kinderalimitatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
gerard45
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2012, 16:21

kinderalimitatie

Bericht door gerard45 »

hallo ik ben gerard en nieuw hierzo
zal me levens verhaal nu nog maar niet opschrijven.ken er beter een boek overschrijven

nu zit ik met 1 vraagje

ik betaal aan mijn dochter vanaf haar 18e jaar kinderalimitatie [elke maand loonbeslag] heb een vaste baan en ben opnieuw getrouwd vorig jaar en mijn nieuwe vrouw heeft 4 kinderen uit haar vorige huwelijk.........[mijn nieuwe vrouw krijgt trouwens voor haar 4 kids geen dubbeltje alimitatie van haar ex man ook vreemd]
maar ze is nu 20 1/2 jaar oud mijn dochter..........en nu ook zwanger en ze woont samen[sinds juni 2011 met haar vriend en die werkt 38 uur per week........mijn dochter heeft nu sinds kort [febr 2012] een uvw uitkering ofzo...omdat ze kan niet werken en werk zoeken omdat ze zwanger is ????

ik heb al ruim 3 jaar geen contact meer met haar..ze zegt me vader is dood ..nou maar wel me geld willen blijkbaar...

nu kreeg ik gisteren te horen dat ze gaat 10 mei trouwen...
waarom moet ik eigelijk kinderalimitatie betalen....
ze word 8 juli 21 jaar stopt het dan.....ik snap van al die wetten niks meer

groeten gerard
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: kinderalimitatie

Bericht door EDA »

FF langs het Juridisch Loket, voor gratis rechtshulp?
Dan weet je van een jurist hoe het wettelijk zit..

Wellicht kun je daarna juridische stappen zetten.
In elk geval ben je er in July van af. Dan is ze 21.

Succes en welkom,
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kinderalimitatie

Bericht door Casper »

Gerard, inderdaad ben je er op 9 juli vanaf. Voor de maand juli hoef je dan nog maar 8 dagen te betalen.

Door het huwelijk van je dochter wordt haar a.s. echtgenoot onderhoudsplichtig voor haar. Dat is dus een reden om de alimentatie te verlagen. Het zou redelijk zijn om aan haar een verlaging voor te stellen en het zou redelijk zijn voor haar om dit te accepteren. Als ze die redelijkheid niet op kan brengen zou je naar de rechter moeten stappen om de verlaging af te dwingen, en dat lukt je niet meer voor juli. Wel jammer dat het zo moet lopen hoor!

En ik zou je ook aanraden om langs het Juridisch Loket te gaan, ook om te kijken of je huidige echtgenote toch geen recht heeft op kinderalimentatie. Dat kan nog ingewikkeld zijn, als haar ex-man geen of lage inkomsten heeft. Je kunt het ook voorleggen op http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/.

Succes!
gerard45
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2012, 16:21

Re: kinderalimitatie

Bericht door gerard45 »

Bedankt voor jullie antwoorden

ja inderdaad het heeft ook geen zin meer...ze word 8 juli 21 jaar....dus als het goed is moet het dan stoppen.

mijn vrouw heeft het juridische loket gebeld in alkmaar en die hebben haar doorverwezen naar een advocaat in alkmaar

kost ons 600 euro en ze kon ons niet verzekeren dat de ex man van mijn vrouw wel draag krachtig is om de kinderalimitatie te kunnen betalen..

hij verdient 1.350 euro netto per maand daar is zijn zorg premie al van af ,want die is collectief bij zijn baas
ze huur is 280 euro per maand.....

we weten nu nog niet wat we moeten doen..

fijne dag allemaal en groet gerard
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kinderalimitatie

Bericht door Casper »

Wat je altijd kunt doen is de ex-man van je echtgenote een voorstel doen. Misschien wil hij best wel wat bijdragen.

Ik wil maar zeggen: het hoeft niet allemaal via de juridische weg te gaan.
Gesloten