het draait om geld en macht...
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door ll2014 »

Ik denk dat het feit dat na de uitspraak van de rechter voordat ik in beroep ging, mijn voorstel om de gehele berekende behoefte op een en/of rekening te storten zodat beiden er gebruik van konden maken voor onze zoon, werd afgewezen en onmiddellijk via LBIO incasso naar haar eigen rekening werd afgedwongen, genoeg zegt....
Als ze dat voorstel had geaccepteerd was ik niet in beroep gegaan.
Zelfs nadat ze dus de volledige kosten op haar rekening kreeg vond ze het nog steeds normaal dat ik alles voor Robin betaalde op de verzorging van hem na als hij bij haar was.
Dat een rechtbank zulke beslissingen kan nemen geeft al aan hoe weinig zorgvuldigheid er op dat niveau is, pas bij een beroep blijkt uit het stellen van de juiste vragen dat een zaak ook echt is voorbereid.

En wat jij zegt over het doel van alimentatie klopt in principe helemaal, maar advocaat van hex durfde in haar pleidooi zonder blikken of blozen te stellen dat het doel van alimentatie was om de inkomens van beide gezinnen gelijk te trekken en kwam daar bij de rechtbank dus gewoon mee weg, er werd door de rechter gewoon mee ingestemd.
Toen ik stelde dat het dan misschien ook een goed idee was om te zorgen dat het werk gelijk verdeeld werd en zowel ik als hex dan allebei moesten streven naar bijvoorbeeld 30 uur werken per week in plaats van zij 20 en ik 40, werd gesteld dat ze daar niets mee te maken had en dat de zitting voorbij was.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door kiekiek »

Wat ik voor onmogelijk heb gehouden is vanmiddag gebeurd:

Mijn oudste zoon, waar ik al ruim 3 jaar geen contact meer mee heb, vooral door toedoen van mijn hex, nam vanmiddag contact met me op om te zeggen dat hij het contact wil herstellen. Zoals verwacht heeft mijn hex hier fel op gereageerd en is ze fel tegen ieder contact. Hij staat onder toezicht en is uithuis geplaatst.

Iemand nuttige ideeen?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daniel »

kiekiek schreef:Wat ik voor onmogelijk heb gehouden is vanmiddag gebeurd:

Mijn oudste zoon, waar ik al ruim 3 jaar geen contact meer mee heb, vooral door toedoen van mijn hex, nam vanmiddag contact met me op om te zeggen dat hij het contact wil herstellen. Zoals verwacht heeft mijn hex hier fel op gereageerd en is ze fel tegen ieder contact. Hij staat onder toezicht en is uithuis geplaatst.

Iemand nuttige ideeen?
denk dat je dit ook beter even in een nieuw onderwerp kan plaatsen niet iedereen leest het hele verhaal en misschien mis je dan mensen die je nuttige tips kan geven.

Ikzelf kan je helaas niet helpen maar hoop dat er snel daadwerkelijk contact komt tussen jou en je zoon. Succes
Plaats reactie