Kinderalimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Kinderalimentatie

Bericht door Pinda32 »

Aan allen,

Ben er weer Maar nu de vraag. Word er ook gekeken of de moeder meer kan werken? Want wat wil het geval kan niet teveel zeggen, maar als het kind niet meer naar opvang gaat en de moeder deze dag vrij neemt en een andere dag in het weekend werkt. Dan kan ze toch ook prima die en dag naar de opvang laten gaan en ook die dag in het weekend werken.
In mijn ogen is het niet kunnen/ of niet willen. En ja ik wil betalen wat ik al doe voordat er uberhaupt werd gesproken over KA. Toen er nog geen (haat) oorlg was. Ik maakte netjes geld over om en nabij de 200 euro.

Antwoord graag op deze vraag? Dank alvast voor de adviezen en tips.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Kinderalimentatie

Bericht door Casper »

Ha Pinda,

van moeder mag zeker verwacht worden dat zij een zo hoog mogelijk inkomen verwerft. Rechters zijn daar echter erg terughoudend in als de moeder voor het jonge kind zorgt. Moeder hoeft maar te piepen dat ze het niet aankan en dan accepteert de rechter dat. Dus ik denk dat een rechter een extra dag in het weekend werken niet snel zal opleggen.

Als jij een case kunt maken dat zij dat heel goed zou kunnen doen, bijvoorbeeld omdat ze het altijd gedaan heeft en het kind toch naar jou toe gaat op die dag (in het kader van de omgangsregeling die jij voorstelt), dan moet je het zeker wel proberen.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Kinderalimentatie

Bericht door Pinda32 »

Casper,

Moeder heeft in het verleden altijd in het weekend gewerkt maar zij wilde het aanpassen op het gezin. Omdat ik altijd in het weekend vrij ben had ze het zo geregeld dat ze doordeweeks ging werken en weekend vrij was. Wat wil het geval zij heeft ons kind van de kinderdagverblijf gehaald. Nog ingeschreven is maar er geen gebruik van maakt.(zonde van het geld en tijd) maargoed dat betekent dus dat ze die bewuste dag in heeft geleverd en in het weekend is gaan werken. Dus het kan wel!
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Kinderalimentatie

Bericht door Pinda32 »

Heb tevens schriftelijk bewijs van haar uren die zij werkt. Als je daar de dag opvang erbij telt kan ze dus langer werken.
Gesloten