Dilemma!!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
indifairey
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2012, 12:36

Re: Dilemma!!

Bericht door indifairey »

@eda, sorry dat ik het zeg, maar als je alles leest, heb je dus ook gelezen dat ik al 2 keer een mediaton traject heb geprobeerd en daaraan niet meer begin, omdat hij niet over de zoon praat, maar over hoe slecht ik wel niet was voor hem en dat hij mij vanalles verwijt....
Misschien is de verwoording bang te groot, ik ben niet bang voor hem, heb na 6 jaar eindelijk weer alles op de rit kwa geestelijke conflicten met mezelf,[lees omdat ik de scheiding voelde als falen van mijn kant] financieel heb ik alles eindelijk weer op de rit en ik vertik het mijn ex te laten bepalen over mijn leven, dat hij zich met onze beider zoon bemoeid alla dat zij zo en daar moeten ik het mee doen totdat de zoon 18 jaar oud is na zijn 18de is het aan onze zoon te bepalen wat of hoe hij zijn leven inkleed. En heb ik geen verantwoording meer af te leggen aan mijn ex over onze zoon, wat ik nu keurig doe, over schoolprestaties, tot hem bijtijds op de hoogte stellen van activiteiten die die dan zou kunnen bijwonen.
Heb geen angst voor mijn ex, maar meer voor mijn eigen gevoel omdat ik perse niet wil falen na onze beider zoon toe..... miss heb ik het zo beter verwoord eda :)


@ trotsepa,

Dankjewel voor je tijd en al je antwoorden, heel veel sterkte met jou eigen strijd , in het belang van jullie zoon. en hoop dat alles goed uitpakt voor jou en voor je zoon, en dat de rechters is verder kijken dan hun neus lang is.en dat er geen toneelstukjes opgevoerd worden in een recht-zaal maar dat je ex is eerlijk is en niet in haar eigen belang denkt maar in het belang van jullie zoon, al ben ik bang dat dit wederom zal gebeuren na wat je hierboven net geschreven hebt :(

[lees meerdere gezichten]
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Dilemma!!

Bericht door Dwaze opa »

Welkom dwaze moeder op de site van dwaze vaders..zo gaat het ooit nog eens goed komen met de emancipatie van zowel moeders als vaders..
U vraagt om een advies?
De mijne is heel simpel..
Wil uw zoon erg graag lid worden van een voetbalclub in de huidige woonplaats?M.i. moet u dat stimuleren...het bezig zijn met een groepssport is van wezenlijk belang voor jongentjes van die leeftijd.
Ik heb zelf een kleinzoon van 6 die ook op voetbal wil...altijd doen.
De jongens komen na verloop van tijd zelf tot de ontdekking of het iets is voor hen of niet..
Tsja en als vader zoonlief dan wat minder uren ziet...tsja dat is dan jammer voor papa,maar er blijft nog tijd genoeg over,anders doe er vaders een keer een extra dag erbij als dat mogelijk is.Het geeft papa ook de mogelijkheid om zoonlief hartstochtelijk aan te moedigen langs de zijlijn als zoonlief een majestieuze dribbel beeindigt met een doelpunt in de kruising.
Als zoonlief er zelf een probleem mee heeft zal hij zelf de keuze moeten maken en de consequenties van zijn beslissing moeten ervaren...hij zal zich toch een keer los moeten maken van de ouders en in dit geval van de vader en kiezen voor wat hij zelf wil en niet voor zaken die anderen van hem verwachten.
Dit keer is het dus de keuze van de vriendjes(bij huis) of papa(ver weg)..ik zou het wel weten als ik uw zoon zou zijn.
De vriendelijke (paas)groetjes van Dwaze opa.
indifairey
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2012, 12:36

Re: Dilemma!!

Bericht door indifairey »

@dwaze opa, :D wat een mooi bericht stuurt u mij, dit maakt mijn hele dag goed dank u wel.
Ik vroeg inderdaad advies van vaders, aangezien ik het met jullie dwaze vaders/opa's hartgrondig eens ben, dat moeders een monopoly positie hebben in het recht systeem als het om kinderen gaat en dat [veel]moeders kinderen gebruiken in hun eigen strijd met hun ex, wat dus niks van doen heeft met hun beider kind wat naar ik aanneem ooit uit liefde is verwekt :)
Een kind mag namelijk nooit de dupe worden van 2 strijdende ouders, en daar gaan de meeste moeders de mist in, zij gebruiken hun beider kind [lees beider kind] als chantagemiddel om de ander dwars te zitten en kijken in het geheel niet in het belang van het kind dat ook advies, liefde en voorbeelden nodig heeft van mannelijke figuren of het nu een opa of een vader is.
Misschien ben ik wereldvreemd en denk ik niet zoals de meeste moeders denken, kon altijd al beter met jongens later mannen overweg, want vrouwen kwekken me teveel en roddelen me teveel hahahahhaha.
Voel me hier in ieder geval wel serieus genomen, omdat jullie mannen rationeler denken als vrouwen en vaak sneller To the point komen dan om de hete brij heen draaien.
Wens jullie allemaal nog een fijne dag toe [2depaasdag] en suc6 met al jullie strijd tegen de vaak onwelwillende moeders die denken dat ze god zelf zijn :wink:

Groet Indi
Gesloten