Jeugdzorg

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Jeugdzorg

Bericht door PaNo »

Het lijkt me een eenvoudig antwoord op een nog makkelijkere vraag....

Kan jeugdzorg met verplichten in te gaan op een uitnodiging tot gesprek met hun ondanks het feit dat er geen enkele reden zou zijn om mijn opvoeding/omgang met mijn kinderen (gezag:ja / inwonend:ja ) in twijfel te trekken ?

Kan de hele wereld 'zorgen' verzinnen om zodoende bij jeugdzorg een belletje te laten rinkelen ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Jeugdzorg

Bericht door The Driver »

Volgens mij kan je Bureau Jeugdzorg nergens toe verplichten
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Jeugdzorg

Bericht door PaNo »

Ik zou deze middag op kantoor een gesprek hebben, waarvoor uitgenodigd.

Heb reeds gemeld niet op deze afspraak in te kunnen gaan, gaarne een schriftelijke uitnodiging met gedegen motivatie tegenmoet te willen zien en zal hierna zelf een voorstel voor een nieuwe datum hun doen toekomen.

Echter nog steeds de bedenkelijke vraag : wat als ?

Ik heb al een verleden achter de rug waarbij ik op grond van valse beschuldigingen tot van alles en nog wat verplicht ben onder een 'vrijwillig' karakter. Hierbij zijn zelfs al mijn klachten gegrond verklaard, dossiers herschreven, etc.

Hoe is het dan toch mogelijk en wat moet een mens ermee dat jeugdzorg me 'lastig' valt.....!!!!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Jeugdzorg

Bericht door EDA »

De jungle van de jeugdzorg
Een overlevingspakket voor ouders
Truus Barendse


Zeer informatief boek!!

Pas op met BJZ.
Zodra ze lucht krijgen van een probleem, is de mogelijkheid voor BJZ daar om daarvoor de ouders verantwoordelijk te stellen, met mogelijk OTS en uithuisplaatsing als gevolg. En zie dan maar weer je kids terug te krijgen.
Geef ze geen brandstof, voedt het niet. Lees het boek en bereidt je goed voor.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Jeugdzorg

Bericht door NogEenPap »

@PaNo,

Ik heb zelf een keer tegen jeugdzorg gezegd toen ze een gesprek met mij wilden dat ik koos voor de rust voor mijn kind en ze met ale liefde telefonisch te woord wilde staan maar niet langs zou komen.

Je bent dus niks verplicht maar of het verstandig is kun je zelf het beste beoordelen.

In mijn geval werd letterlijk in het dossier / verslag gezet wat ik door de telefoon had gezegd tegen ze. Tweede keer ben ik wel gegaan en werd het dossier afgesloten na 2 gesprekken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik toen wel twee bekwame mensen tegenover mij had zittten die heel reëel waren
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Jeugdzorg

Bericht door The Driver »

Van elk telefoongesprek wordt een verslag gemaakt, daarom nooit geen telefoongesprek voeren, altijd alles schriftelijk proberen te doen.
Dan staat er later weer wel in de contactjournaals, dat elk gesprek en overleg geweigerd wordt en dat er alleen maar schriftelijk contact mogelijk is, maar ja elk voordeel heeft ook zijn nadeel en andersom.

Je kan ze ook uitschelden wat je wilt, in de contactjournaals staat dan altijd alleen maar "" scheldwoord "" hahahahaha
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Jeugdzorg

Bericht door PaNo »

In ieder geval zojuist gebeld door Jeugdzorg waarbij men mij een nieuwe uitnodiging zal sturen met een duidelijk omschreven reden voor dit gesprek.

Ik heb wel een ideetje wat de reden hiervan is........LarieKoek, en dan wel die smakelijke koekjes he
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Jeugdzorg

Bericht door PaNo »

Maar ja,

Vraag me nog steeds af wat je aan kan/moet met lariekoek verhalen van derden die ik allen aantoonbaar terzijde kan schuiven ? En waar verhaal je je schade.....

Kun je als 'ideale' vader met een o zo ideale 'moeder' de rest van je GodsGanze leven voor de deur van jeugdzorg blijven zitten ?

