Berekening Alimentatie 2015

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
frog62
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2012, 16:29

Berekening Alimentatie 2015

Bericht door frog62 »

Om een inschatting te maken of een weg naar de rechtbank zinvol is om opnieuw de alimentatie te laten vaststellen ben ik opzoek naar iemand/bedrijf om tegen een vergoeding een berekening te laten maken.
Ik weet ongeveer wat mijn vrouw aan inkomen heeft dus kan opbasis hiervan een inschatting laten maken of het mij iets oplevert. Dus minder alimentatie te betalen of het zo te laten gezien de advocaatkosten de vermindering overstijgd..
alvast bedankt
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door ll2014 »

Als je jezelf wat verdiept in de tremanormen, is dat zelf ook best te doen.
frog62
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2012, 16:29

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door frog62 »

Dat geloof ik best maar ik kan het er op dit moment er even niet bij hebben om me daar in te gaan verdiepen. Vandaar maar vraag om advies
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door kiekiek »

frog62 schreef: Ik weet ongeveer wat mijn vrouw aan inkomen heeft dus kan opbasis hiervan een inschatting laten maken of het mij iets oplevert.
Het inkomen van je nieuwe partner hoef je niet te overleggen en telt alleen mee voor de verdeling van de gezamenlijke vaste woonlasten.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door ll2014 »

gaat het om KA of PA?
Inkomen ex partner is wel terdege van belang bij bepaling KA.
Woonlasten tellen daar juist niet mee, maar van beide partners moet de draagkracht worden berekend om te bepalen wie hoeveel bij moet dragen aan de behoefte van het kind.
Onze "vrienden" van LBIO leveren tegen betaling van 50 euro ook een berekening.
frog62
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2012, 16:29

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door frog62 »

Het gaat om KA.

Inmiddels woont mijn ex. officieel samen. Niet getrouwd. Volgens mij heft het inkomen van haar nieuwe partner GEEN invloed op de KA hoogte. Klopt dit?

2e. Ik heb het LBIO gebeld. gevraagd om een proefberekenung te maken met de door mij aangeleverde gegevens. dus mbv de schatting die ik maak van het inkomen van mijn ex vrouw.
Dit zouden ze niet doen. Mijn ex vrouw moet zelf de gegevens aanleveren. Dus een zogenaamde proefberekening maken doen ze blijkbaar niet.

enige idee waar ik dit kan doen of iemand die dat voor mij zou willen doen?
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door Voiceless »

Samenwonen heeft wel invloed op de woonlasten. Het inkomen van de partner niet.

Een advocaat kan een berekening maken, als je er zelf geen tijd aan wilt besteden.
frog62
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2012, 16:29

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door frog62 »

ik ben daar van op de hoogte maar ben dan meteen 400 euro kwijt dus wil de advocaat nog niet inschakelen en niet nodig volgens mij omdat het om een financiele iets gaat en (nog) niet juridisch.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door Thbafani »

Maar dan moet zij (ex) wel meewerken.

Als zij en dat kan afzonderlijk van jou haar gegevens naar het lbio stuurt dan kunnen ze voor 50€ een berekening maken.

Alle eenzijdige berekeningen zijn niet rechtsgeldig, tenzij het via een advocaat of rechter is gegaan en vastgelegd.
frog62
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2012, 16:29

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door frog62 »

Klopt wat je zegt maar mijn ex wil dat niet. Dus wil ik zelf een proefberekening laten maken. LBIO doet dat niet zoals eerder genoemd dus is de vraag wie dat kan doen voor een redelijke vergoeding.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door Thbafani »

Met de nieuwe wetgeving wordt het een stuk eenvoudiger om dit zelf te doen. Half januari komt de minister of expert groep alimentatie normen met een nieuw rekenvoorbeeld.

Maar als je ex niet mee wilt werken aan een nieuwe berekening dan zal ze het er ook niet mee eens zijn als je ineens komt met een ander bedrag berekend op een inschatting. En omdat het dan ook niet rechtsgeldig is sta je nergens.
frog62
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2012, 16:29

Re: Berekening Alimentatie 2015

Bericht door frog62 »

Klopt wat je zegt. Ik noemde al eerder dat het voor mij belangrijk is of het financieel voordelig voor mij wordt wanneer ik een weg via de rechtbank ga lopen.
MAW:
1. berekening laten maken van de eventuele reductie van kinderalimenatie volgens het nieuwe rekenmodel. dit op basis van een schatting vh het inkomen van mijn ex vrouw.
2. Kosten bepalen van de rechtsgang.

Op basis hiervan kosten versus baten. dan besluiten om de kinderalimentatie hoogte zo te laten of een advocaat inschakelen en de rechtsgang te gaan bewandelen.
Plaats reactie