Ineens een andere behandelend rechter.

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Istar
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 mei 2014, 10:03

Ineens een andere behandelend rechter.

Bericht door Istar »

Hallo,

Even ter info:

In het voorjaar heeft mijn vriend een eerste zitting gehad inzake wijziging hoofdverblijf (verzoek was al ingediend in november 2013). Deze rechter hebben we wat jurisprudentie van gelezen en dat beviel ons goed. Ze ging niet klakkeloos mee in wat de Raad haar voorschotelde en heeft zelfs een x een advies in de wind geslagen; het leek er echt op alsof zij wel in het belang van het kind handelde!

Nu een paar weken terug was de tweede zitting, raad heeft zonder verdere motivatie besloten dat hoofdverblijf bij moeder moet blijven maar wel een hele waslijst aan zorgen die daar bij komen kijken. Terwijl wij heel positief in het verhaal naar voren kwamen en er over onze situatie als hoofdopvoeders helemaal geen zorgen waren. Ook moest moeder een zeer intensief hulptraject gaan volgen om aan de behoefte van de kinderen te kunnen voldoen. Van dit alles is ruim een half jaar na het rapport nog helemaal niets op gang gekomen en ook het schoolverzuim is weer ernstig te noemen.

Toch krijgt moeder wederom een half jaar de tijd om de situatie te verbeteren (zoveelste kans) en is de zaak aangehouden. De raad moet over een half jaar weer opnieuw onderzoek doen.

Nu krijgen wij de tussenbeschikking thuis en wat blijkt (vriend is denk ik niet zo van de gezichten want het is hem niet tijdens de zitting opgevallen), de rechter is ineens een hele andere dan die de eerste zitting in het voorjaar behandelde. Ook de tussenbeschikking staat vol met bullshit en onwaarheden, heel anders dan wat er tijdens de zitting is besloten en behandeld.

Nu kunnen we er achteraf natuurlijk niet veel mee, maar ik vroeg me toch af... gebeurd dat nou vaak dat een andere rechter zonder dit vooraf te melden een lopende zaak ineens gaat behandelen? Ik heb echt het idee dat deze rechter voor ons wel eens in het nadeel kan zijn. Kan het nu over een half jaar weer een andere rechter zijn? Of zal dat dan wel 1 van de 2 zijn?
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Ineens een andere behandelend rechter.

Bericht door Voiceless »

In beginsel is er steeds een andere rechter.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ineens een andere behandelend rechter.

Bericht door The Driver »

Elk district heeft een team van familierecht-rechters, die overleggen onderling ook, maar echt heel vaak krijg je dus bij elke zitting een andere rechter, die er zelf toch weer een andere mening op na houdt.
Plaats reactie