Wie o Wie brengt me dan mijn bakkie koffie !
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Jeugdzorg

Bericht door The Driver »

Men voert geen gesprekken bij Bureau Jeugdzorg, het is altijd minimaal een verhoor, let daar goed op. Ga geen verhalen zitten vertellen, lees de boekjes en vertel ze niets meer.
RoyW
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2012, 12:52

Re: Jeugdzorg

Bericht door RoyW »

Een gesprek kan geen kwaad, zolang je maar nadenkt bij wat je zegt.
Als er volgens jou geen enkele reden zou zijn voor een gesprek dan hoef je je geen zorgen te maken.
luister naar wat ze hebben te melden geef een kort antwoord (wel eerlijk uiterraard)
en weg wezen daar.

ik heb heel internet uitgeplozen over meningen over jeugdzorg en die zijn bijna altijd hetzelfde. (ook veel andere instanties trouwens)

1. ze grijpen onterrecht veel te hard in.
2. ze doen niks als er echt iets moet gebeuren.
3. ze geloven meestal gelijk de moeder in relationele problemen en de kinderen
en gaan uit van verhalen niet van bewijzen.

De 2e en 3e heb ik ervaring mee.

Als de reden straks bekent is bij jou en de reden nergens op slaat, kun je altijd aangeven (schriftelijk) dat je daar niet op in wil gaan door de hoge onzingehalte en er geen reden voor ziet een gesprek aan te gaan.

zo zie ik het. maar de keus is natuurlijk bij jou.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Jeugdzorg

Bericht door PaNo »

Een Update....

Ondertussen door een Wob verzoek het complete dossier van mijn gezin in handen weten te krijgen. Bijzonder dat de eerste gezinsvoogd destijds mij op zaken aansprak waarop ik weerwoord heb gegeven echter geen enkele notie hiervan in de contact journaals. Terwijl juist DIE gesprekken leidraad zijn geweest voor verdere bemoeienis. Met andere woorden : geen rapportage waaruit men 'zorg' zou kunnen concluderen.

Tevens bleek uit het dossier dat er in korte tijd twee zorgmeldingen via de politie gedaan zijn. Ik schijn namelijk een nogal agressief baasje te zijn. Bijzonder hierin was dus dat ik geeneens ten tijde van deze zorgmeldingen aanwezig was in dit kikkerlandje. "Beam me Up Jeugdzorg". Ik heb, met dossier in handen en op advies van een der dwazere vaders, bij de politie een verzoek tot 'ontastbaar bewijs' gedaan. Hoewel meneer agent zijn wenkbrauwen fronste is hij, blijkbaar een goed gezinde diender, meegegaan in mijn verzoek omdat ik 'm duidelijk kon laten zien dat ik onmogelijk reden tot zorg destijds kon zijn. Jeugdzorg heeft dus twee meldingen in het dossier vanuit justitie op moeten nemen waarin de eerdere zorgmeldingen onderuit gehaald zijn. Meneer agent schrok enigszins van de hele gang van zaken en gaf duidelijk te kennen dat hier een taak van de politiek ligt.

Aangezien mijn goede naam als gedreven vader door de mangel gehaald is, kan elke medelander mij, op grond van de jeugdzorg bellen en toeters, blijven mangelen. Zo ook mijn borderline vrouwtje, hoewel dit laatste een hele mooie wending heeft genomen, hopelijk voor eeuwig. Hierbij komt echter wel kijken dat meneer agent op de hoogte is en dus een volgende keer die stap van waarheidsvinding in handen neemt alvorens Jeugdzorg te informeren. Ik zal voor jeugdzorg in dit proces betrokken worden.

Wat ik nu wil.........Achterover hangen op de bank met een prachtig gezinnetje...Hiervoor blijkt echter wel noodzakelijk dat die rotte appel, op welke wijze dan ook, terecht gewezen zal worden.

Wordt wellicht keer op keer vervolgd, loopt op dit moment een verzoek bij de bestuursrechter om jeugdzorg te wijzen op het formuleren van beleid zonder wetmatige motivaties/gronden..

