aangifte op papier 279 wvs

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

aangifte op papier 279 wvs

Bericht door sdwv »

drsoft Geplaatst: 24 Jul 2006 11:13 am Onderwerp: aangifte op papier 279 wvs

--------------------------------------------------------------------------------
hoi

ik heb een ontreking van het ouderlijk gezag door een school

ik wil zelf de aangifte maken want de politie helaas doet niet neemt hen niet op

ik kan hem dan zelf opsturen aangetekend


wie heeft er wat op paier ???


hartelijk dank




pvs Geplaatst: 26 Jul 2006 07:16 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,

Bedoel je nu dat de school jouw niet op de hoogte wil stellen hoe het met je kinderen op school gaat terwijl je wel gewoon ouderlijk gezag hebt over je kinderen?

Want als dat zo is, dan kan je gewoon een gesprek bij de directie van de school aanvragen en je situatie uitleggen en dan moeten ze er wat aan doen. De wet schrijft voor dat scholen verplicht zijn om informatie door te geven aan jouw over je kinderen of de school moet een reden hebben om dat niet te doen. Willen ze niet meewerken, dan plegen ze een stafbaar feit en dan kan je gewoon naar de politie. Als de politie geen aangifte wil doen, dan vraag je gewoon naar de naam van degene die dat niet wil doen en dan vraag je naar de wachtcommandant om daar een gesprek mee te hebben. Mocht dat nog niet helpen, dan zeg je gewoon dat je nu contact op gaat nemen met je advocaat zodat die via de officier van justitie gaat regelen dat je wel aangifte kan doen.

Maar ik hoop dat het niet op die manier nodig is en dat je er met de school gewoon uitkom. Misschien is het ook nog mogelijk om contact op te nemen met het ministerie van onderwijs want daar vallen de scholen onder. Maar hoe dat allemaal precies zit weet ik ook niet. Misschien dat iemand anders weet hoe en wat.
Gesloten