Als liefde opbloeit !

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Als liefde opbloeit !

Bericht door PaNo »

U ondergewaardeerden,

Alsof den Duvel d'r mee speelt....

Mijn aanstaande ex, wil eigenlijk van dat predikaat aanstaande ex af. In haar heldere moment weet ze in tranen aan te geven eigenlijk niet te willen scheiden, wil onder behandeling Psychiater (Bordeline), relatie therapie, etc.

Kan zeggen dat ik (blind als iets) nog steeds stapel gek op dat kreng ben, ondanks de valse beschuldigingen, dreigementen, etc.

Geven jullie nou eens je mening, zou je weer wellicht dezelfde fout maken door alles rustig aan te pakken ? Waar zou je beducht voor zijn, etc.

PaNo
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Als liefde opbloeit !

Bericht door Pinda32 »

Beste PaNo,

Als ik in dezelfde situatie zou komen als jij. Dat zij het toch weer wil gaan proberen. Zou ik daar wel wat eisen aan gaan stellen. Het is ten eerste hartstikke mooi dat ze het wil proberen. Ten tweede regel alles rondom jullie kind(eren) Want je wil never never NEVER nooit meer je kind(eren) aan geruzie en getouwtrek blootstellen. Kind(eren) staan op 1!!
Ook ik ben nog stapelgek op me ex ondanks alle shit die ze over me spreekt. Raar he?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Als liefde opbloeit !

Bericht door EDA »

Je hebt liefde en Liefde.
Waarop is jullie contact gestoeld?
Is het (seksueel)verlangen of is het vriendschap?
Zitten haar aantrekkelijke kanten bij haar van binnen, of aan de buitenkant?
Is je mogelijke beslissing om "het weer te proberen" ingegeven door redenen, of is het een gevoel dat je onvermijdelijk weer samen brengt?

Kijk, het beste is het om samen verder door 1 deur te kunnen. Maar kan dat ook?
Kan dat een nachtje, of kan dat een jaar?

Ik zou kijken of je voorlopig op vriendschappelijke basis samen verder kunt.
Dan mogen daar geen valse beschuldigingen en zo meer voorkomen en wordt er vooral beslist en gekozen in overleg en ten gunste van de kinderen in kwestie.
Je bent niet voor niks in de huidige situatie verzeilt geraakt. Er is dus altijd wat te leren.

Het beste voor kinderen is het opgroeien in een gezin.
Maar JIJ bent er als persoon, als mens, ook nog.
Dus is het ook zaak te weten wat JIJ wilt en of jij, wat nu voorligt, ook werkelijk wilt.
Daarom is het belangrijk voor jezelf vast te stellen of het de l of de L is. die je leidt.

Sterkte dus.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Als liefde opbloeit !

Bericht door JCC »

Zeker het beste voor de kinderen, maar waardoor is het zover gekomen zoals het nu is?

Ik zou het geen 2e keer proberen, zonde van de tijd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Als liefde opbloeit !

Bericht door TrotsePa »

Lastige persoonlijke vraag is het. Ik merk na het kg dat ze in de bus gekregen heeft ineens vol van besef te zijn wat er is gebeurd. De vragen die ik dan nog steeds bij haar heb is: beseft ze echt alles? Waar heeft ze geen en waar heeft ze wel spijt van? Je moet naar mijn idee wel evalueren wat er gebeurd is. Daarnaast moet je je ook afvragen hoe het toch zou kunnen zijn als de kinderen voor 't eerst naar school gaan, naar de middelbare school gaan, of uit huis gaan. een betrokken toch afstandelijke verhouding zou ik kiezen; maar het blijft persoonlijk en lastig.
Ik maak er hoe dan ook geen haastwerk van
Gesloten