Ik raad eenieder aan om dossiers op te vragen (compleet), wel weerwoord bij meneer agent te laten horen, vertrouwenspersonen mee te nemen op gesprek met instanties, etc.

Bizar verhaal, geloof mezelf geeneens.......
.
"Kan er niemand me vertellen dat ik alles heb gedroomd"

PaNo
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Jeugdzorg

Bericht door The Driver »

Ach PaNo, het kan altijd erger.

Bij mij had men verzekerd, dat het aantoonbaar liegen van een gezinsvoogd bij een rechtzaak voor de kinderrechter een absolute doodzonde is, niets is echter minder waar. Je staat echt met de oren te klapperen hoe men bij een dergelijke situatie de leugen probeert goed te praten en de kinderrechter slikt het allemaal.

Wij, als ouders waren eindelijk akkoord gegaan met de eis van BJZ voor een klinische gezinsopname bij een GGZ kliniek, schijnbaar was men daar bij BJZ van geschrokken, want het zou gevolgen hebben voor de UHP, de gezinsvoogd verklaarde voor de kinderrechter dat hij gebeld had met deze kliniek en men had hem verteld, dat deze afdeling zou gaan sluiten ( zei de gezinsvoogd ). De gezinsvoogd had ons dat al eerder gemeld en dus had ik daarvan bevestiging gevraagd aan die kliniek. Krijg ik juist die ochtend van de zitting een mailtje met de bevestiging, dat deze afdeling helemaal niet ging sluiten. Dat mailtje heb ik uiteraard uiteraard uitgeprint en meegenomen naar de zitting. Het hoofd van de gezinsvoogd werd zo rood als een biet en dan zegt hij gewoon tegen de kinderrechter, dat hij het dan verkeerd had begrepen.
Nou en dan sta je daar dan.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Jeugdzorg

Bericht door PaNo »

Liegen, woorden anders interpreteren, verzinnen, geen waarheidsvinding en klakkeloos overnemen.

Heb zojuist een dossier van maatschappelijk werk in handen gekregen, welk jeugdzorg opgenomen heeft in het dossier echter niet aan mij uitgereikt, waarin vermeld wordt dat ik als DEALER gezien kan worden.

Bijzondere ontwikkeling, een maatschappelijk werkende heeft het onmogelijke fatsoen gehad om, zonder mij ook maar ooit gesproken te hebben, te rapporteren dat ik zou handelen in harddrugs ! Zal deze middag met een zak meel en een flinke spiegel voorzien van scheermesjes daar op kantoor verhaal gaan halen. Bijzonder dat dit rapport niet in opgenomen was in het dossier welke ik van jeugdzorg heb ontvangen. Oftewel, heeft men bewust delen NIET aan me uitgereikt. Nogmaals Jeugdzorg hierop gewezen, antwoord volgt nog.

Nu wil ik dus maatschappelijk werk met dit rapport confronteren en vragen waarop dit gebaseerd is.

Zo blijkt elke dag weer een stukje van deze puzzel op zijn plek te vallen. Kan behoorlijk pissig worden van dit soort grove achterbakse leugens. HOE HAALT IEMAND HET IN ZIJN BOLLE KOP OM DERGELIJKE BESCHULDIGINGEN TE UITTEN !

PaNo
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Jeugdzorg

Bericht door The Driver »

Niks confronteren, niks antwoord afwachten.

Direkt aangifte wegens laster en smaad, zowel tegen de instantie als tegen de persoon wie het ondertekend heeft.

En gewoon de naam van die persoon en de instantie ( naam en adres ) hier op deze site zetten.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Jeugdzorg

Bericht door NogEenPap »

@PaNo

Volstrekt fout natuurlijk die rapportage van BJZ staan ze helaas om bekend dat ze elke leugen (gericht tegen vader) als waar aannemen maar heb je jezelf wel de vraag gesteld waar de bron ligt van die onzin.

BJZ doet niet aan waarheidsvinding klopt maar het verzinsel komt ergens vandaan.
Sterkte!
Gesloten